vragen over gastouderbureau

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sweetlakecity, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik wist niet dat de vraagouder geen box in huis heeft.
    Zulke dingen moet je als gastouder zelf regelen. Wisten jullie dat?
    Is dat jullie verteld?

Als ze je een gastouder aanbieden en je gaat kennismaken is dat bij jullie wel geweest met iemand van het bureau of gewoon op eigen houtje?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik denk dat je vraagouder en gastouder in je vraag door elkaar haalt of niet? Jij bent vraagouder en waar je kindje heen gaat is gastouder.

Dus ja de gastouder moet ervoor zorgen dat alles in huis is om kindjes op te kunnen vangen op een goede en veilige manier. Zij moeten dus voor een box, bedje, kinderstoel etc zorgen. Ik ga niet voor bij de opvang een box kopen omdat ze die niet heeft, betaal al genoeg dacht ik zo ;).

Wij hebben via internet in de buurt een gastouder gevonden en hebben haar persoonlijk gebeld om een afspraak te maken en toen zijn we even bij haar wezen kijken, toen was ik nog zwanger. Toen we besloten om Jamila door haar op te laten vangen is er iemand van het aangeslote gastouderbureau langs gekomen om alles te bespreken/regelen/contracten etc.

3. Sweetlakecity

tja...en het gastouder bureau in zoetermeer zegt nee dat hoeft de gastouder niet te doen.
    Zij hadden een box gekregen van hun gastkindje!!
    En daar mochtend ook wel andere kinderen gebruik van maken.
    Ik vind het raar!!
    Echt raar!

Als je het dus via het bureau doet en zij hebben dus een gastouder.
    Gingen zij mee naar het intakegesprek met deze gastouder?

ps: had ze door elkaar gehaald dat klopt. :-s oeps

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ja dat vind ik ook wel raar, ik vind dat de gene die opvang verleent moet zorgen dat ze alles in huis heeft om kindjes op te vangen. Je gaat toch ook geen bedje kopen voor bij de gastouder?

Nee het gastouderbureau ging niet mee naar de intake met de gastouder. We wisten toen ook nog helemaal niet of we voor gastouder of kdv gingen kiezen we hadden bij zowel gastouders als kdv-en afspraken gemaakt om te komen kijken. Uiteindelijk 7 dingen bezocht en de beste uitgekozen ;) (1 die dus wel een box, stoel, bed ed heeft ;))

5. Sweetlakecity

hier in zoetermeer moet je dus 125 euro betalen als ze je een ouder hebben gegeven waar je heen kan gaan en dan als je uiteindelijk niet in zee met ze gaat.
    75 inschrijfkosten.Dus we moeten 200 euro betalen!!

Wij kregen namelijk bij het kdv van onze keuze ook deze week de bevestiging dat ze er heen kon gaan. Terwijl ze zeiden dat het een jaar wachttijd was. Blijkbaar niet.
    Wij wilden eerst kijken wat een gastouder was en dus een intake hebben bij iemand. Maar als die geen spullen had en het kindje op de bank verschoont....tja wat moet ik er dan van denken?

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Mag ik vragen bij welke gastouderbureau dat is want dat vind ik echt een hele rare regeling :| zijn er geen andere bureaus in de buurt?

7. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Ik ben zelf gastouder en moet zeggen dat dit allemaal heel vreemd bij mij overkomt.

Ik ben ook aangesloten bij een gastouderbureau.
    Als er hier iemand op gesprek komt kost dat hun helemaal niets hoor, er komt dan trouwens niet iemand mee van het bureau.
    Daarna beslissen de mensen zelf of ze wel of niet met mij in zee gaan.

Alle spullen die ik nodig heb voor de opvang, dus buggy, kinderstoel, box, bedje ed krijg ik allemaal van het bureau dat hoef ik of de vraagouder echt niet zelf te kopen!!!

8. EdwinF

EdwinF Nieuw lid

17 mrt 2009
    1
    0
    0
    Hallo,
    Mijn eerste berichtje op dit forum. Wij zijn (als vraagouders) ook ingeschreven bij een gastouderbureau in Zoetermeer en zijn daar erg tevreden over. In ons kennismakingsgesprek met het gastouderbureau hebben wij het ook over de materialen van de gastouder gehad. Er staat in de wet op de kinderopvang hier niet iets specifieks over ofzo. Bij hen is het wel het beleid dat een gastouder zelf zorgdraagt voor de materialen. Een gastouder kan die kosten dan zelfs aftrekken van de eigen inkomsten.

Als een gastouderbureau allerlei onkosten vergoedt, dan heb ik toch het idee dat ik daar uiteindelijk zelf voor betaal :( Met het gastouderbureau waar we nu bijzitten houdt de gastouder in ieder geval flink meer over.

groetjes Lieke

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat een vreemd verhaal.
    Onze gastouder kreeg alle spullen via de gastouderbureau. Verder heeft het gastouderbureau de gastouder voorgedragen, afspraak mee gemaakt en is met ons mee naar het eerste gesprek gegaan. Verder belt ze 1 x per maand om te kijken hoe het gaat. Helemaal perfect.
    Wij hoeven ook geen bemiddelings- of inschrijvingskosten te betalen hoor. Het is 5,50 EUR per uur en daar zit alles in (behalve voeding en luiers uiteraard).

Ik zou toch lekker verder kijken hoor.

10. Sweetlakecity

ze gaat nu naar het kdv.
    We kregen naast een aanbieding als gastouder ook een aanbieding voor kdv.

Toch gek als je een gesprek hebt met iemand die al 9 jaar gastouder is en verder gewoon niets heeft.
    Terwijl haar jongste kindje 12 jaar is.
    Nee dit hadden wij niet verwacht en dit was ons ook niet verteld en kon ik niet in de papieren terug vinden. :(

Deel Deze Pagina