Eefje gaat twee keer in de week naar een gastouder en dat gaat ontzettend goed, maar de laatste tijd als ik haar om 5 uur ophaal zit ze met een stuk appel in de mond. Heel gezond, maar als we dan om 6 uur eten krijg ik er amper wat in. Aan de ene kant heb ik zoiets van laat maar, maar ik vind het aan de andere kant een beetje gek om ze zo vlak voor het eten nog een stuk appel te geven, of ligt dat aan mij?
als jij dat niks vind dan zeg je daar toch iets van? Jij bent de moeder en dat soort dingen moet je toch gewoon kunnen bespreken?
als jij het niet prettig vind dat zij om 5 uur nog iets lekkers krijgt zou ik het gewoon aangeven! "heel erg fijn dat je haar gezond snoepgoed geeft maar zou je dat niet meer om 5 uur willen doen want als we om 6 uur gaan eten wil ze bijna niets meer... ik zou het prettiger vinden als je dit dan om 4 uur of half 5 doet..." dit zou ik er ongeveer van maken....
Ik zou er ook gewoon iets van zeggen hoor. Hier is 't 's ochtends fruit en vaak 's middags ook nog, maar na half 5 wordt er niks meer gegeten, omdat we om 6 uur avondeten hebben.
Het kan ook een zoethoudertje zijn. Is ze rond die tijd misschien jengelig? Wellicht wil de gastouder zo de tijd overbruggen tot jij er bent zodat ze tenminste vrolijk zit te knabbelen als jij komt ipv dat jij een huilerig kindje komt ophalen. (Ik weet uit oppaservaring dat als we een leuke dag hebben gehad ik het ook wel fijn vind als ze vrolijk zijn als papa of mama weer komt ) Maar goed als ze dan thuis geen avondeten meer wil dan kun je dat gewoon aangeven en dan is er vast nog wel iets anders om dat laatste uurtje te overbruggen.
je kunt het gewoon best netjes zeggen hoor. Stel voor dat ze anders een soepstengel geeft, dat vult niet, daar zit echt niks in.
Ik zou het ook gewoon zeggen hoor, als jij het onhandig vindt. Misschien geet de gastouder inderdaad wel aan dat ze om vijf uur vaak trek heeft. Maar dan den ik dat als ze die appel om half vijf zou geven, dat ze dan om vijf uur echt nog geen honger heeft en waarschijnlijk wel gewoon eet om zes uur. Dan is het toch opgelost?
Op het kdv waar mijn kinderen zitten krijgen ze om 5 uur ook nog iets te eten, kaasje/worstje/komkommertje. Ik heb er geen moeite mee, maar als jij dat wel hebt moet je het gewoon zeggen.
bij ons was dat ook, maar wij zijn er op verzoek van de ouders mee gestopt. Nu heel af en toe een soepstengel, maar meestal niks.
bedankt dames! Ik denk eraan om een soepstengel in haar tasje te doen, vult niet zo, maar kan ze toch wat geven... die appel valt gewoon zwaar en het is echt een behoorlijk stuk wat ze krijgt.. mag ze na haar eten nog wel een stukje (is echt gek op appels)
Ik werd getrokken door de topicnaam. Wie geeft er in hemelsnaam een appel om 5 uur???? Ik dacht nl 5 uur in de ochtend haha.
Ik geef mijn dochter rond 5 uur als ik aan het koken ben altijd iets van komkommer of tomaatjes, niet veel hoor maar een paar stukjes, dan heeft ze in iedergeval al iets aan groente binnen en is het minder erg als ze tijdens het avondeten niet zo veel groente eet. Ben er mee begonnen na een bezoek aan de dieetiste ivm haar harde ontlasting.... aangezien een peuterpuber het eten nog wel eens wil weigeren heeft ze dan toch al wat binnen ik merk niet dat ze er minder warm eten door eet in vergelijking met als ze geen komkommer heeft gehad.
mijn nichtje kreeg altijd een soepstengel en weigerda thuis eten ze had al gegeten zei ze dan daarintegen kun je die van mij wel iets geven voor het eten ze eet gewoon haar bordje leeg maar net wat je al zei als mama mag je toch gewoon iets aangeven wat je even iets anders zou willen
heel vervelend hier is dat ze geen wortel,komkommer tomaat of andere vorm van rauwe groente eet dus ik geef wel een stuk appel of mandarijn soepstengel of paar zoute stokjes
Denk ook dat het een zoethoudertje is. Ik haal mijn dochter rond half 6 op en af en toe zit ze dan met een soepstengel in haar handje. Ik vind het niet erg, liever dat ze tevreden met een soepstengel zit dan jengelig. Ze eet trouwens wel altijd goed.
Denk dat het vanwege de jengeltijd is. Bij ons op het kdv krijgen ze om 5 uur een kaakje. Maar wij eten ook pas om half 7, dus ik heb daar geen problemen mee.