Hallo, In januari gaat mijn dagbehandeling verder. Dit betekent dat ik 2 dagen in de week van huis ben. Nou hebben wij een dochter van ruim 1 jaar. Mijn man werkt fulltime en is 5 dagen per week van huis, dus die kan onze dochter niet opvangen. Eerder was mijn moeder voor haar de oppas, maar die kan dat vanaf januari niet meer, aangezien ze voor haar werk fulltime in opleiding moet. Verder hebben we ook niemand die standaard 2 dagen p/w kan oppassen. Dus nou dacht ik aan kinderopvang, maar dit is voor ons denk ik onbetaalbaar. Mijn man verdient netto 1400,- en ik ben voor 100% afgekeurd en krijg dus de volledige wajong. Nou heb ik dit gevonden http://www.uwv.nl/Images/IR140%2003117%2004-10%20Aanvraag%20bijdrage%20kosten%20kinderopvang%20_tcm26-120894.pdf, maar dat geld volgens mij alleen voor mensen die werken?? Kan ik nog extra aanvulling krijgen voor de kinderopvang? Zouden jullie wat meer uitleg hierover kunnen geven? Bedankt! Carlien
Beste Carlien, Je wilt weten of je van UWV de kosten van kinderopvang vergoed kunt krijgen. De link die je geeft is inderdaad het formulier waarmee je een aanvraag hiervoor kunt indienen. Zoals het formulier al aangeeft is dit alleen van toepassing als je via UWV deelneemt aan een re-integratietraject. Ik adviseer je bij de belastingdienst te informeren of je man in aanmerking komt voor een vergoeding kinderopvangtoeslag. Is dit niet het geval omdat jullie niet allebei werken? Informeer dan bij het WMO-loket van je gemeente of je daar een vergoeding kunt ontvangen voor de kosten van kinderopvang. Actuele informatie over vergoeding kinderopvang tijdens re-integratie vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare