Geschatte grote beeb

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamar, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik moet vandaag naar de gyn, zou zij kunnen schatten hoe groot de beeb is en hoeveel ze dan nog zou groeien?

Gr Tamar

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wat leuk meid.

Ik hoop dat ik je snel kan volgen :D

Veel plezier

3. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    bij mij heeft de verloskundige een schatting gedaan ik ben nu 37 weken zwanger en de beeb is ongeveer 7 pond :)

4. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik was afgelopen dinsdag bij de vk en die zette een sterretje bij de groeicurve in de map en toen had ze het erover dat de beeb tussen de 3,5 en 4 kg zou wegen als ik zo door zou gaan geloof er niet echt in want met me jongste zeiden ze ook dat het een flinkerd zou worden maar ze was bijna 6 pond en 48 cm (vond ik een kleintje) en me oudste was 4200 gram en 52 cm.

5. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik was gisteren bij de vk, en zij schatte de kleine op zo'n zes pond, bij 34 weken en 2 dagen zwangerschap. Dus het zal wel weer een grote worden.. mijn eerste was bijna 9 pond en is met 38 weken gehaald, en mijn tweede ook bijna 9 pond, en die was er met 40 wkn en 3 dagen.

Maar het is voor een vk zowiezo erg moeilijks schatten, zeker als je wat steviger bent. Bij mijn oudste zeiden ze toen dat het een mager zespondertje zou worden, en er kwam een negenponder uit :S

6. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ze kunnen een schatting doen, maar pas echt goed zien ze het op een groeiecho.
    Ze zitten er geregeld naast...

7. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    thx dames

Maar zo'n groei echo is toch niet standaard!
    Kan ik daar gewoon om vragen?

8. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dat doet de vlos als ze het vermoeden heeft dat uk echt groot wordt.
    Is inderdaad niet standaard.

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Hier krijg ik bij elke controle de grootte van de beeb mee hoor.
    Maar België is helemaal anders op dat vlak :(
    Ze meten standaard het bovenbeentje, hoofdomtrek en buikomtrek, en door een bepaalde berekening kunnen ze (ongeveer) het gewicht van je beeb berekenen.
    Was bij m'n jongens zo goed als juist geschat;
    de oudste een week voor de geboorte 2.200 kg, bij de geboorte 2.310 kg (dysmatuur 40.1 weken)
    de jongste een week voor de geboorte 2.375 kg, bij de geboorte 2.340 kg (prematuur, 35.6 weken)

Deze beeb is deze ochtend (precies 37 weken) op 2.725 kg geschat, ben eens benieuwd ;)

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik ben toen doorgestuurd door de verloskundige voor een groeiecho omdat ze toch een groot kindje verwachtte.
    Bij de eerste groeiecho kreeg ik alleen te horen dat hij 3 weken voor lag op de groei en dat was het.
    Mijn vk was niet eens met alleen deze mededeling en heeft weer contact gezocht met de afdeling gyneacologie.
    Toen bleek ook dat de echo was uitgevoerd door een vk en niet door de gyn en ook niet op het goede apparaat.
    Dus in week 36 mochten we weer. Toen werd inderdaad een been, buikomtrek en hoofdomtrek opgemeten en daar kwam dan uit dat hij ongeveer 4200 gram zou wegen.

Uiteindelijk is Kylian geboren (42+6) met een gewicht van 5000 gram.

Groetjes Anita

11. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Bij mij dachten ze dat Mika een kleintje was, 5 pond, maximaal 6. Dat hadden ze dus mooi mis, want hij woog bij de geboorte 8 pond (40wk5dg). Dus ik zou maar nergens vanuit gaan als ze een schatting doen! Dat had ik wel gedaan namelijk...zat ik met al mijn maatje 50 die hij slechts 1 week aan paste..oeps..

Liefs esther

12. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ben net bij de gyn geweest, maar helaas kon ze niks vertellen over de grote van de beeb.... Wel dat de groei goed was!

Gelukkig maar, ze ligt mooi met haar hoofdje naar beneden!

Mijn bloeddruk is iets gestegen, maar geen zorgen! 125/85

Gr

13. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    Ze kunnen het wel schatten, maar mijn ervaring is, dat ze er heel vaak naast zitten.

14. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Nou ze kunnen er altijd makkelijk naast zitten hoor. Ik was overtijd en werd er dus voor controle een ctg en een echo gemaakt (ook been, buik en hoofdomtrek gemeten). Die gynaecaloog had hem op 7 pond geschat, maar het was gewoon een dikkertje van 8,5 pond. Ik was bevallen 2 dagen na die echo en toevallig had die gynaecoloog ook dienst die avond. Helaas was Ilya's hoofd te groot (russisch hoofd van zijn vader :) , waar ik al bang voor was) om hem op eigen kracht er uit te persen en dus geholpen met vacuum..... Ik heb hem dus ook gezegd dat hij er toch ff naast zat :p

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij zaten ze er alledrie ook flink naast. De één zei een dikke 7 ponder de ander een 8 ponder. Nou er kwam echt 'maar' ;) een ruime 6 ponder uit.

16. joyce

joyce Bekend lid

is je buik nou ook groter als je baby meer weegt? :oops:

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee dat hoeft echt niet. Voorbeeld; ik had al snel een erg dikke buik maar er kwam een 6 pondertje uit. Mn schoonzusje kreeg met 20 weken pas n buikje en de beeb schatten ze rond de 8 pond nu (ze is 34 weken).

Deel Deze Pagina