medicijnen delen op het werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door samenbo, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samenbo

samenbo Nieuw lid

5 dec 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben sinds vandaag erachter dat ik zwanger ben😀
    Helemaal blij natuurlijk.

Nu had ik alleen een vraag ik werk in de zorg en deel dus medicijnen ,welke medicijnen kan ik beter niet meer geven maar beter Door collega laten geven?

Xx

2. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Alleen met zaken als chemo en dergelijke zou ik oppassen, voor de rest is medicatie volgens mij geen probleem. Antibiotica iv klaarmaken is verstandig met handschoenen aan. Orale medicatie is sowieso niet gevaarlijk, gewone handhygiene volstaat.

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Je kunt gewoon alle medicatie blijven geven heb ik ook gedaan in m'n zwangerschap. Chemo/ morfinepleisters e.d. met handschoenen aan maar dat doe je evengoed al lijkt me.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als het goed is raak je de medicatie toch niet aan? Tenminste, bij mij op het werk in principe niet. Wij werken met een Baxter, (van die zakjes) en dat is uit het zakje op de hand van de client schudden of in een medicijnbekertje. En vanuit een stripje kun je ook in een medicijnbekertje mikken... Soms moet ik idd wel eens een gevallen pilletje oprapen, maar goed, ik ben niet zwanger. Daar deed ik, bij twijfel, gewoon handschoenen bij aan.

Wat je kunt doen is de apotheek bellen of er medicatie is waar je extra voorzichtig mee moet zijn.

5. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Je moet wel opletten met hormonen.
    Wij moesten ooit hormonen smeren bij een cliënt, dit is gevaarlijk voor je ongeboren kindje.
    In welke sector werk je? En wat voor medicatie geef je?

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

dit hoor je altijd met handschoenen te smeren dus dit kun je ook doen als je zwanger bent...

En medicijnen delen is ook geen probleem ik kom nooit aan medicijnen. Met chemo zou ik wel oppassen

7. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij mogen de medicijnen dan niet aanraken. Eigenlijk ook als je niet zwanger bent. Je kunt altijd wat stofjes opnemen. Dus uitdelen in een zakje/bakje. Als je ze wel aan moet raken, doen wij handschoenen aan. Zalven doen wij altijd met handschoenen aan.

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Sowieso medicijnen met handschoenen aanraken, cytostatica van afblijven (medicijnen tegen kanker) al is het maar voor de zekerheid, en alles kwa zalven en waarmee je in aanraking komt met het lichaam of lichaamssappen handschoenen aantrekken.

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb de medicatie altijd gewoon zonder handschoenen uitgedeeld, bij ons zit niet alles in voorbereide zakjes.. Werk in de ouderenzorg, dus dit is meestal ook geen gevaarlijke medicatie

Met inspuitingen e.d heb ik wel extra opgelet

10. bpu

bpu Niet meer actief

Ik denk idd ook vooral om hormoonzalfjes, vloeibare AB, chemopillen en lithiumpillen.

11. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    Vaak met zalfjes zou ik handschoenen dragen zeker voor diegene waar hormonen in zitten en medicatie waar cytostatica in zit zou ik met handschoenen doen of een andere collega ik laat het de cliënt zelf uit het potje pakken

12. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik heb op het werk (dierenkliniek) bij bijna alles handschoenen aangetrokken (is sowieso eigenlijk beter om dat altijd te doen). Vooral met cortico's, antibiotica.

13. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij metoject?? Is een spuit die je absoluut niet mag spuiten! Is een risicovolle stof bv gebruikt bij parkinson en reuma? En wat de rest al genoemd had.

Deel Deze Pagina