Kabinet zet mes in kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy1611, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    'Kabinet zet mes in kinderbijslag'
    Uitgegeven: 4 september 2007 07:00

    AMSTERDAM - Het kabinet zet het mes in de kinderbijslag. Enkele honderden miljoenen worden van het budget van de kinderbijslag overgeheveld naar de inkomensafhankelijke bijdrage.

    Bij de overheveling wordt 100 miljoen bezuinigd. Dat schrijft De Telegraaf op basis van ingewijden. De maatregelen zouden in de begrotingsstukken staan die officieel op Prinsjesdag worden gepresenteerd.

    De inkomensafhankelijke bijdrage komt in de plaats van de fiscale kinderkorting. Daartoe werd al eerder besloten omdat gezinnen met weinig geld geen gebruik van de regeling konden maken omdat ze te weinig belasting betalen.

    (c) Novum


    http://www.nu.nl/news/1220550/34/%27Kabinet_zet_mes_in_kinderbijslag%27.html
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja het zal eens niet zo zijn dat die malloten in Den Haag overal in gaan schrappen!

    Bezuinigingen prima, maar doe het dan wel op de goede manier.
     
  3. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    gaat toch om een bezuiniging die in 2010 ingevoerd wordt en op basis van inkomen is? afwachten wat dat gaat worden. als het een keer echt inkomens afhankelijk is en alleen de echt hogere inkomens treft vind ik het geen raar plan. alleen de definitie van 'hogere inkomens' is altijd zo discutabel....
     
  4. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    @Claartje, ik ben het helemaal met je eens.
    w.s. zit de bezuiniging erin dat eindelijk de hogere inkomens geen cadeautje meer krijgen.

    Groetjes, Didier
     
  5. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Er staat weinig in waar ik wat mee kan. Waarneer gaan ze snijden en wat houd dat in voor mij? Ik wacht het wel weer rustig af.
     
  6. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dit vind ik nou zo'n rare opmerking. Ook mensen met een hoger inkomen moeten hard werken voor hun geld en hebben vaak ook andere [lees hogere] maandelijkse lasten.

    Zouden mijn kinderen hierdoor dan geen kinderbijslag meer mogen krijgen?
     
  7. Niet meer actief

    het houdt in dat de kinderbijslag voor iedereen omlaag gaat, zowel voor de hoge als de lage inkomens.
    Echter, een deel kan weer terug verkregen worden via de inkomensafhankelijke bijdrage (wat nu nog fiscale kinderkorting is).
    Dit houdt dus in dat de lage inkomens meer terug krijgen en de hoge inkomens weinig tot bijna niets.

    Ik ben het hier wel mee eens, de hoge inkomens merken vaak niet eens dat ze kinderbijslag krijgen, één keer uit eten en het is op, terwijl de lage inkomens het hard nodig hebben.
    Vanaf 2010 krijgt men ook per kind betaald, tot 2009 per huishouden.
    Ook dit is een prima zet, hoe meer kinderen hoe duurder het word.

    Al met al worden de lage inkomens gewoon geholpen, terwijl de hoge inkomens best wel zelf hun dingen kunnen betalen (en dat klopt ook, als ik zie wat hoge inkomens uitgeven aan onzin-dingen, dan mag deze regeling best!)
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Mee eens Claartje.

    :p

    @Smurfinnetje: Al met al worden de lage inkomens gewoon geholpen, terwijl de hoge inkomens best wel zelf hun dingen kunnen betalen (en dat klopt ook, als ik zie wat hoge inkomens uitgeven aan onzin-dingen, dan mag deze regeling best!)

    Ook mee eens. :)
     
  9. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik vind dat ook altijd zo raar. Mijn man heeft 6 jaar keihard gestudeerd om te worden wat hij nu is. Hij verdient harstikke veel maar er wordt ook harstikke veel belasting ingehouden (lees de helft zowat) en dat alleen maar omdat men in NL vindt dat de 'rijken' meer moeten betalen. Je wordt hier gestrafd als je een hoge functie hebt in de zin van zowat de helft gaat naar de belasting.

    Hij werkt er keihard voor, heeft mega veel verantwoordelijkheid en daarom zou zijn dochter geen kinderbijslag mogen hebben als extra zakcentjes.
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    @ wendy: hebben vaak ook andere [lees hogere] maandelijkse lasten.


    Ja o.a. door in een belachelijk groot huis te gaan wonen, drie auto's te kopen en een hypotheek voor een tweede huisje etc......
     
  11. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Vind sommige hoge inkomens echt belachelijk voor het werk dat ze doen!
    Kijk nou eens naar die top mannen en vrouwen of die mensen in het kabinet.
    Een bijbaantje voor een paar uur per week met een jaarinkomen van het dubbele van mijn man en mij..
    Werken wij dan minder hard?
    Alleen omdat wij geen studiebollen zijn, verdienen wij minder?
    Zonder ons zou er een heleboel niet gedaan worden..
    Mijn man is electro monteur...zonder hun geen internet en stroom in bedrijven!Zie dan je werk maar eente doen!
    Ben zelf groepleidster op een KDV, zonder ons een heleboel mama's die niet kunnen werken!
    Zo ook voor juffen en meesters, kassa miepen, etc etc....ren kijk wat een verschil in inkomens..
    Kijk eens naar de voetballers, tennissers wat een bedragen zij verdienen!

    en hogere maandlasten Wendy? wou maar dat ik ze kon betalen!...

    Een cadootje verdient iedereen maar ben het wel mee eens wat ze nu verstaan onder hogere inkomens!

    En dan die ziektekosten die rijzen toch echt de pan uit...zie het nog van komen dat de onder en midden inkomens zich straks niet meer kunnen verzekeren als ze die weer gaan verhogen!

    Zucht kan hier uren over door gaan...
    en me vreselijk kwaat maken...
    Ook ik werk hard voor mijn geld, maar krijg niet betaald wat ik verdien...hihhi
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik studeer ook keihard, en ik vind het straks echt niet erg om in te leveren.
     
  13. Niet meer actief

    daarom ook steeds meer de regelingen om de lage inkomens te beschermen, de hoge inkomens mogen best wat meer inleveren om de medemens met lage inkomen te helpen.
     
  14. pekske

    pekske Fanatiek lid

    25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ja dat vind ik nou ook.

    wij hebben ook een eigen onderneming en verdienen daar mee goed, maar er moet ook zat extra betaald worden.
     
  15. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Als je een hoger inkomen hebt, kun je kiezen waar je je geld aan uitgeeft. Een hoge hypotheek of merkkleding voor je kind. Als je een laag inkomen hebt heb je kinderbijslag simpelweg nodig omdat je elk dubbeltje moet omkeren.

    Ik hou m'n extratje ook liever, maar als er bezuinigd moet worden, heb ik liever dat ze dat bij de hoge inkomens doen, dan bij de lage.
     
  16. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    wat een jaloezie in dit onderwerp zeg :confused:
     
  17. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    en daar zit het verschil. voor sommige mensen, die net zo hard werken trouwens, is het geen extra zakcentje voor de kleine, maar bitter hard nodig.

    wij verdienen hartstikke mooi en gaan er de komende jaren hard op vooruit. zou het helemaal niet raar vinden als wij dan minder bijslag krijgen dan de buurvrouw die alleenstaand is met drie kinderen en bijvoorbeeld niet eens een auto kan veroorloven, terwijl er bij ons een auto (goede tweedehandse) én een motor (antieke hobby van mijn man) voor de deur staat. ik vind het dan niet erg om in te leveren.

    het is in dit land alleen altijd de vraag waar de grens getrokken wordt en die ligt vaak op een punt waar ik het niet mee eens ben. mensen die echt goed moeten bedenken waar ze hun geld aan uitgeven worden dan ook opeens tot de hogere onkomens gerekend en dat vind ik dan weer niet juist.

    ik ken genoeg mensen die de volle 52 procent inleveren op hun loon en die zeggen zelf ook allemaal dat ze best wat meer kunnen missen als de laagste inkomens daar dan op vooruit gaan.
     
  18. Niet meer actief

    waar zie jij dan jaloezie staan?
    Men geeft hier een mening, ik kan bij geen enkele schrijfster jaloezie ontdekken?
     
  19. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ben ik het dan helemaal mee eens! De vraag is, wat is een hoger inkomen. En ik vind het ook niet erg om meer in te leveren zodat mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien het wat ruimer krijgen. Maaaarrrr.... ik vind dat ze in DH eens goed moeten kijken waar er bezuinigd gaat worden. Zoals de wachtgelden van de politica, die zitten thuis te niksen en krijgen iedere maand 6200 euro netto! Dit vind ik niet kunnen. Een hoop geld wordt over de balk gesmeten in dit land en op andere punten moet weer bezuinigd worden, beetje kromme regel. Nu wil ik niet zeggen dat ik het dan maar op mijn rekening gestort moet krijgen, maar wat meer eerlijkheid is niks mis mee. Laat al die criminelen lekker werken, al die uitkeringen stopzetten voor politica, en doe wat aan bv de ouderen die zitten weg te kwijnen in een bedje omdat er geen personeel is.
     
  20. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik vind sommige reacties wel erg bekrompen! Het lijkt wel alsof er een beeld ontstaat dat mensen met een hoger inkomen per definitie rijk zijn :confused:
     

Deel Deze Pagina