advies gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door laatje, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Hallo,

Hier zal waarschijnlijk een overbezorgde moeder spreken, maar wil toch even graag weten wat jullie zouden doen.
    Dinsdagmiddag heeft mijn meisje ineens hoge koorts gekregen: 38,8. Oogde verder niet ziek en dronk haar flesjes ook prima. Was alleen snel moe en sliep veel. Die nacht heeft ze heel veel liggen huilen, temp was opgelopen tot 40,2. Werd steeds na ongeveer 30 minuten wakker en begon te huilen. Na een minuut of 2 viel ze dan weer in slaap. Met haar naar de HAP geweest 's nachts. Arts kon niets ontdekken. Oogde ook neit echt ziek toen. Thuis weer steeds wakker en huilen. Temp bleef hoog ondanks paracetamol. Gister de hele dag op bed gelegen. Nu keek ze wel erg ziek uit haar ogen. Verder niet verkouden en geen plekjes op haar lichaam. Temp bleef hoog, zo rond de 40. Ze wilde ook absoluut niet worden opgepakt. Bij elke beweging huilde ze. Gisteravond leek het wat beter te gaan. Ze begon weer te kletsen en ze keek helderder uit haar oogjes. Temp leek ook omlaag te zijn gegaan. Vanacht op 24 uur weer huilen, flinke temp van 40 graden. Met paracetamol weer in slaap gevallen. Nu vanmorgen was de temp 38,7. Flink gezakt dus, maar nu oogt ze toch weer zieker dan gister avond. Wil absoluut niet worden opgepakt. Bij aanraken begint ze al te kreunen en te huilen. Wat moet ik nu met haar? Toch weer de HAP bellen? Afwachten? Wat kan dit zijn? Ze is niet verkouden, heeft geen diaree, hoeft niet te spugen, drinkt voldoende (wel iets minder dan normaal, maar zeker wel voldoende). Enige probleem dus: apatisch in bed liggen, koorts en huilen bij aanraken / oppakken.

Hopelijk kunnen jullie me advies geven / gerust stellen..

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou toch even de HAP bellen.

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Tja ik zou weer naar de dokter gaan hoor.... Die koorts is toch een teken dat er iets aan de hand is, en dan moet de arts nog maar een keer goed kijken. Dat is voor je eigen gemoedsrust ook beter denk ik! Sterkte in ieder geval...

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bel de HAP maar. Uitleggen dat je een slecht gevoel erover hebt, en dat ze nu echt even goed nagekeken wil worden,erbij vertellen dat ze niet opgepakt wil worden,vaak is dit een teken aan de wand.

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik zou ook zeker weer even bellen! Sterkte.

6. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Niet goed hoor! Bellen meid. Je bent absoluut niet overbezorgd. Volg je moederinstict, die is vaak 10 x beter dan een arts!

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    idd als ze niet opgepakt wil worden en nog steeds koorts heeft, is er iets aan de hand! Bellen hoor!

8. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb het vermoeden dat ze last heeft van haar nek / hoofd. Ik heb toch de HAP gebeld en dit duurt nu te lang volgens de ass. Mag dus straks langskomen. Ik zal later wel even laten weten hoe het gegaan is..

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik zou ook zeker de HAP weer bellen.
    Als ze niet opgepakt wil worden is dat een teken dat ze zich ook duidelijk niet goed voelt. Volg je eigen gevoel!

Suc6...hoop dat ze snel opknapt.
    ......

Ik zie dat je al hebt gebeld.
    Kun je wel snel terecht?

10. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    laat je niet zo maar weer met een kluitje het riet in sturen he!

11. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    De hoge koorts, het niet opgepakt willen worden en niet helder zijn, zijn volgens mij toch signalen waarbij ik toch ook echt de dokter zou inschakelen.

Ben benieuwd wat ze zeggen..

12. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ben bij de arts geweest. Volgens hem is er niks aan de hand! Griepje of kinderziekte. Baby's mogen een paar dagen koorts hebben. Volgens hem heeft ze hoofdpijn en is ze gewoon wat grieperig. Ze is goed bij en huilt goed door. Ze is niet suf en drinkt ook nog wel voldoende. Vond het ook raar dat ik haar paracetamol heb gegeven. Vreemde vent. Ik gaf aan dat diverse artsen en ass dit hadden aanbevolen. Hij vond dat maar niks. hij wilde weten waarom ik dit gegeven heb. Ik zei dat je hiermee de temp omlaag kon krijgen. Waarom wil je dat dan, vroeg hij? Tja, dan voelt ze zich wat beter. Onzin vond hij het maar. Ik moet het verder maar in de gaten houden, lekker laten uitzieken en als het morgenmiddag nog niet beter is, dan moet ik contact opnemen met mijn eigen huisarts. Ze ligt nu te huilen in bed. Zo zielig. ik geef haar trouwens wel gewoon 3x dgs paracetamol. Onzin dat ze daar niks aan hebben. Ik kijk het maar even aan. Wel vervelend dat HAP een half uur rijden is hiervandaan. Vervelend voor mijn meisje. Tja, feestdagen he?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sommige artsen zijn inderdaad tegen het langer dan een dag paracetamol geven. Je verlaagt er wel de koorts mee, maar je verlengt er ook het ziekteproces mee, soms echt met een paar dagen. Die koorts heeft het lichaam nodig om de ziekte te overwinnen. In dat geval voelen ze zich MET paracetamol belabberder dan zonder.

Die HAP-en die ver weg zijn zijn inderdaad een ramp. Ik moet alles met fiets en OV doen, wat betekent dat ik met een ziek kind dus OF ruim een half uur moet fietsen, OF al gauw een uur onderweg met OV, en 2 of 3 keer overstappen...
    Met de auto is het 10 minuten, maar die heb ik niet.

14. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    de vraag is of JIJ tevreden bent met dit andwoord?

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kleine kindjes kunnen zomaar vanuit het niets ineens hoge koorts hebben. Erg vervelend. Maar bovenstaande quoot is zeker waar. Paracetamol hoef je niet zo snel te geven want meestal duurt het ziekteproces inderdaad dan langer. Daarbij is er ook meer kans op grote en snelle temperatuurschommelingen.
    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je je kindje geen paracetamol meer mag geven. Maar vaak is even wachten beter dan direct geven.
    Volg ook je eigen gevoel hierin. Vertrouw je het niet..altijd bellen.

Hopelijk is jullie kleine meid snel weer de oude.

Kwebbel

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook niet zo snel paracetamol geven, inderdaad om wat hierboven gezegd wordt. Koorts heeft een functie. Het is eigenlijk ook van de zotte dat er geen pijnstillers zijn die niet koortsverlagend zijn, tenminste, bij de apotheek zeggen ze dat dat niet bestaat. Want een pijnstiller lijkt me wel prettig voor zo'n kleintje, maar de koorts kan je beter niet bestrijden.

17. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Dank jullie wel allen. Ze ligt nu lekker te slapen. Zo lang ze nog alert is en voldoende drinkt geef ik ze geen paracetamol meer. Kijken hoe ze het zo doet. Ze moet het toch uitzieken..

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat ik altijd een beetje griezelig vind aan het geven van paracetamol bij hoge koorts, is dat de temperatuur daardoor inderdaad omlaag gaat, maar bij het uitwerken van de paracetamol weer in 1x ophoog schiet, wat dan weer koortsstuipen tot gevolg kan hebben. Tenminste, dit is wat mij is verteld, klopt dit kenners?

19. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    met paracetamol ben ik ook voorzichtig. alleen als het echt niet nodig is. gebruik het zelf ook erg weinig en zelden.

als je het niet vertrouwd gewoon morgen naar je eigen dokter vertellen en ook zeggen wat ze bij de HAP hebben gezegd. en ook zeggen dat je zp'n reactie ook niet verwacht had etc...

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je verhoogd inderdaad de kansen op deze manier.

Kwebbel

Deel Deze Pagina