kinderopvangstoeslag 2012

Discussie in 'De lounge' gestart door weeble, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

het is niet leuk nee, dat ze die prijzen omhoog doen, maar ze moeten wel vrees ik. Aan de ene kant raken ze door die nieuwe wet al klanten kwijt en daardoor zullen ze van de rest meer moeten vragen. Maar ook weer niet te veel, want dan raken ze nog meer klanten kwijt.;)

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier met nr 2 erbij 60 euro per maand extra voor 2 dagen (betaal wel wat teveel nu volgens mij)
    Hier is het uurtarief ook omhoog, maar betaal nog maar 11 ipv 12 uur, dus kom ongeveer op hetzelfde uit

3. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    13 euro meer, maar hij gaat wel een halve dag minder volgend jaar, dat scheelt weer.

4. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    nou hier ook berekend hoor..... zucht...... we gaan voor 1 kind 2 dagen creche 398 euro zelf betalen, van de bruto 580. Dus.... als ik het even vergelijk met 2008 zijn we nu 2 x zoveel gaan betalen :$
    Als ik een aantal bedragen van jullie zie snap ik het toch niet helemaal... maar ik geloof dat dit het toch echt is

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier is het verhoogt met 36 cent per uur. wij gaan ineens 6.70 per uur betalen. een andere kdv hier om de hoek is nieuw, heeft nog genoeg plek want hebben nog lokalen en maken gewoon een nieuwe groep bij genoeg aanmeldingen en ook de referenties zijn goed. hun vragen 6,36. dit is precies wat wordt vergoed door de belastingdienst. ook krijgen we een abbo op de beeksebergen voor het gezin kado die wel elk jaar nemen en zou ons 85 euro kosten normaal.

al met al ga ik alleen al aan die extra kosten 25 euro verdienen en mijn abbo krijg ik vergoed. zaterdag is er weer een opendag en ga er even neuzen. ben er 1x binnen geweest en mijn 1e indruk was goed :)

6. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    ps bij ons is het tarief gestegen van 6,20 naar 6,47 en daarnaast worden nu de dagen (feestdagen) dat de creche dicht is ook in rekening gebracht. Zucht... handig hoor, dat onze dochter ook op maandag zit; we betalen dus 3 dagen die we niet afnemen :x Redenatie van de creche... door deze maatregel kunnen we de prijsstijging binnen de perken houden :x
    Pfff, vind het allemaal wel wat. Heb net ook even de reacties op het topic van de zorgverzekering 2012 gelezen en het is echt om te janken. Waar mijn man en ik 2 jaar geleden ruim geld over hielden om lekker te leven, vakantie en af en toe wat luxe.... nu wordt het alleen nog maar werken om de vaste lasten te betalen. En het ergste is nog, wij zijn allebei universitair geschoold en dito baan en weet dat we echt niet slecht verdienen. Maar als wij dit al hebben.... echt mijn hart bloedt als ik denk aan gezinnen met 2 kinderen die moeten rondkomen van een gezamenlijk jaarinkomen van 40000 euro bruto. Kan me helemaal niet indenken hoe die gezinnen die nog rond moeten krijgen. Ik betaal graag mijn belastingcenten aan mensen die het minder hebben maar zo langzamerhand begin ik me werkelijk af te vragen of het daar wel terecht komt....:xgrrrrr.... sorry, zit me erg op te winden. NIet goed vlak voor het slapen gaan.... ontspan...

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Als ik het goed uitgerekend heb ga ik maar een tientje meer betalen in de maand.

1 kind voor 1 dag op het KDV!

8. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik ga 6 euro meer betalen volgend jaar. Valt mee dus.
    Zit wel op minimum niveau.

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Voor 1 kind betaalde ik in 2011 106euro
    voor 2 kids betaal ik in 2012 236 euro

En voorheen kreeg je bij de 2e een stuk meer terug, nu niet meer dus.. ppff.. wat een geld.
    Ben wel erg blij met de oma's die allebei een dag oppassen, anders ging ik nog liever thuiszitten...

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Is de berekening van 2012 nu ook al met het tarief wat boven de 6,30? uitkomt mee gerekend? (wat ze dus niet meer willen vergoeden)
    Of moet je dat er naderhand nog bij optellen?
    Bij ons wordt het 6,95, dus moet er dan nog 0,65 bij betaald worden per uur, naast de 236 (hierboven)

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb juist het idee dat je de dupe bent omdat je ruim boven het gemiddelde zit. Je krijgt niet of nauwelijks toeslagen dus betaalt de volle mep en betaalt ook nog eens veel meer loonbelasting.

Gezinnen die minder verdienen, betalen vaak ook een stuk minder voor de kinderopvang, betalen minder loonbelasting en krijgen meestal nog minimaal een paar tientjes per maand aan toeslagen (zorgtoeslag, kindgebonden budget).

Maar ben het met je eens, financieel gezien zijn m'n vriend en ik er de laatste jaren iets op vooruit gegaan, tegelijkertijd heb ik het idee dat het alleen maar moeilijker wordt om rond te komen :x

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij ons gaan we trouwens ongeveer 50 euro meer betalen als ik het goed heb berekend. 3 kinderen, 2 buitenschools voor 2 dagen per week.

We maken wel gebruik van gastouderopvang aan huis, een stuk goedkoper dan het KDV.

13. frutseltje

21 sep 2008
    80
    0
    6
    Wij gaan voor 3 kinderen 245 euro per maand meer betalen! Pfff wat een bedrag zeg.

14. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Maar berekenen jullie het bedrag via toeslagen.nl en is dat het?
    Of moeten we daar het geld wat boven de 6,30 per uur gevraagd wordt, ook nog hierboven op betalen?

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Als het goed is gaan wij switchen van 2x BSO naar 1 korte middag opa en oma en 1 lange middag gastouder. Hierdoor voelen wij de pijn van het duurder worden niet, het wordt juist zo'n 60 euro goedkoper per maand:) Morgen kennismakingsgesprek met de gastouder in questi, ik hoop dat het klikt:)

16. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Als je het aantal uren wat je afneemt per maand maal het uurtarief doet, dan heb je het bruto bedrag wat je zelf elke maand aan de kinderopvang moet betalen. Voor 2012 weet je als het goed is als je nieuwe tarief, en kun je dus berekenen wat je per maand gaat betalen.

Het bedrag wat er bij de berekening van toeslagen er uit komt, trek je er dan van af, dan weet je je eigen bijdrage

Dus: maandelijks te betalen bedrag aan kinderopvangorganisatie - bedrag aan toeslag = eigen bijdrage

17. frutseltje

21 sep 2008
    80
    0
    6
    Hou ook rekening met de 140% voor kdv en 70% bso. Je moet zelf berekenen op hoeveel uur je recht hebt, als je de aantal uren invult moet je daar niet overheen komen. Wij gaan door de vakantieopvang over de 70% heen, dus ik heb minder uren ingevult als ik daadwerkelijk afneem. (87 uur en heb recht op 78 uur, ik heb dus maar 78 uur opgegeven)

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ok bedankt!!! Valt nog 'mee'.
    We nemen maar 1 dag en werk 3 dgn, dus onder de 140% blijf ik wel.

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wie weet hoe je de bso toeslag moet berekenen als je voor flexibele vakantieopvang kiest?

Deel Deze Pagina