nieuwe baan kan niet door gaan

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door tweety, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    per 1 jan zou ik een nieuwe baan gaan beginnen dit is al een maand of 4 a 5 geleden besloten heb dan ook mijn huidigebaan opgezegt. nu wil het geval dat bij de geboorte van mijn zoontje niet alles zo is gegaan zoals gepland en ik kan nu niet bij mijn nieuwe baan gaan beginnen zou de kraamzorg in gaan mijn zoontje kan niet naar een gewoon kdv. een med kdv is ook geen optie die zit hier niet in de stad rotterdam is de enige die in de buurt is. nu heb ik dus straks geen werk meer. nu zeggen verschillende mensen dat ik een uitkering aan zou moeten vragen maar ik heb hier volgens mij gen recht op weet iemand dit? ik heb per 1 jan in princiepe wel een baan. weet iemand een oplossing? ideeen en tips zijn welkom.

ik vind het niet erg om thuis te blijven voor mijn zoontje maar financieel veranderd er wel veel ik werkte altijd nog 16 uur in een verpleeghuis en mis nu toch ongeveer 1000 euro per maand straks.

2. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind het een beetje een warrig verhaal, snap niet helemaal wat er nou aan de hand is.
    Ik begrijp ook niet zo goed of dat medische kdv in rotterdam nu wel of niet een optie is, aangezien je zelf wel zegt dat het in de buurt is, maar aan de andere kant zeg je dat het geen optie is.
    Of je in aanmerking komt voor een uitkering, kan je volgens mij het beste even navragen bij het uvw of cwi, en wel zo snel mogelijk, want voordat dat rond is kan er ook nog heel wat tijd overheen gaan.
    Is er geen andere mogelijkheid voor je zoontje, zoals een oppas aan huis ofzo? Zodat je toch een of twee dagen kan gaan werken?

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja wel wat onduidelijk maar ik begrijp het
    je zoontje kan niet naar de kinderopvang
    er is iets anders verlopen, waardoor dit niet kan.
    hij zou naar een medisch kinderdagverblijf moeten maar die zijn er niet in de buurt
    je zou de kraamzorg ingaan maar je denk dat dit nu niet gaan lukken omdat je geen opvang hebt
    en je hebt zelf ontslag genomen bij de vorige baan vanwege de nieuwe baan per 1 jan.

bij ons in de buurt zijn ook kinderdagverblijven waar kinderen met een PGB (persoonsgebonden budget) voor kinderen die meer aandacht nodig hebben, die krijgen daar 1 op 1 begeleiding. dat PGB kun je aanvragen bij de gemeente dacht ik
    wat je ook kunt doen is je kind laten opvangen door een medisch gastouder. dat is volgens mij iets duurder maar daarvoor krijg je dan ook een groot deel vergoed. kijk eens op deze website http://www.medischgastouder.nl/
    ik zou eens gaan rondkijken bij je kinderdagverblijven in de buurt.

omdat dit verhaal me aangrijpt heb ik zelf even voor je gegoogeld
    voor Medische kinderopvang in Rotterdam Ik begreep dat je daar niet vlakbij woont, maar kinderen die naar een medisch kinderdagverblijf gaan worden (ook door de gemeente vergoed) met een taxibusje van huis opgehaald.

Dikkertje Dap Soc Med Kinderdagverblijf
    Adres: Isaac Hubertstraat 121
    Telefoon 010-4115043
    en
    Kleine Plantage Medisch Kinderdagverblijf De Stek Jeugdzorg
    Adres: Kralingseweg 463
    Telefoon 010-2023044

en deze mensen kunnen je meer info geven:
    Thermiek Welzijnsorganisatie Centraal Bureau
    Adres: 2e Hogenbanweg 111A
    Telefoon 010-4378255

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @tessie het is misschien wat warrig opgeschreven maar met in de buurt bedoelde ik het dichtsbijzijnste is in rotterdam aangezien ik in
    dordrecht woon is dat geen optie. ik was benieuwd of iemand hier meer wist over uitkeringen vandaar dat ik het vroeg heb niet zoveel zin
    om voor jan met de korte achternaam erheen te gaan aangezien ik die tijd liever ander besteed. andere mogelijkheden van oppas zijn er niet
    dat hebben we allemaal al besproken. in de kraamzorg kan je ook helaas niet 1 of 2 dagen werken dat is
    7 op en dan weer een x aantal vrij.

@ons kleintje bedankt voor het google lief van je we hebben zelf ook al verschillende dingen besproken helaas is het niet mogelijk om hem op een gewoon kdv te doen.
    de artsen hebben gezegt dat er iig verpleegkundigen aanwezig moeten zijn. het vervoer met een taxi busje is ook niet te doen want 1 laat ik geen baby van 4 maanden alleen
    met een taxi gaan en 2 hij heeft med zorg nodig als er wat gebeurd dan kan de chaufeur niet handelen.
    in het zh zeiden ze het ook dat dit een mogelijkheid was maar dit vind ik zelf niet verantwoord en niet
    te doen. voorals nog is het kromme ook dat hij wel naar een mkd zou moeten maar geen pgb zou krijgen.
    we hebben volgende week een gesprek met iemand die ons hierbij nog gaat helpen.

zal het even kort uitleggen om de verwarring misschien uit de werld te helpen mijn zoontje is geboren met een
    aangeboren slokdarmafwijking en heeft hierdoor een slappe luchtpijp voordat hij met ons mee naar huis ging moesten wij eerst reanimatie schooling krijgen
    voor het geval hij dicht zou slaan en stopt met ademhalen. hierdoor kan hij dus ook niet naar een gewoon regulier kdv hoop dat het nu duidelijk genoeg is.

Deel Deze Pagina