Kinderopvangtoeslag 2012 bekend pfffffffff

Discussie in 'De lounge' gestart door Baylee, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    volgens mij is dat dus niet zo. Althans bij het kdv waar wij zitten is het verplicht om een hele dag van 10 uur af te nemen. Ik werk op donderdag 6 uur en dan moet dus ook een aantal uur zelf betalen.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    mijn kdv springt er wel op in door weer halve dagen in te voeren. Heeft jou kdv daar niks over gezegd?
    En bij mij zou het dan nog steeds meer opleveren (ik werk ook 18 uur)dan dat ik stop overigens, in salaris een stukje, maar ook in ervaring, pensioen en sociale contacten.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Dat is nu maar volgend jaar moeten ze het aantal afgenomen uren gaan factureren toch? Althans dat was wel het plan anders gaat natuurlijk de hele tegemoetkoming van max t aantal werkuren niet op

4. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Je bent verplicht (hier op kdv) 10,5 u per dag af te nemen ook in 2012
    En mensen die zeggen vraag even aan je baas om meer of minder te werken tegenwoordig verdelen ze het liefst nog 18 uur over 5 dagen :x ! Dus 18 uur in 2 zou heeeeel erg ideaal zijn en denk dat iedereen hoopt op zo'n baan maar dit gaat hem voor mij niet worden !

Mijn vriend gaat zeker geen minder uren gaan werken ik verdien heel weinig dus logisch toch dat hij dan niet minder gaat werken (trouwens zou zijn baas helemaal niet mee akkoord gaan)

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    @Baylee, maar zou je dan bijvoorbeeld niet iets minder kunnen gaan werken, zodat je dan 2 volle dagen overhoudt? Of bijvoorbeeld 2 dagen van 7 uur, dan kom je al een aardig eind in de buurt om bijna alles vergoed te krijgen.

En anders misschien een gastouder? Als je daar wel gewoon per uur zou betalen dan scheelt dat ook een heel stuk.

6. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Trouwens jammer om te lezen dat er schijnbaar zoveel mannen niet minder "kunnen" gaan werken.

Gelukkig is dat hier totaal geen probleem. Mijn man heeft een verantwoordelijke baan, maar werkt 4*9 uur en is dus 1 dag in de week thuis bij de kinderen. Ik werk zelf 3 dagen (WO functie), dus het is niet per definitie onmogelijk!

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eens! Ik vraag me dan ook altijd af of het echt niet kan of dat men het niet wil cq zich laat afschepen...

8. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    oke heb even overal rondgebeld en het is nog niet definitief
    bij de belastingsdienst kan je pas een berekening maken vanaf december 2011 voor 2012
    Ons kdv wil voor ouders alvast een berekening gaan maken aan de hand van het voorstel van de kamer (dat wa dus de mail die ik gisteren binnen kreeg)

Ook het opzegtermijn van 2 maanden geldt nu niet bij het kdv omdat ze toch een beetje de ouders tegemoet willen komen.

Flexibel zijn daar doen ze niets aan je blijft gewoon 10,5 uur per dag afnemen.

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ja, dat blijft de vraag natuurlijk. Ik hoor veel dat mensen zeggen dat het niet kan bij hun baan of niet mag van hun werkgever. Bij veel werkgevers is dat bluf. Ook zij kunnen immers niet om de wet aanpassing arbeidsduur heen. En daarnaast is er ook nog ouderschapsverlof.

Maar goed, dat is weer een andere discussie die ik hier niet zal voeren (overigens wel een stokpaardje van mij haha :))

10. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Misschien zit ik er naast hoor ;), maar is het heel raar als ik denk dat jij je keuze eigenlijk al gemaakt hebt?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Nee, dat is dus nog niet zo. Ook in 2012 is dat helaas nog niet verplicht. Daarom wordt het voor veel ouders in de zorg bijvoorbeeld ook heel lastig. Als je 3 dagen van 5 of 6 uur werkt, ben je dus wel vaak verplicht om voor een hele dag te gaan betalen.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Precies, ik werk 6u per dag, maar moet wel 11u kdv betalen, terwijl ze er maar 8u per dag is.

En je uren anders indelen kan niet altijd, na 6u is mijn werk gewoon klaar, kan moeilijk dan nog 2u uit het raam gaan zitten kijken ofzo.

Gelukkig heb ik er niks meer mee te maken want m'n meiske gaat per januari naar school maar er zijn zat andere ouders die ook dergelijke situaties hebben natuurlijk.

13. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @zo79

Ik ga idd nu eerst een berekening laten maken door het kdv en daarna even kijken voor een gastouder hoop dan dat die wel flexibeler zijn
    Kijk langs de ene kant denk ik nou ja lekker met de kids thuis maar de andere kant ik ben helemaal geen mens om thuis te zitten ik vrees dat ik dan helemaal gek zal worden

14. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    @ Baylee, oke, ik dacht dat je voor jezelf eigenlijk al de keuze had gemaakt om te stoppen met werken, maar dat wil onderbouwen met de KOT toestand. Wat overigens je goed recht is natuurlijk ;) Maar dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.

Inderdaad, wellicht is een gastouder wat flexibeler, en kan je daar gewoon minder uur per dag afnemen. Zou voor jou (en veel mensen die minder dan 8 uur per dag werken) ideaal zijn.

Succes!

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Klopt, ik heb ook de afgelopen 2jr een gastouder gehad en die rekende dus gewoon de uren die ze daadwerkelijk gebruikte. En dan red je t dus wel met die 140%. Per augustus ging ze zelf met zwangerschapsverlof dus toen is mijn meiske alsnog (voor een paar maanden) naar het kdv gegaan.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kan je dan niet beter een gastouder gaan zoeken?
    Daar waar je wel alleen de afgenomen uren betaald?
    Weet niet of er veel wachtlijsten zijn hoor in jouw omgeving...

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

even vanuit mijn man. hij kan niet minder gaan werek zijn baas neemt alleen maar mensen aan voor 40 uur en ze maken er standaard minimaal 55 maar weken van 60 tot 70 uur is ook nog aan de orde.

in het transprort gaat het altijd zo als hij minder wil werken zaal hij een andere baas moeten zoek maar die zijn er bijna niet. die chauffeurs aan nemen voor 3 of 4 dagen

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Tja bij mijn man kan het heel simpel gewoon niet.
    Ook 4x9 zou geen optie zijn.
    Hij geeft leiding aan 60 mensen, dat kan ie niet maar 4 dagen doen.
    Er staat ook in zijn contract dat deze functie in 5 dagen moet worden ingevult.
    Minder werken mag niet geweigerd worden, mits het bedrijf kan aantonen dat de functie niet uitgevoerd kan worden in minder uren. Dat is heir dus het geval.
    Dus nee, geen kwestie van afschepen.
    Zelf heb ik een functie die niet uit te voeren is in minder dan 3 dagen (qua werkzaamheden, tijd) In die zin dat als ik minder werk ik dezelfde werkzaamheden in minder uren moet proppen, niet te realiseren.
    Zou ik minder willen werken (wat ik echt niet zou willen, liever meer) dan moet ik terug in functie.

19. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    @Sidmick, mijn man geeft ook leiding, aan ongeveer net zoveel mensen als jouw man. Dit doet hij in 4*9 ;)

Het heeft uiteraard ook met de mentaliteit en instelling van de werkgever te maken. Bij mijn man zijn werkgever (en bij de mijne trouwens ook) is het heel normaal (gelukkig voor ons ;))

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Tja maar niet iedere leidinggevende functie en ieder bedrijf is hetzelfde.
    Mijn man heeft geen collega in dezelfde functie.
    Als hij er dus niet is word hij niet vervangen.
    Dat is al lastig als hij met vakantie is oid.
    Anyway, het staat cao vastgelegt dus het is gewoon geen optie.
    Uiteraard kan hij zich beroepen op ouderschapsverlof maar das dan ook maar een tijdelijke oplossing

Deel Deze Pagina