Wat ik mij afvraag, hoe gaat het als je flexibel werkt? Ik heb bijvoorbeeld een 6uur contract maar werk gemiddeld 24uurtjes (3 dagen meestal) maar ik heb ook wel eens een week met maar 2 dagen, of als ik ziek ben dan krijg ik dat ook niet betaald. Maar dan loopt mijn kinderopvang natuurlijk wel gewoon door... Iemand een idee? Of denk ik te ingewikkeld en pakken ze gewoon de gemiddelde uren?
Je kan je inderdaad altijd op ouderschaps verlof beroepen inderdaad, dit is een RECHT wat je als ouder hebt tot je kind 18 jaar is voor een max aantal uren. Je werkgever kan je dan wel gedurende die ouderschapsverlofperiode in een andere functie plaatsen, MAAR: je behoude je uurloon van je huidige functie, alleen vermiderd met het aantal uren wat je opneemt voor ouderschapsverlof. EN hij is verplicht als jij stopt met ouderschapsverlof en weer je oorspronkelijke uren gaat werken, dan weer je oude funtie terug te geven. Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Ook hier schrokken we erg van het besluit wat nu op tafel ligt, en ik ben bang dat het niet heel erg veel meer zal veranderen. Voor ons houd het in dat wij als onze kleine er in januari is en dus vanaf half april naar het KDV zal gaan voor 2 dagen per week zelf min 325 euries zelf gaan betalen. Gezien het feit dat ik voor 35 uur werk en mijn man ZZPer is is dat voor ons een behoorlijk bedrag. Maar ja, ik verdien echt wel meer als 325 euro, en ook al zou ik 2 dagen minder gaan werken, dan zou ook ik op lange termijn van functie en dus inkomen gaan veranderen. Dus wij trekken gewoon de broekriem wat strakker aan en kijken waar we op kunnen besparen en dan word het toch 2 dagen KDV. Wij werken gelukkig iig wel hele dagen dus het probleem van niet genoeg vergoed krijgen is hier niet. Het KDV hier werkte altijd al met halve dagen, die kun je ook met zowel voor aanvang als na afloop met een half uur verlengen. Ik zou als dit allemaal doorgaat iig opzoek gaan naar een KDV die wat felxibeler is, wellicht nu iig alvast informeren en inschrijven, wijgeren kan altijd nog. Succes iig allemaal, zijn minder leuke dingen helaas. Liefs Annemiek
@sidmick: Mijn manager werkt ook geen vijf dagen en als ze er niet is, dan is er ook geen vervanger. Hier is het heel gebruikelijk dat managers en teamleiders minder dan 5 dagen werken. Daarnaast: jouw man geeft neem ik aan niet alleen leiding aan 60 mensen, daar moeten ook teamleiders of seniormedewerkers bij zitten. Er zijn genoeg constructies te bedenken waarbij je op de dag dat je thuis bent wel telefonisch bereikbaar bent oid. Maar goed, dan moet er in zo'n bedrijf wel een voortrekker zijn om dat voor elkaar te krijgen. @amfy: hoop dat toch dat ie met dat soort weken ook weken thuis zit oid. Hoe houdt hij dat vol, altijd weken van 55 uur of meer??? Weet niets over de transportsector, maar als ik zoiets lees, dan heb ik eerder het gevoel dat die baas te lui is om meer mensen aan te nemen oid.
Zoals ik al zei, het is bij hun cao vastgelegt. En nee, geen teamleiders of seniormedewerkers. Een leidinggevende op 60 man idd Tja het is een staff-functie en daar is het salaris dus ook naar. De keerzijde van zo een functie zijn dus idd dit soort voorwaardes. Dat zijn keuzes en afwegingnen die je maakt. Maar goed, das allemaal erg OT want het beide 4x werken is al van de baan sinds dochter is geboren. We hebben onze draai prima gevonden in de 1 5 dagen, de andere 3 dagen. Maar eea was alleen om aan te geven dat het kort door de bocht is te roepen dan ga je toch minder/meer werken
ik heb nu nog niet te maken met KO maar misschien volgend jaar wel. Zit te wachten op een reactie van een sollicitatie. Hoop echt dat het allemaal niet heel beroerd word, want wij hebben het niet ruim. Ligt aan het salaris wat ik zou verdienen maar met wat ik nu verdien zou ik niet eens 50 euro kunnen bijbetalen aan KOT. En ik begrijp wel dat mensen zeggen dat minder werken geen optie is. Mijn man zou dit misschien wel kunnen realiseren met zijn werkgever maar dan redden we het in de maand niet meer. 4*9 kan weer niet, omdat de klussen niet op die manier ingedeeld kunnen worden. Dus dan word het gewoon een 32-urige werkweek, waarmee we niet meer rond kunnen komen. Het blijft gewoon k*t, want alle toeslagen worden minder, en vele gezinnen hebben dat nodig om van te leven. Werken word minder aantrekkelijk voor een gedeelte van de NL bevolking