Dag dames, Wij zijn sinds een aantal maanden verhuisd en alles begint een beetje op gang te komen nu. Ik zou alleen graag wel mijn huis 'eigen maken' door middel van een lekkere geur hier en daar, Het is een oud appartement dus het ruikt af en toe muf, daar heeft schoonmaken niets mee te maken, dat gebeurt hier heel regelmatig. Nu wilde ik weten of er tips zijn om je huis een natuurlijke, lekkere geur mee te geven. Ik wil uiteraard geen wc-verfrisser leegspuiten of dat mijn huis naar een boeket lelietjes-van-dalen ruikt, maar wel dat die oude geur eruit gaat en wordt vervangen door de onze. Geurkaarsen doen we soms aan maar die blijven niet zo lang hangen. De bewoonster voor ons had een enorm zware vanillegeur in al haar vertrekken hangen, geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, en een paar dagen na ze was vertrokken was het ook weg. Hoe geven jullie je huis een lekkere geur mee? Of gewoon een geur dat het eigen is, dat het als 'thuis' voelt. Ik heb van alles geprobeerd maar niets blijft echt hangen...
hier 1 op de wc en 1 in de keuken maar die van de wc is de enige die je ruikt omdat het een kleine ruimte die afgesloten is, het flesje wat in de keuken staat ruik ik alleen als ik ernaast sta heb nu maar 6 hyacinten gehaald
Toen we net verhuisd waren, hing ik de was soms beneden (Op een rekje) op.. Dan ruikt het ook snel lekker en "thuis" En gewoon de geur van je allesreiniger enz.. Verder heb ik zo`n ding in het stopcontact gedrukt, dat ruikt ook wel ok. Hier stonk het een uur in de wind, omdat er STEVIG gerookt was in dit huis. En er honden woonden.
Waxmelts! En geurzakjes van Greenleaf, zo ontzettend lekker. Hier staan er een stuk of 10 van die zakjes door het hele huis, stokjes in van die olie en ik brand elke avond waxmelts. Hmmmmmm, zo lekker.
Geur olie branden. En afentoe een beetje parfum rondspuiten van jezelf. Ook een gekke tik van mij is dat ik het tapijt altijd voor het stofzuigen 1 keer in de week vochtig spuit met wat wasverzachter vermengt met water.. Daar gaan de haren in de tapijt mooi van staan en het geurt ook lekker...
Af en toe wierrook. Veel en lekker uitgebreid koken. Wasgoed ophangen. Bij mufheid zou ik ook lekker veel de ramen open zetten.
Ik ben echt fan van geurolie! Een brander kost 1,29 bij de Xenos, en je kunt er natuurlijk alles op gooien wat je maar wilt! Ik vind Vanille echt heerlijk, en citroen ruikt zo lekker 'schoon' Appel vind ik ook echt zalig! Je hebt bij de Xenos ook de olie, maar ze hebben daar ook ronde schijven die je op je brander moet leggen en die dan smelten.. Ik heb de laatste keer zo'n ding gebruikt, maar vind het echt 10 keer niks.. Ik wissel graag af, en het duurt een eeuwigheid voor zo'n ding opgebrand is, en je kunt het dus niet meer netjes van je brander afhalen
Als het muf ruikt zou ik wel iets van een vochtvreter gebruiken. (Van Bison, maar ook een bakje met gewoon keukenzout helpt ook goed.) Muffe lucht overheerst alles, hoeveel parfum je ook spuit. Spreek uit ervaring, oud huis en was ook vochtig. Daarna kun je alle andere tips denk ik wel gebruiken.
Hier de geurstrokjes van de Ambi Pur, Japan Tatami. In de winkel zijn ze 6,99 per stuk, maar bij de Voordeelshop 3 voor 10,00!! Heb er 2 in huis en 1 op het toilet. Heeeeerlijk!
Ik heb in huis een paar van die geurpotjes staan met stokjes erin. 2 van de action (vanille) en 1 van Bolsius, gekocht bij een tuincentrum met een bloemen geur. In de wc heb ik zo'n vanille geurzakje staan, dat ruikt heerlijk. Het is zo'n sterke vanillegeur dat je het in de gang ook een beetje ruikt... En ik laat vaak de waskamerdeur open staan als de pasgewassen was daar hangt. Als je dan beneden de hal in loopt, komt de wasgeur je al tegemoet. Lekker....
Ik heb de essentiele olien van Chi in een aromaverdamper (niet met zo'n waxinekaarsje eronder). Zoveel lekker geurtjes van!
Bedankt voor de tips! Heb inderdaad ook al eens geurstokjes geprobeerd maar die roken niet echt heel lekker, werd er zelfs een beetje misselijk van (zwanger). De waskamerdeur open laten staan is ook een goede tip. Het is niet echt dat het hier vochtig is, maar je ruikt gewoon dat het een oud appartement is (hele oude parketvloer, dat geeft ook zo'n aparte geur). Hoop dat ik me snel hier thuis ga voelen want ik ben ontzettend gevoelig voor geur.