Hoeveel uur werkt je vriend dan per weer voor 1500 bruto? Want dat is wel erg weinig voor een mbo4 diploma. Mijn broertje heeft ook een mbo4 diploma en werkt nu net, hij verdient 2400 euro bruto. Mijn man werkt 60 uur per week en heeft geen diploma's maar is toch vestigingsleider, en verdiend 70.000 per jaar. Misschien moet je vriend het dan eens over zn salaris gaan hebben..
Hij werkt 38 uur. Maar wilt nu ook niet van baan veranderen aangezien ik op dit moment nog werkloos ben en wilt wachten tot ik een vast contract heb als ik aant werk ben. We kunnen t ons niet permiteren dat ie een ww krijgt van 70% want dan kunnen we niet meer eten.
Oja en over geld gaan praten. Heeft ie al een keer geprobeerd en dan zegt zn baas voor jou 10 anderen. Genoeg mensen die net van school komen en hier graag willen werken voor jouw salaris.
Wat voor opleiding is het? Mijn broertje heeft administratie gedaan met een cursus pensioenfondsen, en ze vochten zowat om hem. Wel balen hoor..
Ik heb zelf trouwens management assistente gedaan, ook mbo 4, en daarmee verdien ik ook 2500 euro als ik fulltime zou werken (maar ik werk maar 2 dagen). Wel een eikel van een baas heeft je vriend zeg!
misschien niet voor lang meer bij je vriendin hoor. Dit zijn nl plaatsen die gefinancierd worden door de gemeente, wij hebben er ook een aantal. Voor mensen met superlage inkomens of moeders die naar school gaan. In de gemeente waar ik werk gaan ze de extra subsidie helemaal terug draaien. Ze krijgen dus per 1 januari net zoveel als anderen. Het zijn allemaal kindjes die 5 dagen komen en die gaan straks allemaal weg omdat de ouders het niet meer kunnen betalen.
Ik zal niet zeggen mooi zo, want er zijn vast ook moeders die niet lekker een opleiding onder hun niveau doen en zo halve dagen zitten te niksen terwijl hun kind bij de opvang zit. Maar in dit geval denk ik het stiekem wel
ik snap het, ik zie nl ook mensen in beide situaties voor bij komen, alleen voor onze werkgelegengheid is het niet zo best. Dit betekend dat er op elke groep zo al 3 kids voor 5 dagen afvallen.
Ik begrijp dit soort redeneringen nooit helemaal. Hoezo werkt de vrouw dan voor niks? Waarom wordt de vrouw verantwoordelijk geacht voor de kosten van de kinderopvang, en de man niet? De man kan toch ook een dag minder gaan werken? En nog even over 'het Scandinavische model': ja, die vrouwen hebben allemaal een jaar verlof, en vervolgens zijn de kosten van de kinderopvang heel erg laag. Maar die vrouwen werken wel allemaal fulltime. Dat willen Nederlandse vrouwen echt niet, over het algemeen.
toen de plannen vorig jaar voor 2011 bekend (nog niet met cijfers maar wel globaal) waren was er ook over heel nederland 'paniek'. Uiteindelijk bleek het bij een hoop mensen redelijk mee te vallen, het ging er wel een flink stuk op achteruit maar niet extreem. Ik schrok gisteren toen ik het las ook even, maar ik wacht het af. In oktober/november worden waarschijnlijk de toeslagen bekend en aan de hand daarvan besluit ik wel wat we ermee moeten doen. Wij vallen in de hogere inkomens dus het zal er wel weer aardig op achteruit gaan. We gaan het gewoon meemaken.
Ja, maar de VVD wilde nu eenmaal 18 miljard bezuinigen en dan zijn een heleboel dingen niet meer haalbaar.... Ik vind het ook niks hoor, (alhoewel ik wel van mening ben dat als je meer dan 130.000 per jaar binnenbrengt, al dan niet alleen, je heus de kinderopvang wel zelf kunt betalen. Je krijgt dan per slot van rekening in verhouding wel nog steeds hardstikke veel hypotheekrenteaftrek terug.... Daar vissen de lagere inkomens weer naast.
Ik schrok ook. Nu vroeg ik me alleen af. Gaat het alleen over de kinderopvang (kinderdagverblijf) en niet de gastouderopvang? Want dat je maar 5 euro vergoed krijgt per uur is toch in de gastouderopvang al? Tenminste bij ons is het totaal iets van 6 euro nog wat wat ik per uur moet betalen maar krijg daar maar 5 euro van de belastingdienst van terug.
Nou, tegenwoordig is dat redelijk normaal. Wel tegen de bovengrens voor een beginner. Wij betalen voor een gewone binnendienst medewerker al 3000 euro. Dit is er wel een met ervaring maar zeker geen bijzonder goede.
Overigens stop ik wel een jaar met werken als de kot weer minder is in 2012, want dan heb ik er 2 die naar het kdv moeten. Als de oudste dan naar school gaat begin ik weer denk ik. Dat is dan als de jongste 10 maanden is.
Ik denk dat wij ook naar Zeeland moeten gaan verhuizen dan als de lonen daar veel hoger liggen. Mijn man heeft HLO gedaan en werkt nu 12,5 jaar bij zijn werkgever voor 38 uur per week en verdient dan "maar" 2500 euro bruto. En ik heb HEAO MER gedaan, werk bij een bank en als ik 36 uur zou werken zou ik maar 1800 euro verdienen.
Hier voelde het ook zo *zucht* maar gelukkig wonen we nu in een land waar iedereen maximaal (!) 10% IB betaalt *grijns van oor tot oor*.
Ik weet niet in welke functie je dan bedoelt want ik verdien toch echt wel een stuk meer bij een bank. En dan zit ik nog in een middelmoot schaal. Ik heb een MBO4 opleiding en 10 jaar werkervaring.
Thanks voor de reacties meiden, maar wat zijn "hogere" inkomen, waar baseert men dat op? Ik zeg eerlijk: wij zitten in een schuldsanering, dankzij een ex van mij! We zijn dan nog wel bezig met IVF en zijn er begin januari 2013 uit, maar neemt niet weg dat mocht ik nu zwanger raken en 2012 bevallen, dat ik me druk maak wat er gebeurd qua toeslagen. We genieten niet ons hele inkomen, bij lange na niet! Ik lees weer ffies verder hihgi.