Kinderopvangtoeslag 2012

Discussie in 'De lounge' gestart door Babii, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

wij werken in rotterdam, broertje in amsterdam, dus ik zou niet gaan verhuizen ;) Misschien kan je man wel bij ons gaan werken, wij starten met 2500, maar voor dat bedrag komt er al niemand meer werken. Onze nieuwe kost 3000.

Ik zou dan dus maar eens beter gaan onderhandelen want dat is voor een HBOer echt een belachelijk bedrag, 1800 euro.

2. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn man werkt ook niet fulltime dus daar gaat het even niet om.

Maar het is natuurlijk zo dat elke dag werk een dag opvang betekent. Een dag minder werken betekent zowel minder salaris als minder geld naar de opvang. Dus daar schiet je niks mee op dan toch..?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Wow, dan zou ik heel hard op zoek gaan naar ander werk. Mijn man heeft ook HLO gedaan en werkt nu voor het 3e jaar. HIj verdient 2700, ik heb MBO gedaan en zit (als ik fulltime zou werken) op 2300.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    O, en wij wonen in Groningen, daar wordt juist altijd van gezegd dat de lonen daar lager liggen dan in de rest van Nederland.

5. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik werk nu ongeveer 10 jaar als psycholoog en verdien bruto per jaar 40000 euro voor 24 uur per week ongeveer. Mijn man is manager en werkt 50 uur per week ongeveer en verdient 50000 euro bruto per jaar. Wij wonen en werken net buiten de randstad.
    Wel bijzonder trouwens om al die lonen langs te zien komen, daar heb je het normaal niet zo gauw over en ik heb dan ook echt geen idee hoe de lonen in diverse functies liggen.

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wij zullen ommenabij max. 50.000 per jaar verdienen (gezamenlijk, fulltime).

Maar wanneer behoor je tot de lagere inkomens en wanneer tot de hogere inkomens, dat was meer mijn vraag.... Ik heb geen idee waar wij in zullen vallen volgens het kabinet.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ze zullen wel van het modale inkomen uitgaan om te bepalen of je een hoog of lag inkomen hebt. Maar volgens mij zijn er dan veel meer mensen met een 'hoog inkomen' tegenwoordig, of zie ik dat verkeerd?

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Misschien ben ik stom, maar wat is dan een modaal inkomen en valt die onder laag of hoog (sorry voor me stomme vragen)??

9. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    dat is helemaal geen stomme vraag, ik weet dat eigenlijk ook niet zo goed. Modaal ligt volgens mij rond de 30000 bruto voor een gezinsinkomen. Volgens mij is alles meer dan 2 x modaal een hoger inkomen, ik dacht dat ze het zo omschreven, maar wat dan als lager wordt beschouwd? Misschien alles rond modaal of eronder?
    Ik denk iig dat de modale inkomens niet zo hard getroffen gaan worden, zo begrijp ik uit het rtl nieuws die een berekening maakten voor een gezin met een inkomen van 30000 euro, die gingen er netto per maand een paar tientjes op achteruit met twee kinderen op de KO, dus dat lijkt mee te vallen!

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb er natuurlijk geen 1 nog, maar sytel het is nu raak en ik beval in 2012..

Hm, wij zitten dus net niet qua hogere inkomens? Lijkt me dat ze daar ook even duidelijkheid over moeten geven.

11. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hihi, ja dat zou fijn zijn maar volgens mij is het allemaal lang nog niet zo concreet gemaakt...........

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb geen idee, maar heb toch vragen, denk net als zoveel mensen.

Moet het allemaal maar afwachten, meer dan dat kan ik niet doen. Maar al die politieke kletskoek, die PDF bestanden, het wordt mij niet geheel duidelijk allemaal.

Praat gewoon in Babii taal (normaal nederlands) en een mens begrijpt het. En daarbij, gebruik ook gewoon voorbeelden qua inkomens wat modaal is en vanaf wat hun het een "hoog" inkomen zien.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier een met een wia uitkering en heb een jaar inkomen van net 18000 euro. Bruto Netto z.n 12.300 Val dus onder de lagen inkomens dat was de vraag toch over modaal ect ect.

Buiten de vraag van t.s.

Die vraag kan ik niet beantworden. :)

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, maar vanaf wanneer heb je een hoger inkomen en vanaf wanneer is het niet meer modaal. Hoe ziet het kabinet dat, dat is meer mijn vraag.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Even googlen dames ;)
    Het bruto modaal inkomen van 2011 is 32500 euro.

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    En alles daarboven is dan boven modaal ofzo? Want ze hebben het over hogere inkomens, nou hoger vind ik tussend e 90.000 per jaar (voor 2 personen).

Wat wij hebben is echt niet hoog hoor, zo vindt ik dat... kijk als ze daar nu eens wat duidelijker over zijn, vindt ze soms zo onduidelijk.

En ik zie dus dat modaal 32.500 nu in 2011 33.000 is ;). Alleen er staat niet of dat per persoon is of voor 2 personen....

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

volgens mij is dat per huishouden. Tis ook niet hoog. Wij hebben 70000 ongeveer per jaar, dus wij zitten altijd overal er net naast :(

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nee, is zeker niet hoog.... Ik wil niet klagen, absoluut niet! Maar als wij beiden nou genoten van ons hele inkomen, dan was er niks aan de hand :).

Maar door een schuldsanering (dankzij mijn ex), leven we op bijstandsniveau. We redden het prima hoor, met een kindje ook, anders zouden we er niet eens aan beginnen. Maar als je zoveel kinderopvangtoeslag moet bijbetalen, ja dan ga je jezelf afvragen, redt je dat wel dan?

Nu weet ik dat ze in je VTLB de eigen bijdrage kinderopvangtoeslag moeten aangeven en je VTLB (wat je maandelijks overhoudt) daarmee verhoogt. Maar goed, het gaat me meer om het principe.

En daarbij is het ook nog steeds niet raak en zit ik nog steeds in mijn eerste IVF poging en ben ik met mijn cryo's bezig. Maar stel...... Stel het is NU raak, dan ben ik in februari 2012 uitgerekend, maak me dan wel zorgen om die toeslag.

Afin, heb lieve schoonouders die zo willen oppassen, maar dat wil je eigenlijk ook niet gratis laten doen.

Nou ja, las net dat een modaal inkomen van 33.000 dus voor 1 persoon is, maar ga nog eens door googlen hihi.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

*pakt spullen in en verhuisd naar zeeland*

Ik verdien als 'gewoon' binnendienst medewerker ( sales support ) écht geen 2800 bruto. I wish, pffft.

Maar het modaal inkomen is idd € 33.000 per huishouden!! Nu zouden de kosten voor het KDV dit jaar ook flink omhoog gaan, en dat vond ik best wel meevallen.
    Wij betalen voor 2 dagen ( en 2 kinderen ) ongeveer € 200. Misschien iets meer.

Probeer je er niet te druk over te maken, zie het tzt en beslis dan wat je doet.

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Je hebt gelijk hoor! Het komt ook wel goed, maar bij mij speelt er nog een andere reden hihi.

Ben blij als ik die shit uit ben (januari 2013), ik tel af!! Dan kan ik weer genieten van mijn welverdiende salaris :D.

Ik werk trouwens als Interim Professional (op secretarieel gebied). Ben in vaste dienst bij een werkgever, en werk op diverse opdrachten. Is er geen opdracht (zoals nu) krijg ik wel doorbetaald.

Heb zelf heel wat opleidingen gedaan:

VMBO
    MBO Directiesecretaresse
    MBO Directieassistente
    HBO Managementassistent

Ben nu bezig met HBO Medisch Secretaresse. Heb het voordeel dat mijn werkgever elk jaar een nieuwe opleiding e/o cursus wilt, om zo up to date te blijven :). Verdien zelf +/- 1900 netto en 2600 bruto. Hou er alleen maar 1053 per maand van over i.v.m. de schuldsanering (ik dan, manlief heb zijn eigen uitkering i.v.m. huwelijkse voorwaarden, die zit wegens kapotte knie in de ZW), dankzij die vreselijk ex van me die fraude heeft gepleegd. En uiteraard dit kromme rechtssysteem dat het mijn eigen verantwoording vond! Was niet eens getrouwd, maar toch fraude plegen (woonde daar niet eens), is met gestolen ID gedaan, maar goed. Ga daar niet meer over inzitten, so be it! Januari 2013 zijn we ervan verlost en starten we overnieuw :).

Deel Deze Pagina