Zoals ik al zei, wij werken niet in zeeland De mensen bij ons in dienst zijn verkoopmedewerker binnendienst. Ze moeten wel echt keihard werken. En daar moet je nou eenmaal voor betalen, zeker voor goeie, anders pikt de concurrent ze af..
Ja, daarom maakte ik me wat zorgen qua toeslagen, maar goed. Voor alles is een oplossing, we komen er wel. Zal je zien, komt de kleine pas zodra ik op het einde van die sanering zit. En terecht hoor! Maar eerst maar eens zwanger worden en het zien te blijven!
In ons geval is het niet zozeer dat ik dan "voor niks" werk, alleen verdient mijn man veel meer per uur dan ik. Het is voor ons dus helemaal niet voordelig als hij nog een dag inlevert. Nu is het zo bij ons dat ik 2 dagen werk, waarvan 1 vaste dag, dan zitten de kinderen op het kdv. De andere dag wisselt (onregelmatige diensten) en dan blijft mijn man thuis. De ene maand zijn dat doordeweekse dagen de volgende maand kan het zo maar zijn dat hij in een hele maand maar 1x thuis hoeft te blijven. Zaterdagmiddag en zondag tellen natuurlijk niet mee in de berekening omdat hij dan sowieso al thuis is. Maar als hij ook nog alle vaste werkdagen thuis zou moeten zijn kunnen we het financieel niet bolwerken en hij zou dan in de knoei komen met zijn planning en daardoor met zijn klanten. (hij is trouwens scheepstimmerman)