Hai.. Ik zit al jaren te zoeken naar een leuke opleiding. Kon steeds niks vinden, en nu ineens zag ik iets leuks! Was even blij maar ik denk dat het toch niks gaat worden.. want hoe zit dat dan? Ik moet de opleiding betalen, en dan zou mijn zoontje naar een kinderdagverblijf moeten..en ik werk dan zelf niet meer of minder en er komt dus minder geld binnen! Dat is het GROTE probleem! Heeft iemand ook zoiets? Of kan iemand me er iets over vertellen? Groetjes!
Ik doe zelf ook een opleiding en mijn man studeert ook nog en werkt daarnaast. Qua kosten kinderopvang hoef jij je geen zorgen te maken, zie dat je in Groningen woont ik ook en de gemeente vergoed een groot gedeelte van de kinderopvang voor je. Weet niet of je kindje naar een opvang van SKSG gaat? Zij kunnen je gewoon helpen met de aanvraag bij de gemeente.
Ik zit met eenzelfde probleem en ben daarom met een thuisstudie begonnen. Maar met 2 kids schiet dat niet erg op.
Oke, maar mijn man verdiend niet super slecht ofzo.Maar alleen met zijn geld redden we dat net, Krijg ik dan nog wel genoeg? Ik woon in een dorpje vlakbij Groningen. Dus denk niet dat hij naar SKSG gaat! Ken het wel hoor, heb er ooit stage gelopen in mijn vorige opleiding, Ik vind het zo lastig allemaal! en ik wil zo graag!
@fairytale: Vaak word het dan door de gemeente de kosten van de kinderopvang aangevuld. Ik zou gewoon eens gaan informeren.
Oke bedankt! Dat kan ik gewoon bij de gemeente doen? Maar lijkt me dat ik dan eerst echt de exacte bedragen nodig heb van alles? Want ik weet natuurlijk nu nog niet hoeveel uur kinderopvang ik nodig heb.
Ja kun je inderdaad gewoon bij de gemeente vragen, aantal uren opvang is wel handig om te weten. Maar je kunt natuurlijk eerst navraag doen of je er recht op hebt. Verder kun je de meeste opleidingen per maand of 2maandelijks betalen. En zijn veel boeken 2dehands verkrijgbaar.
ik volg daarom een thuisstudie, wat hier dus wel goed gaat (ook met 2 kinderen een man, en normaal gesproken een baan voor 32 uur). Zonder werk en dan naar school gaan, dat zou ik niet kunnen betalen.
Hier wordt volgens mij ook deel opvang door de gemeente gedaan. In de meeste situaties dan. Ik wil naar de politie-academie en zij betalen de opleiding. Aangezien het niet heel goed gaat tussen mij en mijn vriend heb je kans dat ik alleenstaande ouder wordt.. Dan zit ik natuurlijk wel met de opvang. Misschien kan je bij gemeente informeren en kijken of gastouderen niks is? Of een goede vriendin die thuismoeder is die je wilt helpen tegen vergoeding?
Nee dat zit er ook niet in haha, Hier 0 vriendinnen of iemand.. haha. En een thuisstudie heb ik ook al aan zitten denken maar er zit daar geen opleiding tussen die ik dan echt leuk vind! Ik wil namelijk Design en Styling gaan doen!
Ik doe ook een studie, maar ga maar 1 dag per week naar school.. Het betreft een deeltijdstudie, dus hoef er niet bij te werken, wel ga ik binnenkort 1 dag per week op stage naast mijn schooldag. Op dit moment blijf ik dus thuis bij mijn dochtertje en die ene schooldag blijft mijn vriend thuis (eigen bedrijf). Dadelijk met mijn stage zal mijn vriend ook thuis blijven of regel ik een oppas voor die dag. Wel moet ik enorm veel thuis doen, en hoop het zien te gaan redden nu ik een baby in huis heb..
Ik studeer rechten, voltijd. Ben op dit moment net begonnen met afstuderen, maar ik heb de afgelopen 4 jaar het studeren gecombineerd met het mama zijn en zwanger zijn. Het is mij erg goed bevallen, eigenlijk heb ik totaal geen moeilijkheden gehad. Nu is het wel zo dat wij het financieel ruim hebben dankzij het inkomen van mijn vriend. En goede afspraken wat de opvang betreft is ook een must. Wij hebben 3 dagen per week kinderdagverblijf en 1 dag per week "papadag". Mocht ik op die overige dag toch verplichtingen hebben wat school betreft dan zorgt mijn vriend voor onze zoon (hij is eigen baas). Ook heb ik altijd alles tussen colleges door gedaan, thuis leer ik niet en besteed ik weinig tot geen aandacht aan mijn studie. Nu heb ik het geluk dat ik makkelijk leer. Ik neem eigenlijk alleen voor tentamens 2 dagen voor mezelf zodat ik goed kan leren en even alles op alles kan zetten. Het is gewoon erg belangrijk dat je alles goed regelt, zowel opvang als financieel.