Hoi! Zoektocht naar geschikte kinderopvang is begonnen... pff... Weet eigenlijk helemaal nog niet hoe of wat met werk als de kleine er is, maargoed... er zijn helaas wachttijden, dus alvast maar inschrijven. Er zitten een aantal kdv's hier in de omgeving.. Volgende week krijgen we alvast bij 1 een rondleiding. Niet alle kdv's doen dat hebben we gemerkt maar zo weet ik toch niet of t een geschikt dagverblijf is?? Zo is er later in t jaar wel een informatie avond maar dan is het te laat om in te schrijven... Aangezien het geld kost om in te schrijven, ga ik toch niet zomaar overal inschrijven? Of is t wel verstandig om te doen? Hoe hebben anderen dit gedaan? Groetjes!
Niet alle kdv's vragen inschrijfgeld dus ik zou me dan iig daar inschrijven waar dat gratis kan. Zelfde met rondleidingen. Grotere organisaties zullen dat zeker aanbieden. Ik zou mijn kind persoonlijk niet inschrijven op een plek waar ik geen rondleiding kan krijgen, je moet toch weten waar je voor kiest? Of je schrijft je vast in. Mocht je na die infoavond geen goed gevoel hebben dan kun je je kind altijd weer laten uitschrijven. Waar woon je? Want tegenwoordig valt het met doe wachtlijsten best wel mee hoor, de kindaantallen dalen overal, met name op woensdag en vrijdag.
Ik heb onze dreumes destijds op wel 6 KDVen ingeschreven, slechts eentje vroeg inschrijfgeld... Uiteindelijk was er op 1 KDV plek. Als er wachtlijsten zijn, zou ik je baby zo snel mogelijk inschrijven en die rondleiding komt later wel. Meestal hoor je uiterlijk 2 maanden voor plaatsing of er plek zal zijn.
Tot nu vragen ze allemaal wel inschrijfgeld.. Morgen nog eentje contacten, weet niet of zij ook inschrijfgeld vragen... Ik woon in Leimuiden. Als ik vraag naar wachtlijsten krijg ik het antwoord dat het heel erg verschilt... Door dat antwoord krijg ik het idee dat de wachtlijst niet zo heel lang is. Maar dit kan aan mij liggen hoor... Ik denk ook dat als een kdv goed aanvoelt, dat we maar gewoon inschrijven. Altijd beter dan helemaal geen plek..
Heb even gegoogeld... Als ik de namen van de kdv's in Leimuiden zie dan herken ik daar geen grote ketens in. Die hebben doorgaans geen inschrijfgeld. Maar ik kan me voorstellen dat het in dorpen anders is dan in de stad. Gelukkig zijn er wel veel gastouders/kleine thuiscreches dus daar kun je ook nog kijken. Succes!
ik werk zelf in de kinderopvang opvang en zit bij mijn organisatie ook in de opvang. ik ben naar een open dag gegaan op het hoofdkantoor en daar een rondleiding gekregen. toen meteen ons kind ingeschreven op de locatie bij ons in de buurt. daar heb ik 1 maand geleden een rond leiding gehad en as. maandag start mijn zoon in de opvang.en deze week 2 keer een middag wezen wennen. ik zou als ik jou was naar het beleid kijken en foto's kijken en de omgeving vragen stellen die weten ook vaak hoe en wat.
Ik denk datje van te voren toch niet echt weet of het kdv iets is, ongeacht de rondleiding Mijn zoontje zat op een kdv, eerste x dat hij ging om te wennen, kreeg ik rondleiding gelijk en toen ik 'weg moest' raakte ik helemaal overstuur en mocht gelukkig blijven. Wat waren ze lief. Met de week vond ik het minder leuk! Ik kreeg steeds een naar gevoel als ik hem daarmoest laten Uiteindelijk heb ik hem eraf gehaald en begint hij dinsdag op zijn nieuwe kdv. Hier weet ik dat het goed is, ik ken de meiden die er werken (toen was er geen plek dus moest hij ergens anders heen) De vrouwen ophet oude kdv, zijntegen mij al niet vriendelijk, laat staan voor mijn kind? Gister was mijn zoon daar voor het laatst en ik had wat lekkers meegenomen om toch "een bedankje" te geven Het enige wat ze zei was: zet het maar op het aanrecht Niet eens een bedankje! Ff ontopic weer sowieso inschrijven waar gratis is en op je gevoel af gaan. Succes
Ik zou wel inschrijven op meerdere plekken (als het niet te duur wordt natuurlijk ). Maar ik zou persoonlijk ook zeker een rondleiding willen. Hadden wij eerst niet gedaan en uiteindelijk beviel dat kdv ons toen toch niet. De dreumessen liepen bv. de baby's onder de voet omdat er geen aparte ruimte voor ze was. Toen ben ik bij 5 verschillende kdv gaan kijken, hier geven ze dus wel gewoon een nette rondleiding. En je merkt gelijk of het je aanspreekt of niet. Is gewoon een gevoel. Verder hebben wij gekeken naar: is er een aparte babybox, is er een mooie buitenfaciliteit en hoe is die te bereiken (moeten ze bv. trap af om er te komen want dan gebeurd dat weer minder snel op een babygroep is mijn ervaring), voldoende speelgoed, grootte van de ruimtes enz.. Toen bleef er voor ons maar 1 kdv over. En daar zit ze tot nu toe met zeer veel plezier Dus tja.. een rondleiding van hoe het er binnen uitziet vind ik niet zo gek.
As dinsdag mogen we bij 2 kdv's komen kijken... Dan weet ik iig waar ik mn inschrijfgeld naartoe breng (of juist niet...) Geeft ook meer een "welkom" gevoel, als je even mag komen kijken.. Ze reageerden beide ook veel enthousiaster.. 1 daarvan heeft flexibele opvang. Ik werk onregelmatig, dus dat zou perfect uitkomen! Ook de gastouderopvang is nog een goede optie voor ons..... Indd vooral een gevoelskwestie.. Best lastig vind ik zo met je eerste kindje! Lang leve het forum
hmm hier ook nooit van gehoord Maar alle opvang in onze buurt is van catalpa dus ook in geval van meerdere vestigingen.. sta je maar 1x ingeschreven.
Wij betaalden 10euro inschrijfgeld maar die werd dan weer gekort op de eerste rekening als je kindje rr daadwerkelijk vrrblijft...
heeft leimuiden kinderdagverblijven dan kom zelf uit burgerveen dat is nog kleiner maar heb eigenlijk geen idee waar er een kinderdagverblijf in de buurt is. Rijsenhout weet ik er wel een
Haha jahoor! In Rijnsaterwoude zit ook een leuke... Maar ik denk dat wij een gastouder gevonden hebben. In Leimuiden zelfs