hoi, ik moet voor de jongste de kinderopvangtoeslag gaan aanvragen,hoe gaat dit in z,n werk.(gewoon een nieuwe aanvraag doen,of bij levi opzetten of iets?) ben met zulke dingen altijd een beetje bang dat ik iets heel erg verkeerd doe,dus denk vraag het hier ff na....
Je kunt op toeslagen.nl tegenwoordig inloggen met je digid. Daar kun je voor een tweede kind de toeslag aanvragen.
Idd.Kan je gewoon een wijziging maken en dan een tweede kind toevoegen. Wijst zich vanzelf als je ingelogd bent. Nog gefeliciteerd
Ja, ik heb het pas geleden ook nog gedaan. Lekker zo vroeg mogelijk doen. Inloggen op mijntoeslagen.nl, en dan kom je op je eigen pagina. Daar zitten ook een paar linkjes met veel voorkomende situaties, en daar staat ook bij tussen dat je een neiuw kind krijgt. Klik dat aan, en dan wijst het zich vanzelf (ondanks dat je al bevallen bent, haha). Wel snel doen want de BD heeft ook flink wat tijd nodig om het te verwerken, en je kunt gewoon een ingangsdatum aangeven. Ik heb het geloof ik 4 maanden van tevoren al aangevraagd.
huh, wist niet dat je dat bij een 2e aan moet vragen... Ze is nu bijna 9 maanden. krijg je dat dan nog met terugwerkende kracht denken jullie? Wij hebben hier heel veel inkomsten en uitgaven ivm bedrijf, daardoor heb ik er niet zo op gelet denk ik...
Ja, volgens mij kan dat nog wel. Zou het gewoon proberen, inloggen op mijn toeslagen en kijken of je een datum in het verleden kunt invullen...
Eh nee , alleen nog van de lopende maand en de vorige maand. Is per dit jaar veranderd. Dus ik zou het toch even controleren, zonde als je nog meer misloopt.
ik zal morgen even bellen, want heb geen digi-d meer... doordat wij eigen bedrijf hebben heb ik die eigenlijk nooit nodig en die is dus vervallen.
heb even gekeken en hebben het gewoon ontvangen gelukkig! Kan me niet herinneren dat we dat hebben aangevraagd, maar misschien toch een keer post over gehad, ingevuld en weggedaan dan. Haha hormonen..