o oke..... ja t staat er niet heel duidelijk he, d'r staat gaat u in t volgend jaar niet werken.... niet :heeft u in het nieuwe jaar geen baan, of met 1 jan geen baan oid.... Ja we verwachten wel dat hij werk zal hebben, en als het in deze branche niet lukt dan wat anders.... Is t nu wel of niet verstandig om te gaan bellen naar de belastingdienst? (in het kader van geen slapende honden wakker maken?) Maar ja, zo'n hoog bedrag gaan terugbetalen dat gaat ook niet lukken... @ koffieleut fijn dat je weer werk hebt! Was t erg lastig wat te vinden? Groetjes!
Als je verwacht dat hij weer aan het werk gaat (en hij zal vast wel ergens een dag mee kunnen snoepen ergens, via uitzendbureau oid), dan kun je een fictief inkomen invullen en gewoon die toeslag ontvangen. Ideaal is het niet, want het risico op terugbetalen houd je, maar helemaal zelf betalen is ook geen optie, helemaal niet als je niet allebei werkt. Heb het zelf vorig jaar helaas ook meegemaakt, balen he. Veel succes met de situatie.
Hij zal zoals gezegd het vanaf 2011 met het UWV werkbedrijf moeten regelen. Ik heb zelf begin dit jaar in een enigszins vergelijkbare situatie gezeten (alleen dan WW + WAO). Ik kon een bijdrage aanvragen voor mijn deel bij het werkbedrijf. Ik kan me niet herinneren of mijn coach iets heeft moeten doen, maar ik geloof van niet. Let wel op dat het UWV soms niet alle uren vergoed en dat de bijdrage lager kan zijn, maar elk uur is meegenomen lijkt mij. Als je de bijdrage van het UWV weet, wijzig je je aanvraag bij de belastingdienst (of vult een nieuwe aanvraag in als je de aanvraag hebt stopgezet): hier kun je de bijdrage van het UWV voor het deel van je man invullen en daarbij komt dan jouw deel. Niet geschoten is altijd mis en het UWV heeft je man veel liever beschikbaar voor werk zodat hij direct aan het werk kan. Veel succes met het vinden van een baan!
Hoi meiden, bedankt voor de reacties. Ik kan gelukkig opgelucht melden dat mijn man weer werk gevonden heeft, ook voor in t nieuwe jaar. Pfff! Valt een last van ons af! Groetjes
Ik heb hetzelfde gehad, moest ook de KDV opzeggen. Daarna tijdelijk over gestapt op een GO toen ik weer aan het werk ging. Nu gaat ons kind per 1 jan. 2011 weer naar een KDV.
Gelukkig Ik zit in dezelfde situatie, en nu ga ik dus schoonmaken bij center parcs tot ik wat gevonden heb. Dan kan mn dochter gewoon naar het kdv blijven gaan.