werken voor de kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lillyenco, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Dames, ik word volgend jaar April geinsemineert en zat te berekenen hoeveel uur ik nou daadwerkelijk zou moeten werken. ( ik wil voor mezelf gaan werken na de bevalling)
    Dus ergens in 2012 worden wij mama en papa.
    Nu heb ik berekent hoeveel geld we terug krijgen van de belastingdienst, kinderopvangtoeslag... dat is maar 84 euro!!!! :O

ik zou 20 uur gaan werken en mijn man werkt gewoon 40 uur ( ook zzper naast zijn werk) dus dat houd in dat ik voor de op vang moet gaan werken :S

hoe doen jullie dat?

( deze vraag stel ik omdat ik een spaarplan aan het bedenken ben)

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als ik zou moeten werken om de opvang te betalen zou ik het niet, wat heeft het dan voor zin om te werken.

3. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de zelfvoldoening...? Voor het gebruiken van je hersens op een andere manier dan alleen bedtijden, hapjes, cc's etc...
    Even van huis weg te zijn, even een andere omgeving, je kindje ook leert vertrouwen op andere mensen, je kindje met andere kindjes kan spelen. Op een kdv leren ze ook heel veel van andere kindjes.

Ach voor alles is wat te zeggen. Het is een luxe maar tevens een lastige beslissing als je in de gelegenheid bent om daarin te kunnen kiezen.

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik snap dat je wil werken voot zelfvoldoenig enz. maar ik bedoel, wat heeft het voor zin om te werken als dan al je geld naar de kinderopvang gaat. Dan zou ik zorgen dat ik of meer geld verdien of niet gaan werken.

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is op zich wel een goede onderhandelingspositie. Gewoon om salarisverhoging vragen en als dat niet lukt dan toch die ontslag brief maar schrijven...

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik vraag me af of de berekening wel klopt....? Volgens mij zitten wij in de hoogste inkomensklasse en we krijgen meer terug aan kdv-toeslag van de BD (ook toen we nog maar 2 dagen kdv hadden, inmiddels zijn dat er 3).
    Eenderde van de kosten krijg je sowieso terug.

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja heb je de berekening goed gemaakt?
    Wij hebben bij elkaar geen misselijk salaris maar kregen voor Jaime (3 dgn pw kdv) toch nog 200 euro pm terug.

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Je berekening voor kinderopvangtoeslag klopt echt niet.

Manlief en ik verdienen ook goed en we krijgen echt wel meer terug dan 80 euro (3 dagen KDV).

9. tulip

tulip Niet meer actief

Net als mn voorgangers, denk ik dat je berekening niet klopt. Maar om antwoord te geven op je vraag. Ik werk in de kinderopvang;), maar als ik al het geld weg zou moeten brengen zou ik wel stoppen denk. Ik denk dat het er ook aan ligt of het mogelijk is in je baan om er tijdelijk tussenuit te gaan.

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.598
    113
    en je moet niet alleen naar je huidige salaris kijken.
    Als je een paar jaar zou stoppen bouw je ook geen pensioen op.
    En ook ik denk je berekening niet klopt hoor.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Je berekening klopt niet. Wij verdienen zoveel dat ik echt niet alleen voor de kinderopvang in werken ga, en we krijgen nog 166 euro per maand terug voor 3 dagen opvang.

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Je berekening klopt idd niet (maar dat heeft iedereen al aangegeven)

Hier 2 dgn opvang pw. flexibel en met 2 kindjes kan het in mijn geval straks amper nog uit om te werken. Maar dit komt met name omdat ik straks per maand weer 160 euro extra moet betalen ivm flexibele opvang en die kan ik niet terugkrijgen.

Daarnaast verdienen wij ook niet weinig, en met deze kosten erbovenop hou ik geloof ik zo'n 300 euro over van mijn salaris. Ik overweeg dan ook om evt. een dag minder te gaan werken. (1 dag pw en 1 weekend per maand) Maargoed, ik ben naast mijn werk ook nog betaald politiek actief en dat levert ook een leuk salaris op.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Gelden er voor zzp'ers geen andere regels?

(Alhoewel dat niet iets is wat je tijdens die proefberekening moet aangeven trouwens...)

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De toeslagen gaan in 2012 toch nog meer achteruit? Kan het zijn dat je dat al hebt opgenomen in je berekening? Ik weet niet of dat via de site kan hoor.

Als je een eigen bedrijf hebt klopt het natuurlijk dat je minder terugkrijgt. Het werkgeversgedeelte 1/6 van jou en 1/6 van je partner vervalt dan natuurlijk omdat jullie je eigen werkgever zijn. Ik weet verder niet hoe dat zit met regels enzo...

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Meiden, ik had inderdaad verkeerd berekent. We krijgen wel wat terug.
    Helaas lliep mijn contract af per 1 november en zit ik nu thuis ( met 2 opleidingen die ik aan het volgen ben) ik heb morgen een sollicitatie voor 20 uur, dat zou me ook wel iets beter uitkomen! De middagen lekker vrij!
    Inderdaad krijg ik gewoon geld trg van de BD

16. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nee hoor, als je een eiegen bedrijf hebt krijg je helemaal niet minder terug. Dat met dat werkgeversdeel is allang niet meer zo, dat was voor de kinderopvagtoeslag. Je krijgt vaak juist veel meer toelslag als je ZZPer bent. Ik ben zelf ZZPer en voor de belasting (mijn vrouw is ook ZZPer) verdienen we bijna niks, terwijl dat in het echt best meevalt. De toeslag is afhankelijk van het inkomen (maakt niet uit hoe je aan dat inkomen komt, uitkering, salaris, inkomsten als freelancer of uit eiegen bedrijf) wat overblijft na aftrek van alle kosten, wij krijgen juist heel veel toeslag, op papier is ons inkomen lager dan bijstand.

Deel Deze Pagina