ww aanvragen tijdens verlof?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Cecilia82, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Hallo,
    Ik heb op mijn volgende vraag nog geen éénduidig antwoord kunnen krijgen na een aantal mensen bij het uwv te hebben gesproken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn tijdelijke contract loopt af tijdens mijn WAZO. (ga 14 mei met verlof, ben 23 juni uitgerekend en contract loopt af op 5 juli)
    Nu weet ik natuurlijk nog niet of ik straks na afloop van de WAZO alweer ander werk gevonden heb, of dat ik eerst terug moet vallen op een ww uitkering. Normaal gesproken vraag je een ww uitkering aan rond de datum dat het contract afloopt (maximaal 1 maand ervoor tot 2 dagen erna als ik het goed heb) Moet ik dat nu ook gewoon doen tijdens mijn verlof, of moet ik de ww pas aanvragen aan het einde van mijn verlof?
    Ik heb hier de laatste tijd verschillende antwoorden op gekregen, maar hoop nu toch echt uitsluitsel te kunnen krijgen. Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Cecilia82,

Ben je na je zwangerschapsverlof werkloos ?

Je kunt dan vanaf 1 maand voor het einde van je verlof een WW-uitkering aanvragen.
    ( uiterlijk 1 werkdag na je verlof )

Hou er wel rekening mee dat je (uiterlijk) 4 weken na je eerste werkloosheidsdag de beslissing over je WW-aanvraag ontvangt.
    Bij toekenning wordt dan direct de eerste betaling van de WW-uitkering gedaan.

Actuele informatie over het aanvragen van een WW-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina