Kinderopvangtoeslag als oudste kind 4 jaar wordt

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mylala, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mylala

Mylala Lid

1 dec 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn oudste wordt begin mei 4 jaar. Wij hebben een oppas aan huis, die we een vast bedrag per uur betalen voor onze 2 kinderen. Als de oudste naar school gaat willen we haar graag houden, ze is een geweldige oppas en we willen haar niet kwijt. Maar nu schoot me vanavond opeens te binnen, hoe zit het dan met de kinderopvang toeslag? Want we zullen haar dan net zoveel betalen als nu. Het uurbedrag voor een gastouder aan huis is gewoon een vast bedrag, of je nou 1 of 2 kinderen thuis hebt. Maar krijgen we over die uren dat mijn oudste naar school gaat dan wel toeslag?

Op internet las ik iets over dat je voor een kind op de basisschool over 70% van de uren die je werkt kinderopvangtoeslag kunt krijgen. Klopt dit?
    Wij hebben namelijk 2 dagen in de week deze oppas aan huis, en 1 dag in de week past mijn moeder op. Wij krijgen nu dus voor 2 van de 3 dagen toeslag. Als het klopt van die 70% dan zou het wel aardig uit kunnen komen straks. Maar kijkt de belastingdienst ook naar welke dagen en uren je kinderen naar de opvang gaan? Want we vragen in principe toeslag aan voor uren waarop oudste op school zit.

Ik hoop dat ik het verhaal duidelijk uitgelegd heb. Ik wil de belastingdienst hierover ook nog bellen maar ja, het is nu weekend en ik bedacht het me pas net...
    Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij hierover iets kunnen vertellen.

2. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    je krijgt toeslag voor je oudste voor de uren na school en vakanties je moet even uitrekenen hoeveel uur dat totaal is en dat delen door 12

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Lijkt mij logisch dat je alleen de uren betaalt, en vergoedt krijgt dat ze daadwerkelijk op je kindje past. Dit zijn dus alleen de uren dat ze thuis is, en niet de uren dat ze op school zit.

Deel Deze Pagina