Enige tijd geleden ben ik bevallen van een zoon. Na de bevalling bleek hij ziek te zijn en is er veel onzekerheid over zijn toekomst en ontwikkeling. Momenteel zitten we met hem in een medisch traject. Binnenkort moet ik weer aan het werk. Door de vele ziekenhuisbezoeken en voedingsproblemen is het echter vrijwel niet mogelijk om ook nog te gaan werken. Daarnaast is het voor mijzelf een heel zware periode geweest en kost het tijd om alles te verwerken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken richting mijn werkgever? Waar heb ik recht op? Moet ik vakantiedagen opnemen om langer thuis te kunnen zijn? Of heb ik recht op zorgverlof?
Beste Soezz, Wat een nare en onzekere situatie met je zoontje. Excuus, maar ik zal kort en bondig antwoord geven omdat ik mij kan voorstellen dat je gedachten ergens anders zijn. Ben je bekend met het feit dat je verlof langer kan duren als je kindje na de bevalling in het ziekenhuis ligt? Meer informatie Er is ook de mogelijkheid tot zorgverlof dit regel je met de werkgever. Meer informatie over zorgverlof vind je via rijksoverheid.nl de link vind je hier Ik wens je sterkte in de situatie. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam