Peuter vertelt iets..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door BabyLiefde, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyLiefde

BabyLiefde Actief lid

28 mrt 2011
    139
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik wil hier ff mijn verhaal kwijt.. Ik zit er namelijk erg mee en weet niet wat te doen..

Ik heb een zoontje van 2 jaar en 10 maanden.. Nu gaat hij sinds vorig jaar juni 2 dagdelen naar de psz, en sinds december is hij met 2 extra dagdelen begonnen. Dit ivm zijn spraak! Hij heeft op ma en do dezelfde juffen en woe-vrij andere juffen. Op de woe-vrij gaat hij met alle plezier naar school en zijn ogen stralen helemaal als hij hoort dat juf .... aanwezig is. Maar op de ma-do moet hij altijd huilen en zegt hij dat ie echt niet nr school wilt.. Ik had altijd het idee gehad dat hij moest wennen, maar goed.
    Nu is het zo dat mijn zoontje de laatste tijd erg bang wordt, echt van alles! Afgelopen week was de druppel, hij durfde helemaal niks meer en continue gehuil en een vreselijk bang kind. Ik heb hem toen op schoot gehaald, geknuffeld en gevraagd of hij pijn had, nee zei hij.. En toen vroeg ik of hij bang was voor iets. Want ja, een bijna 3 jarige peuter zal wel veel fantasieën hebben. En toen zei hij, echt helemaal overstuur, juf heeft mij geslagen... :( Ik raakte helemaal in paniek, natuurlijk niks van laten blijken. Ik vroeg hem wat ze had gedaan, hij trok aan zn oortje en neus, en ook dat ze op zijn handjes geslagen heeft. Ik vind het zoooo erg! Ik ben ook zoiezo van plan om haar hierop aan te spreken, maar ik durf mijn zoontje morgen niet te brengen.

Hebben jullie misschien tips voor mij, wel of niet brengen.? Haar meteen erop aanspreken? Het zal toch niet goed zijn voor mijn zoontje, gezien hij erg bang wordt zodra hij hoort dat zij er is, Ik weet het niet meer.. :(

Sorry voor mijn lange verhaal.. en bedankt voor het lezen..

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik zou morgen meteen aan de telefoon hangen met de organisatie waar dit van is. Niet meteen met haar. Dit omdat je kindje zo klein is dat het heel zorgelijk is wat hij verteld. zeker gezien hij heel bang is. maar goed dat ben ik ik kan me voorstellen dat er heel veel mensen misschien vinden dat je haar eerst moet aanspreken. Ik heb geleerd om op mijn intuïtie te vertrouwen ook als datgene wat mijn intuitie zegt anders is dan je zou verwachten

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik zou het sowieso serieus nemen...

Gooi anders voorzichtig een balletje op bij andere ouders, misschien is dit niet de eerste keer dat dit gebeurt en kom je achter verhalen die in de eerste instantie zijn afgedaan als 'fantasie'?

4. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat angstig!
    Ik snap heel goed dat je in paniek raakt als je zoiets hoort.
    Jammer dat het dan zondag is en je niet meteen even navraag kan doen hè.
    Ik zou niet zo goed weten bij wie je het eerst moet aankaarten, maar dat je het moet benoemen naar hen toe lijkt me wel goed!
    Misschien kunnen ze uitleggen wat er is gebeurd.
    Ik hoop dat je kindje snel weer de oude is.

5. BabyLiefde

BabyLiefde Actief lid

28 mrt 2011
    139
    0
    0
    Vergeten te melden meiden. Voordat mijn mannetje met zijn 3e en 4e dagdeel begon, zei een moeder tegen me dat ik heel goed moest opletten! Toen ik doorvroeg, zei ze dat haar kindje flink heen en weer is geschud door 1 van die juffen, echt heel erg. Ik had het in mijn achterhoofd, elke dag. Tot afgelopen week dus!! En dit zal ik dan ook zeker aankaarten.
    @YoungFlower: precies mijn gedachte ook eigenlijk..
    @Warboel: Idd.. Het is waarschijnlijk niet de 1ste keer..

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik zou ook de directie contacten en het verhaal vertellen. Ik zou het serieus nemen, als ik het zo hoor klinkt het ook wel als iets dat echt gebeurd zou kunnen zijn. Sommige mensen zijn van de oude stempel en geven nog een tik op de handen, of pakken een kind bij het oor als het niet goed luistert.

Ik zou mijn kindje er niet naartoe brengen totdat je helder hebt hoe de vork in de steel zit.

Hoe is jouw zoontje verder, heeft hij een rijke fantasie dat je weet? Wat zegt je instinct / eigen gevoel hierover?

7. BabyLiefde

BabyLiefde Actief lid

28 mrt 2011
    139
    0
    0
    Jaa, idd meid. Ik vind het zo erg.. het is zo zielig!

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou het wel serieus nemen maar vooral niet via de telefoon maar face to face (ZONDER kind).
    Persoonlijk zou ik eerst naar de juf toe gaan en het later bespreekbaar maken bij de leiding.

Op de zaken vooruitlopend zou ik dan graag een ochtendje/middagje erbij zijn om te kijken hoe het gaat.

Ik zou je zoontje zelf pas weer op die dag naar de opvang laten gaan als je een gesprek hebt gehad.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou je zoontje thuis houden totdat er een gesprek is geweest en duidelijk wordt hoe de vork in de steel steekt.
    Of het waar is (al zou ik daar niet snel aan twijfelen) en zo ja welke nuances er misschien denkbaar zijn, dat zou mij op het moment niet nummer 1 staan.
    Als je zoon oprecht bang is in jouw ogen, dan is dit 200% reden om hem serieus te nemen. Voor hem is alles echt.
    Lijkt me vreselijk om hier als ouder mee geconfronteerd te worden

10. BabyLiefde

BabyLiefde Actief lid

28 mrt 2011
    139
    0
    0
    Mijn gevoel zegt dat het klopt. Mijn zoontje horen ze niet aan te raken, geen 1 kind eigenlijk! Straffen prima, maar hou je handen thuis toch?

Zoontje heeft weleens wat fantasieën, maar zoiets heb ik nog nooit gehoord van hem eigenlijk. En dat baart me zorgen! :(

11. Manoya

Manoya Niet meer actief

Brr wat vind ik zulke dingen altijd naar te horen.
    Wat ontzettend sneu voor jou zoontje dat hij zo bang is, en voor jou als moeder ook vreselijk.

Kan me dit (als leidster zijnde) zo niet voorstellen. Zou je zoontje zeker serieus nemen en morgen ochtend de directie bellen!

12. BabyLiefde

BabyLiefde Actief lid

28 mrt 2011
    139
    0
    0
    Ik twijfel er ook zeker niet aan.. Moet er steeds van huilen als ik eraan denk hoe bang mn zoontje op dat moment wel niet moest zijn. Echt vreselijk!

13. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Hè bah! Wat naar! Als je een kindje hebt met een rijke fantasie zie je toch meestal dat dit niet zo erg door dringt in ook angstig gedrag? Ik zou idd de directie oid bellen. De juf in kwestie zal het ongetwijfeld ontkennen denk ik zomaar..

Succes ermee hoor!

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Krijg er tranen van in mn ogen want als het werkelijk waar is dan ben je mooi klaar! Wat kunnen de kleintjes een trauma oplopen door dit soort zaken.

Ik zou morgen persoonlijk er heen gaan en zeker niet via een telefoon of email. Als er iets is dan bespreek ik dat ook face to face met mijn gastouder. (gelukkig niet dit soort vreselijke praktijken).

En zou mijn kindje daar ZEKER niet meer heen brengen.
    Op die leeftijd hebben ze fantasie dat zeker, maar kom op als jij al een tijdje observeert dat je kindje angstig is geworden en en bij de andere juf is er helemaal niets loos en hij gooit er nu uit wat er is! Brrr

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou er langsgaan en even opheldering vragen...niet gelijk beschuldigend want ook al liegt jouw zoontje niet bewust kan het verhaal toch anders in elkaar steken.
    Ik herinner mij van een ander forumlid dat haar dochter beweerd had dat de kdv juf haar van de trap gegooid had...dat bleek toch iets anders te liggen:D

16. BabyLiefde

BabyLiefde Actief lid

28 mrt 2011
    139
    0
    0
    Ze heeft het gewoon zover gekregen, dat mijn zoontje door de angst gewoon helemaal trilt en steeds overstuur raakt. Wat een trauma idd! Maar als mama ben je zo machteloos.. Niet in de zin van dat ik niks kan doen, integendeel.. Ga zeker een gesprek aanvragen en bij haar komt hij zoiezo niet meer. Ook al komen ze met verhalen dat kinderen brede fantasieën hebben. Het blijft moeilijk, pffff..

Bedankt voor je reactie meid..

17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Ik zou hem thuis houden en met de organisatie contact opnemen. Een kind van bijna 3 verzint dit niet!

Heftig!!

18. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik zou morgen naar betreffende leidster gaan, aangeven wat je hebt gehoord en haar de kans geven te reageren. Wel aangeven dat ongeacht haar antwoord je hier een melding van gaat maken en dat zoontje niet meer bij haar zal komen.

Fantasieën ja, bang zijn en trillen noem ik geen fantasie

19. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Goede actie. Zou mijn kind ook niet meer brengen bij die juf. Je merkt echt het verschil wel tussen fantasie en serieus iets anders.
    En inderdaad het gesprek aangaan en andere ouders bevragen.

20. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Geloof me kinderen verzinnen genoeg (ts ik zeg niet dat jou kindje dit verzint) Maar zeggen dat een kind van 3 dit niet verzint is onzin natuurlijk.

toevallig had ik laatst zelf iets aan de hand. Ik stond te wachten op het schoolplein op mijn zoontje. School kwam uit kinderen kwamen naar buiten en 2 min later had ik een kwade moeder naast mij staan. Nu had mijn kind haar alweer hard geknepen en nu was ze het zat. Doordat ik veel aan mijn hoofd had heb ik gezegd nu even genoeg te hebben en er later op terug te komen. Omdat het mij toch niet lekker zat heb ik school gebeld en om opheldering gevraagd. Uiteindelijk was het niet mijn zoontje die had geknepen, zal je sterker vertellen en was helemaal geen zwaar fysiek contact geweest. Het beste meisje had alles gelogen en was zelf nog begonnen ook. Dus dat kinderen niet liegen op die leeftijd..... die vlieger gaat voor mij niet meer op

Deel Deze Pagina