Ik zit met een oppasprobleem. Mijn gastouder stopt met het brengen van mijn kindjes naar school. Nu wil ik mijn buurvrouw of familielid vragen of zij dit willen doen voor vast 2 dagen in de week. Maar daar wil ik natuurlijk wel een vergoeding voor geven. Wat zouden jullie geven? Het gaat om 2 ochtenden van 7.30 - 8.30
Poeh, dat ligt er aan. Moeten ze er extra voor komen? Kan je iets voor hen betekenen in opvang van hun kinderen of op een ander vlak? Mijn oude buurvrouw vangt ongeveer 15 keer per jaar een half uurtje twee kinderen van mij op na schooltijd. En ik een aantal keren per jaar haar twee kinderen voor school een uur. En daar geven we elkaar niks voor. Gewoon elkaar uithelpen.
Voor deze beide dames, zowel buurvrouw als familielid, betekent het dat ik structureel di en do ochtend hun hulp nodig heb. Dus wil er ook van op aan dat het kan, ze op de kinderen reken, en ik daar dus een vergoeding voor geef. Buurvrouw heeft zelf een dochtertje van 1,5. Onregelmatig werk ze bij een bed en breakfast. Maar wil wel, maar ligt natuurlijk helemaal aan het vraag en aanbod van het bed en breakfast. En familielid, woont in een andere wijk, heeft zelf 2 schoolgaande kinderen op een andere school dan mijn kinderen, maar die starten op een andere tijd, waardoor het wel mogelijk is dat ze aansluitend mijn kinderen zou kunnen brengen. Ze begint zelf om 9.00 op haar eigen werk.
Wat wil je zelf uitgeven? Ik zou kijken naar wat je nu betaald icm teruggave van de belastingdienst. Die teruggave heb je dan namelijk geen recht meer op. Kijk of je dat een reëel bedrag vind, zeker icm de reistijd van je familie. Is er niet een ouder in de buurt waarvan de kindjes op dezelfde school zitten? Dat zou immers praktischer zijn?
Vandaag op school een moeder van een klasgenootje gesproken over de situatie, ze wil me wel helpen, super fijn, want ze moet zoiezo op school zijn voor haar dochtertje. Maar hoeveel zal ik dan geven aan haar? Nu ben nu 4,60 netto kwijt na aftrek van de belastingdienst Zat zelf te denken aan 10.- voor dat uurtje, of is dat teveel
Dat vind ik best veel. Dat is 40 per maand voor 4 uurtjes ' werk'. Dat betaal je niet eens aan een gastouder.
vind 10 euro ook best veel hoor. het is maar een uurtje. ik zou de moeder vragen en kijken waar zij aan zit te denken als vergoeding.. misschien vind zij het helemaal niet nodig en kun je af en toe een kleinigheidje geven
Ze heeft niet echt oppas nodig omdat ze ambulante kapster is met een eigen agenda. En onze meiden spelen zoiezo over en weer bij elkaar thuis. Dus die optie valt voor mij af. Ik vindt dat er wel een vergoeding tegenover staat, omdat we een verbintenis met elkaar aangaan.
Ik zou vragen wat zij er voor wil hebben. Zelf zou ik inzetten op hetzelfde bedrag als dat je nu kwijt bent zelf, zoals ik het begrijp 4,60 x 2 = om het makkelijker te maken neem je 4,50 en daarmee 9,- per week (x 4 weken en mogelijk een dag extra) en daarmee zo'n 40,- per maand.