wie heeft een crockpot/slowcooker?

Discussie in 'De lounge' gestart door crisje, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb sinds kort een crockpot, ookwel slowcooker genoemd.
    Zo'n makkelijk ding, voor diegene die t niet kennen>>> http://www.witgoedvink.nl/witgoedvinkwe ... OOKERS.htm <<<< staat wat het is.
    Lekker makkeijk smorgens mn eten erin mikken, aanzetten, hele dag geen omkijken naar, hoef zelfs niet thuis te blijven en s'avonds heb je n lekkere warme maaltijd.
    Alleen is dat ding niet zo bekend in Nederland/België en dus is er ook geen overvloed aan recepten. Ik heb 1 boek gekocht met recepten, maar meer variatie/keuze zou prettig zijn.
    Wie kan me recepten geven? (nederlands graag want mijn engels is bagger)

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nog nooit van gehoord!
    Blijven de vitamientjes dan wel bewaard als het zo lang op staat?

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Gaat niet al het eten naar elkaar smaken?

4. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Wordt het geen brei van allerlei ingrediënten? En het kijkt mij dat als het de hele dag heeft staan pruttelen, alle vitamientjes wel zijn doodgekookt...

5. klinkt handig, maar is het eten nog vers?

6. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik heb er een maar gebruik hem nooit.
    Je kan hier (USA dus) vanalles en nogwat kopen voor je slowcooker en heb dus wel een aantal gerechten en mixen in de kast staan, maar het komt er gewoon nooit van dat ik er iets mee doe.
    Dus ja, eigenlijk kan ik je niet helpen...

7. Nog nooit van gehoord...
    Maar ik vraag me ook af of niet alles naar elkaar gaat smaken? En kun je er zoveel verschillends mee?

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat ding moet dan de hele dag in de stroom ? En het wordt langzaam warm lijkt mij dan dat er lekker veel bacterieen kunnen groeien ?

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wat betreft die vitamientjes, die schijnen bewaard te blijven dus ik ga er maar vanuit dat dat ook zo is. Ik vind niet dat alles naar elkaar gaat smaken, maar ik moet wel zeggen dat ik alleen nog van die stoofpotten heb gemaakt en dan moet sowieso alles bij elkaar.
    Je hebt ook crockpotten die 2 inzetstukken hebben dus dan kun je t gescheiden klaarmaken.
    Ik zal m voornamelijk voor vlees gebruiken dus dan heb ik geen last van smaken die door elkaar gaan. Een aardappeltje is zo klaar, lekker vroeg in de ochtend klaar zetten zodat je s’middags alleen t vuur eronder hoeft te draaien. Maar voor een lekker stuk vlees of stoofgerecht ben je veel tijd kwijt, ik vind t nogal n gedoe en met dit ding vind ik t n makkie. Vriendlief houdt vooral van rundsvlees, ik eigenlijk ook, maar omdat dat uren op moet staan eten we t vaker niet dan wel.
    Ze smullen hier echt s’avonds. Ik ben nu opeens een keukenprinses :)
    Toevallig kwamen mijn ouders vanmiddag langs, die zijn blijven eten en vonden t ook heerlijk.

Ik vind t ideaal…lekker fietsen enzo met ons meisje en ondertussen gaart mijn eten.

Je kan er veel verschillende dingen mee maken.
    Allerlei toetjes, soepen en nog veel meer. Maar dat zal ik weinig doen, maar t kan dus wel.

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vitamientjes koken best snel kapot. Als het de hele dag aanstaat (met groente dan) lijkt me dat er bijna niks meer inzit tegen de tijd dat het avond is.

Deel Deze Pagina