Frustraties

Discussie in 'De lounge' gestart door Anique, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Geen idee waar ik deze vraag moet plaatsen.. hij mag verplaatst worden als hij niet goed staat..

Hoe gaan jullie met frustraties om als je een hele dag alleen thuis bent met je kinderen.
    Ik heb een dochtertje van 2 maanden en die huilt veel door haar krampjes en een zoon van 23 maanden die me ontzettend uitprobeert.
    Over het algemeen ben ik best rustig, maar soms borrelende frustraties weleens op, als zij gaat huilen en hij onderussen heel vervelend loopt te doen. Of soms heb ik andere redenen waardoor ik niet echt lekker in m'n vel zit en ik een korter lontje heb.
    Hoe gaan anderen hiermee om? Hoe raak je dat rotgevoel snel kwijt?? Ik neem aan dat ik niet de enige ben met deze gevoelens?

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Zit je hele dagen thuis?
    Ik kan zelf niet zo goed thuis zitten, na een dag thuis zitten heb ik het ook helemaal gehad! En ben ik blij dat vriendlief het even over neemt om 17.00....(als ie thuis komt).
    Soms ga ik dan om dat tijdstip er ook nog eventjes uit om een boodschapje, of ga na eten naar het paard.
    Even ontladen, eventjes eruit....Al is het maar een half uurtje... En dan heb ik het nog maar over 1 kindje
    Tsja ik zou echt geen thuisblijf mam kunnen worden, ik werd helemaal idioot!

Maar het lijkt mij met 2 kleintjes idd pittig! Je hebt niet meer eventjes tijd voor jezelf als ze slapen.Want als de ene slaapt is de ander wakker...

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ik zou ook niet thuis kunnen zitten! Ik werk 2 dagen, dus dan even iets voor mezelf! Verder train ik 1 avond in de week met de hond en speel ik in een orkest op een andere avond! Zo ben ik er per week vaak genoeg even alleen uit, zodat ik de rest van de week tijd heb voor mijn meisje en niet snel gefrustreerd raak!

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    klinkt heel bekend en wat je oa kan doen is er even tussenuit gaan. Heb je ouders of familie die even een paar uurtjes kunnen oppassen? Even opladen, zodat jij er weer even tegenaan kan.
    En als dit niet mogelijk is, zou je kunnen vragen of je man/vriend s'avonds even met de kids wat kan gaan doen zodat jij er dan even tussenuit kan gaan.
    sterkte

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben soms ook heel blij te weten dat mijn man er is om 17 uur en het even over kan nemen.
    Wat ik ook wel doe is een vriendin of zusje bellen op een moment dat het kan. Of naar buiten even wandelen naar de speeltuin of een klein blokje om.
    En ook ik ga s 'avonds naar mijn paard.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik werk 3 middagen in de week waarvan 1tje maar zonder mn kleine man mee. Maar ben momenteel erg gelukkig met dat ene uurtje zumba en die 2x 15min zonnebank dat ik echt eventjes voor mezelf heb want soms...;)

7. upc

upc Niet meer actief

Hier ging ik afleiding zoeken. ff op visite zodat diegene ff de kleine de fles gaf of de oudste ging vermaken. Een wandeling maken...even je zinnen verzetten.

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zit momenteel ook nog steeds thuis met de kleine omdat ik nog geen werk heb kunnen vinden.
    Ik vind het heerlijk maar ja soms, dan heb ik er ook wel eventjes genoeg van en ben ik ook blij als vriendlief thuiskomt om 17:00.
    Ik ga altijd savonds een uur lopen alleen met mijn honden, even lekker uitwaaien. Maar overdag, ja als ze soms niet te genieten is of zoals nu veel huilt omdat ze strontverkouden is, even de kamer uitlopen, tot 10 tellen en denken, ze kan er niks aan doen. En dan weer teruglopen om haar vervolgens heerlijk te knuffelen en denken, wat ben ik toch rijk om jou als mijn wondertje te hebben!:)

9. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Hier ook een thuisblijf mama met 2 kindjes.
    De oudste is 3 en de jongste 1 en half mei verwachten wij nr 3.

Ik zorg smorgens altijd voor me huisie zodat dat helemaal aan kant is en ik doe alvast me eten voor die avond klaarzetten.

Dan heb ik de middag helemaal vrij om de deur uit te gaan.
    Maandagmorgen en donderdagmiddag zit de oudste op de psz dus dat scheelt ook al eventjes want hier is de oudste nadrukkelijk aanwezig.

Niet dat ik elke dag wegga maar zorg er wel voor dat ik alles aan kant heb om eventueel weg te gaan. Het kunnen gewoon kleine dingen zijn zoals even een boodschapje doen, bakkie doen bij een vriendin of me schoonouders of ik duik even winkelcentrum in.

Ik zit nu te wachten tot er eentje wakker word en dan ga ik met me schoonzus en nichtje naar de speeltuin want het is lekker weer en ik ben niet van plan dan thuis te gaan zitten :D

Met die kou van de afgelopen maanden enzo zat ik voor mijn doen ook veel binnen en toen dacht ik echt even dat ik knettergek aan t worden was, de muren kwamen op me af en die 2 knullen waren natuurlijk oer en oer vervelend. Dus ben blij dat het weer lekkerder weer gaat worden dan kunnen we er lekker op uit :D

10. Anique

Anique Niet meer actief

Wauw!!! Dat lukt me echt hele maal niet meer, ik zit echt meest van tijd in een chaos, m over de wasmand maar te zwijgen, ik heb er twee en die zitten continue vol, en ook de manden met strijkgoed puilen hier voortdurend uit..... Ik ben de hele ochtend kwijt met ontbijten, wassen en aankleden van mezelf en m'n zoontje en voeden en troosten van de de jongste.... En dan heb ik echt nog NIETS aan het huis gedaan.... voel me echt slecht :)

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

voel je nou niet slecht, soms loopt het lang op rolletjes en gaat alles geweldig, en soms is alles gewoon te veel. Loop je jezelf zo in de weg dat hoe hard je ook probeert, niets meer lukt. En elk gezin is anders, dus vergelijken heeft geen zin. Ik vind het soms heerlijk om gewoon even de was op te hangen buiten als ze binnen zijn omdat je dan even alleen bent. Dat heb je gewoon nodig, een kleine adempauze... Het is echt wel heerlijk soms om op je gemak boodschappen te doen als je man thuis is met de kinderen. En het is neit altijd zo makkelijk als dat je soms denkt als je iedereen om je heen ziet hoor. Probeer tijd voor jou vrij te gaan maken. Al is het maar een uurtje per week, en al doe je alleen nog maar even boodschappen. Juist het even neit hoeven op te letten scheelt al wel hoor. En hou vol. Er komt een periode dat het makkelijker gaat. (En die tv is best erg makkelijk soms hoor, daar mag je ze best eens achter zetten;))

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Koop een boksbal plaats die in een ruimte waar je kids niet bij kunnen en als ze even slapen ofzo dan sla je die boksbal tot moes ... Heeerlijk :D

Of pak een kussen plaats deze over je gezicht en ga ff keihard gillen ...

Twee top tips voor hier .. Voelt altijd heerlijk als ik een van de twee heb gedaan :D

Hier is het ook echte chaos, zit ook iedere dag met die kleine thuis en heb dit af en toe ff nodig...

13. Anique

Anique Niet meer actief

Haha, inderdaad, dat is wat je eigenlijk het liefste soms wil doen.. zou het echt helpen?? Ik word er een beetje giechelig van als ik eraan denk.:D

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je moet er voor zorgen dat je jezelf af en toe even kan opladen door iets alleen te doen of met je vrienden... en tot 100 tellen als je te gefrustreerd raakt... soms heb ik dat ook weleens maar dan denk ik ook komop we gaan wat leuks doen... en dan gaan we er lekker op uit samen.... ik zorg ook dat ik de ochtend na het badderen met mn meiden het huis aan de kant heb en de was gedaan is en in de kast ligt zodat we de middag voor onszelf hebben... ga vaak ffe een boodschap doen, naar de herten kijken, kinderboerderij, tuincentra's noem het maar op... zorg gewoon dat je niet hele dagen thuis gaat zitten en probeer eens een soort van ritme in je huishouding te krijgen want anders kan je het niet meer overzien denk ik.... ik had er ook moeite mee toen ons tweede meisje pas was geboren... je bent wel veel drukker en dan denk je vaak ach doe ik morgen wel... maar het stapelt zich alleen maar op!!! maar je bent gen slechte moeder omdat je gefrustreerd raakt hoor... doe eens lekker iets voor jezelf en dan zul je zien dat je irritatie niveau veel meer aan kan...

15. Anique

Anique Niet meer actief

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties, en ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik vind het over het algemeen heerlijk om thuisblijfmamma te zijn, ik ben juist gestopt met werken omdat ik dat niet aankon om m'n zoontje weg te moeten brengen nar de creche. Maar ja deze kant van de medaille is ook niet altijd rozegeur en manenschijn ben ik allang achter, en wenste ik soms inderdaad dat ik even kon gaan werken, maar echt weer gaan werken en de kindjes naar de chreche brengen.. nee dat dat kan ik gewoon niet. En daar bedoel ik echt niets slechts mee tegenover dames die dit wel doen. Kan me ook voorstellen dat je het heerlijk vind. Maar dus soms heb ik weleens inderdaad zin om te gillen of heeeeel hard te gaan rennen ofzo,en over een poosje ga ik ook zeker beginnen met hardzwemmen is mijn plan, want zwemmen vind ik heerlijk om te doen, en frustraties verdwijnen er ook van als sneeuw voor de zon. Maar ik wil nog heel even wachten... maar ja misschien inderdaad toch maar eens beginnen met kolven en eraan beginnen...

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik kan me voorstellen hoor dat het je soms even teveeel wordt. Je zou natuurlijk ook kunnen kiezen voor een baan 1 of 2 dagen in de week zodat je wel eventjes je zinnen op iets anders kan zetten en sociale contacten hebt met volwassenen. Je kleintjes zou je naar een gastouder kunnen brengen waar je een goed gevoel bij hebt? Ipv creche? Ik vind het verschil namelijk heel groot: gastouder of creche, althans, bij mij in de buurt. Ik ben echt zooooo blij met mijn gastouder! De kinderdagverblijven hier in de buurt vond ik echt afschuwelijk... Dus misschien zou je zoiets kunnen doen?

17. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik vergeet er nog wel even bij te vermelden dat als ik eind van de morgen alles aan kant heb je daar eind van de middag niet veel meer van ziet hoor ..

Inhoud van de speelgoedkist ligt dan alweer door de kamer heen, de jongste heeft dan een koekje ofzoiets gegeten en die moet dan overal aankomen met zn vingers. Maar tegen de tijd dat er gegeten moet worden dan gaan de jongens wel samen al het speelgoed weer in de kist terug gooien, ik blijf natuurlijk niet aan de gang.

En dan na het eten alles afruimen en de vaatwasser in en lekker met een bakkie koffie aan tafel zitten bijkomen en nog even genieten van een opgeruimd huis want zodra vriendlief thuis komt begint t gedonder weer van vooraf aan ..

flikkert zn schoenen bij de achterdeur neer .. bij de eethoek word er een jas aan de stoel gehangen, laptoptas word elke keer ergens anders neer gegooid .. sleutels, telefoon en zn mapjes pasjes worden op t dressoir gesmeten en dan ploft meneer op de bank met de mededeling dat ie toch wel dorst heeft :x grrrrrrrrrrrrrr je loopt net met je bakkes door die keuken heen en langs de koelkast ... pak dan meteen een glas drinken pfffffffff alsof ik de hele dag nog niets gedaan heb.

Ben net weer terug vanuit de speeltuin en de jongens zijn bekaf liggen lekker beide op de bank tv te kijken dus ik kan zo weer wat gaan doen. Deze ronde een mand met strijkgoed waar ik al 2 dagen tegenaan hik. Maar ja het moet nu even gebeuren :D:D

Deel Deze Pagina