Inmiddels gemaild en gebeld met het kinderdagverblijf. Conclusie is dat als ik hier niet aan mee werk, ik een andere opvang voor mijn zoontje moet gaan zoeken. Ik voel me hier erg met mijn rug tegen de muur gezet. Hij heeft het erg fijn op deze opvang, maar ik wil me niet laten dwingen tot iets waar ik niet achter sta.
Ik vind het schandalig en wat een dilemma. Ik zou dat nooit willen doen, want dan heb je er geen controle meer over, maar het is ook zo sneu voor je kleine als je andere opvang moet zoeken. Belachelijk geregeld!
Volstrekt bizar! Wat nou als je geen kot aanvraagt? Het gaat hen toch gewoon geen fluit aan of jij toeslag krijgt? Ik vind het echt bizar dat ze dit als regel stellen en vraag me echt af of dit juridisch kan. Ik zou proberen nog even voet bij stuk te houden. Uitleggen dat je erg tevreden over hen bent maar dat je je financiën zelf regelt en als zij daar niet mee akkoord gaan dat je geen diensten meer bij hen af zult nemen. Ik heb meer verhalen gelezen op internet waarbij iemand deze regel kreeg opgelegd en na protest hoefde het toch niet. Ik hoop echt dat jullie eruit komen!
wat is de reden dat ze start aan die regel vasthouden dan? Hier precies andersom, ze zijn afgestapt van het ontvangen van de KOT, terwijl nou juist wel aan hadden gegeven het via hun te laten lopen. .
Ik vind het ook belachelijk dat ze aan die regel willen vasthouden. Inmiddels hebben zij weer contact met mij gezocht. Ze zouden het erg jammer vinden als we om deze reden weg zouden gaan. Met de accountant overlegd en ze zijn bereid een uitzondering voor mij te maken tegen betaling van vijf euro administratiekosten per maand. Vriendlief ging zo wat uit zijn stekker en wil alsnog op zoek naar een ander kdv. Ik vind het ook belachelijk, maar ja, aan de andere kant denk ik aan het welzijn van mijn zoontje die daar wel een goede plek heeft en gewend is.
Hoezo hebben zij extra administratiekosten (van 5 euro per maand!) als jullie zelf de gehele rekening betalen? Het zou voor mij inderdaad ook reden zijn om iets anders te zoeken.. En wat anderen ook zeggen, het gaat ze toch geen r**t aan hoeveel KOT jullie ontvangen en dus hoe hoog jullie belastbaar inkomen is? Zou eruit zien.. mooi als je een keuze hebt, maar als ze gaan dwingen.. nee, dan heb je aan mij ook een slechte. Snap jouw punt overigens ook heel goed hoor.. natuurlijk is fijne opvang belangrijker dan 5 euro per maand. Maar ik vraag me af wat ze doen als je je zoontje afmeldt.. iets zegt me, dat ze in deze tijd dan eieren voor hun geld kiezen!
Eerlijk? Daar zou ik ook van uit mijn stekker gaan. Wat maakt het voor hun nou uit of ze een factuur moeten maken van alle kosten van de opvang, of dat ze alleen het restbedrag moeten facturen? Eerlijk gezegd vraag ik me af of het wel rechtsgeldig is dat ze je geen andere keus geven dan de kot uit laten betalen aan het kdv.
Mmmh ik laat het bewust wel regelen door die organisatie. Verplichten lijkt me niet juist, maar begrijp de achterliggende situatie wel. Wat maakt het uit dat hun weten wat jij verdiend? De hele belastingdienst weet het wel, wat maakt dan die ene persoon van de organisatie uit. Maar dat is mijn mening, geeft niets dat jij het niet wilt. Jammer dat ze je verplichten.
Als je een dienst afneemt en je betaald dat niet, dan is dat wel een probleem. Dan ben je als persoon misschien niet slecht, maar daar heeft het KDV natuurlijk geen boodschap aan. Die willen gewoon hun rekening betaald zien ..
Het gaat niet alleen om wat ik verdien. Ik heb bijvoorbeeld ons inkomen te laag geschat, omdat dit flexibel is. Dit betekent dat ik geld terug krijg. Voor 2013 is dat in de praktijk pas in 2015. Dat wordt op de rekening van het kdv gestort en zij storten het dan terug naar mij. Nou sorry, maar hier vertrouw ik dus niet op, zeker niet in deze tijd waar het ene kdv na het andere failliet gaat.
Ik neem aan dat je bedoelt te hoog ingeschat? Als het te laag is dan moet je bij gaan betalen (toch, of ben ik nou gek?)