Hier ook bericht gehad en kregen bijna 2000 euro terug. Wel jammer dat we na de aanpassing in december bijna 3000 euro moesten terug betalen dus ze zullen wel gaan verrekenen.
Word het bedrag bepaald dmv het "verzamel inkomen"? Ik dacht dat wij geen recht hadden op kind gebonden budget maar ik krijg ineens een smak geld dus ben beetje achterdochtig.
Ja ga ik maar even doen want dit is wel beetje bizar... Ik heb het ook nooit geprobeerd aan te vragen omdat ik er gewoon vanuit ging dat we er buiten zouden vallen
Je krijgt idd zelf bericht ja als je er recht op hebt. Als he KO toeslag aanvraagt dan neemt ie automatisch KGB mee geloof ik. Nog nooit aangevraagd trouwens. Ook niet gekregen
Ik wilde kot aanvragen voor de baby en zag ineens dat m’n definitieve beschikking klaar stond met een dagtekening van 16 september! Krijg een paar honderd terug. En dat terwijl de definitieve aanslag van de inkomstenbelasting er nog niet is. Dat is toch ook gek?
Hier nog steeds geen definitieve berekening. Ze wachten bij mijn man nog op gegevens van derden. Ik denk zijn vorige werkgever? Kunnen wij daarin iets doen om het proces te bespoedigen of is het helaas nog heel lang wachten.
Dit hadden wij twee jaar terug ook. Antwoord van de belastingdienst; de definitieve beschikking kan altijd nog aangepast worden. Waarom het dan een definitieve heet kon ze me ook niet vertellen.
Van de kinderopvangtoeslag hebben we nog geen bericht. Uren zijn wel aangepast. Kindgebonden budget hebben we al terug.
Bij ons veranderde dit toen onze vierde zoon er was. Toen hadden we er ineens wel recht op. Dus zou het even nakijken als de kleine er is.
Ik heb het zelf aangepast naar aanleiding van de jaaropgaven. Toen kregen we veel terug. En bij de definitieve berekening kregen we nog een klein beetje terug. Nu ook al meer uren afgenomen dan waar we kot voor krijgen. (Ik werk onregelmatig, dus is gokken) Dus volgend jaar zullen we ook wel weer terug krijgen
Wij hebben nu ook bericht van de KOT. We krijgen een klein bedrag terug, al zal het mij niks verbazen dat dat verrekend wordt met wat we nog moeten betalen (wat ook prima is natuurlijk).