Dat ligt dus ook aan je inkomen, hoe meer je verdient hoe minder kinderopvangtoeslag je krijgt. Dus duur is relatief, dan is je inkomen er denk ik ook naar...
Onze dochter gaat 4 dagen per week en dat kost normaal gesproken 1690 euro per maand. Wij krijgen een krappe 400 euro per maand terug, dus betalen netto net geen 1300 euro per maand. Vind ik toch vrij prijzig.
Nou dat vind ik inderdaad weinig. Ik heb 1 kind dat 2 ochtenden naar de kinderopvang gaat en betaal bijna 200 euro per maand
Hier nog geen bericht terug maar vaak klopt het wel. Wij betalen voor 3 kinderen (2x BSO 35u per maand) (1x KDV 81u per maand) flexibel contract netto 334 euro. Vanaf oktober gaat de jongste ook naar de BSO dan betalen we voor 3x 35 uur 169 euro. Ik heb wel een flexibel contract dus dat is iets duurder dan wanneer je vaste dagen afneemt. Voordeel is dat ze soms maar 1 of 2 dagen per week gaan en soms ook ineens 4 dagen, afhankelijk van wanneer ik moet werken.
Wees blij want dan zal er bij jullie iets meer dan 3600 euro netto per maand binnen komen, zoals ts aangaf! Wij hebben 2 dagen BSO voor 2 kinderen en ik betaal daar 350 euro per maand voor. Heb ook nog 750 euro teruggekregen zie ik dus die zou er nog in verrekend moeten worden. Dit is inclusief vakantie BSO. Die is veel duurder dan regulier. Ik vind het prima. Toen ze beide naar KDV gingen was ik veul meer kwijt!
Ik snap dat ook niet. Over 2020 was het onder de streep 0 en over 2021 ruim 700 terug, terwijl er niet veel veranderd is.
En zodra ze dat bij alles zeggen, en tja dat gebeurt, want het is een optelsom op alle vlakken dus niet enkel kdv. Dan is je inkomen er op den duur niet meer naar. Wij betalen voor 2 ochtenden per week voorschool bijna 200€ per maand voor 1 kind. Krijgen rond de 80€ aan toeslag. Maar geen kgb, hoogste eigen bijdrage pgb, sociale huur komen wij niet voor in aanmerking dus betalen penning 16 qua huur. Dan kun je zeggen 'daar is je inkomen naar' maar ergens houdt dat inkomen ook op he.
Ik betaal €840 eigen bijdrage per maand aan mijn twee kids (4 dagen opvang). Dure grap maar t moet en niks terug gekregen haha
Bedoel je niet twee dagen? 1 dag kdv zou je toch ergens rond de 40 uur uitkomen per maand (+-10 uur per dag)?
Dit ging volgens mij alleen over kinderopvangtoeslag toch....Over de rest van het leven heb ik niets gezegd
Wij nu ook meer dan vorig jaar hoor. En twee jaar geleden nog 0 uur kindgebonden budget en nu ineens ook zo'n 200 per maand. Ik snap er ook niks van. Zeker niet als ik jullie hoge bedragen zo lees. Ons ingevulde inkomen klopt, maar stel dat de belastingdienst fouten maakt..
Zijn jullie inkomens na 2020 dan niet aangepast waardoor het nu beter klopt? Of het aantal uur dat je afneemt?
Ik betaal meer dan €300 per maand voor 2 kinderen. Ik vind het veel geld. En als ik dan kijk naar het totaal bedrag.. poeh. Wij hebben ons salaris wel iets hoger staan. Nu de belastingaangifte van 2021 niet is verwerkt door de achterstanden krijgen we voorlopig ook nog eens niets terug
Precies dit dus. Ja we verdienen dan wel iets meer, maar betalen dan ook op ieder gebied overal de hoofdprijs voor, precies zoals je zegt het houdt ook een keer op. Nu ben ik gelukkig niet afhankelijk van het kdv maar vind ik het fijn dat ons zoontje ook met leeftijdsgenootjes in aanraking komt, dus daarom toch naar de opvang, maar vind het echt duur. Moet voor 11 uur per dag betalen, terwijl mijn kind Max 8 uur per dag aanwezig is, ook zo’n rare constructie. Maar goed, hoef hier geen discussie over, maar mijn mening is dat een kdv erg aan de prijs is.
Daar kan ik blij mee zijn, maar er is meer te betalen dan alleen een kdv. En omdat je dan boven zo’n bedrag zit betaal je overal de hoofdprijs voor. Dus tja… het houdt een keer op.
Ik denk dat ze met 2x bso 2 kinderen op de bso bedoelt en 1x kdv xx uur bedoelt 1 kind op het kdv voor het aantal uren wat genoemd staat. Ze heeft het niet over dagen.
Wij verdienen goed en dan is t best duur. Even alleen voor m’n zoontje berekend (bso van m’n dochter is goedkoper en krijgen we meer vergoed, maar betalen we per uur sowieso al 2 euro zelf vanwege het uurtarief wat boven maximaal tarief kot ligt, dus ik beperk me tot zoon). Hij gaat 3 dagen. Je bent verplicht 11 uur per dag af te nemen, we betalen een deel zelf per uur die boven het maximale tarief zit. Dus per uur betalen we zelf 6,28. Dat is 69 euro per dag netto wat we betalen. En dus 207 euro netto per week. En dat is 897 euro netto per maand voor 3 dagen kdv. We betalen zo’n 1300 euro bruto, we krijgen 400 dus aan kot. Daar verdienen we naar. Zeker. We kunnen het ons ook goed veroorloven. Maar het is soms wel op veel vlakken dat je er naar betaalt. Tegelijkertijd vind ik dat sociale uitgangspunt heel belangrijk. Dus het is oké, ik zal er nooit over klagen. Maar goedkoop zal ik t zeker niet noemen. Het is heeeeel veel geld per maand. En daar komt dan nog een bedrag voor de bso van m’n dochter bovenop.
Wij betalen ook veel aan de opvang. Twee kinderen gaan 3 dagen per week naar de dagopvang. Straks gaan er 3 kindjes 3 dagen naar de opvang. Voor de oudste hebben we geen bso. Dat tikt enorm aan qua eigen bijdrage, zeker omdat mijn man en ik beiden fulltime werken. Ik heb staan dat de definitieve berekening over 2021 nog opgemaakt wordt. We hebben onze salarissen wel iets hoger staan om te voorkomen dat we bijbetalen. Ik zal eens gaan inloggen en kijken of er iets bekend is.