Hi, We hebben sinds kort een gastouder en we moeten dus Kinderopvangtoeslag invullen. Ik betaal 4,55 voor de gastouder, dat kan ik invullen. En de uren natuurlijk. Maar waar vul ik de bureaukosten in? Dit is 45euro per maand dus best veel... Helaas is dit bureau niet per uur incl de kosten, of moet ik dat zelf omrekenen?
Dat zou vreemd zijn. Want bij het ene bureau betaal je bv een euro per uur meer, wat voor het bureau is en bij het andere betaal je het bureau een vast bedrag zoals bij mij nu.
Wij betalen zowiezo al meer dan de vergoede uurprijs dus bij ons komen deze kosten er gewoon apart bij. Is bij ons 60 euro p/m, is eigenlijk het bedrag voor het 2e kind,voor het 1e is het 70 of 75 euro. Eigenlijk bizarre bedragen maar ja, het hoort erbij zullen we dan maar denken.
wij hebben ook een gastouder. Het werkt bij ons als volgt. Bij de aanvraag van de toeslag moet je zelf het bureau-maandbedrag door het aantal opvanguur per maand delen en die bureau-uurprijs bij de gastouder-prijs optellen, bv totaal 6 euro per uur. Daarop wordt je voorlopige teruggave bepaald. Als je dan in maart je belastingaangifte invult hebt je van het bureau een jaaropgave gekregen. Hierin wordt het precieze uurloon dan genoteerd, plus het totaal aantal uur dat je hebt afgenomen. Het echte uurloon kan natuurlijk net iets anders uitvallen omdat je bv wel eens extra dagen hebt aangevraagd of omdat de gastouder een maand per jaar oid op vakantie is geweest. succes!
Wij betalen de gastouder 9uur per maand 4,50 =40,50 Maar het bureau vraagt 45 euro per maand? Dus 85 euro voor 9uur, dit vind ik dus wel erg veel, bijna 10euro per uur? En hoorde idd dat je maar kan aftrekken tot 5.30? Dus betaal 5euro sowieso en de (helft van 5,30)3 euro bv? ( moet nog bereken met loonz) Mij lijkt me 8euro netto wel erg veel. Gelukkig niet veel uur per maand, maar kan ik beter een prive oppas aannemen? Nu deelt hij de gastouder met 2 eigen en 2 andere gastouder kindjes.
Tja dat is het nadeel als je weinig uren afneemt. Werkt je gastouder exclusief met dit bureau? Anders zou ik een bureau zoeken dat de prijs inclusief berekent.....dat scheelt je wel namelijk
Een vast bedrag loont als je veel uren afneemt, dus bijvoorbeeld 50 uur per maand. Er zijn zat bureaus die een uurprijs hebben dus ik zou overschakelen. Je gastouder kan gewoon naar een ander bureau (tenzij jullie al een contract getekend hebben en de de proeftijd voorbij bent, vaak staat er wel iets in het contract dat de go het eerste jaar niet mag overstappen, wij zijn ook overgestapt naar een goedkoper bureau)
Ik heb helaas wel al een startgesprek gehad en lees nu in de voorwaarden, na het gesprek. Dat wanneer ik niet akkoord ga, ik 100euro moet betalen. Ga ik wel in contract moet ik 6 maanden blijven. Mijn gastouder baalt ervan, ze is nieuw in de wereld en wist dit niet. Ze dacht in haar papieren gelezen te hebben dat ze pas na een maand naar een ander bureau mag. Ik twijfel een beetje, boete betalen en vragen of ze zwart wil doen? Ik betaal ruim 80 euro pm en krijg 15e terug Vd belasting en zei krijgt van de 4,55 maar 3,55 vh bureau. Betaal liever haar 5 euro dan het bureau. Of jaar uitzingen en dan samen overstappen? Dan komt ook de 2e erbij namelijk, waar ik weer 40e maandkosten moet betalen.. Dat gaat zeker niet gebeuren. Oma wilde ook wel extra middag doen, maar wil eigenlijk bij de gastouder blijven..