KDV of gastouder of anders??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Chocolat, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik heb weer een vaste baan en nu heb ik vooral in de vakantie's oppas nodig en incidenteel voor als mijn man dagdienst heeft i.p.v. nachtdienst.
    Mijn zusje past soms op maar dat is geen succes, mijn oma wordt ook ouder en past soms ook op haar andere kleinkinderen en mijn moeder vind ik niet vertrouwd wegens gezondheidsredenen. Mijn schoonfamilie woont verder weg dus dat kan niet.

Eigenlijk heb ik het dan liever via een KDV of gastouder zo dat ik vastigheid heb. Het kan via het KDV ook alleen in de vakantie's (€7,25 p.u.) en incidenteel (€7,95 p.u.).
    Er staan dagdelen vakantie: 7:00-13:00/12:00-18:00 BSO: 12:00-15:00/15:00-18:00,
    de minimale afname is één dagdeel van 6 uur. Ben je verplicht je kind dan van begin tot het eind daar te hebben??
    Bij de incidentele opvang is het één uur minimaal.

Nu zit ik dus in dubio wat te doen, KDV/gastouder/of iemand van school?

2. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Als het alleen voor de vakanties is zou ik kiezen voor een kdv en niet voor een gastouder. Een kdv is altijd open, een gastouder kan zelf ook vakantie nemen en dan heb je weer een probleem.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Eerder ophalen mag vaak wel maar je betaalt voor het volledige dagdeel. Denk dat ze dat bedoelen.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Tegen dat probleem liepen wij ook aan. Je mag in overleg vaak wel eerder ophalen maar je betaald het hele dagdeel. Om deze reden hebben wij een gastouder gevonden. Zij is aangesloten bij een organisatie die kdv's hebben en meerdere go's. Als onze go ziek is of vakantie heeft gaat ons kindje naar een vaste kdv locatie of een andere go.
    Uiteindelijk was dit sowieso goedkoper, en we mogen de uren zelf bepalen.

5. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Daarom lijkt een GO mij ook beter, want ik moet om 8:45 weg en als mijn man uit de nachtdienst komt kan hij ze om 13:00 ophalen. En anders is het voor een hele dag van 8:45-16:15 of halve dag na 12:00.
    Ik wil gewoon niet te veel op familie leunen. Zal even kijken hoe het hier zit met GO opvang.

Deel Deze Pagina