conflict werk, wat vinden jullie

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Sandana, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo allemaal,

Na een rotte kraamtijd en tijd in bevallingsverlof heb ik een conflict met mijn werkgever. Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis.

In het kort:
    Lange bevalling (35 uur), klote kraamtijd (borstvoeding lukte niet, koorts en AB kuur), daarna borstabcessen ontwikkeld (3 weken zo ziek dat ik amper van de bank kwam, man had 2 weken zorgverlof opgevraagd omdat ik de kleine niet kon verzorgen, operatie met 2 open wonden).
    Psychisch is alles heel zwaar geweest. Ik heb veel gehuild en heb erg moeten trekken om snel behandeld te worden. Bijvoorbeeld: voor een borstecho wilden ze me meer dan een week laten wachten terwijl ze abcessen verwachtten.
    Hebben ook nog een zware financiële tegenvaller door meerdere lekken in het dak (begon al te sodemieten in de kraamtijd).
    Mijn laatste wond is sinds maandag dicht en ik kan weer net mijn arm goed gebruiken (wel nog pijn af en toe). Bekkenbodemtehrapeute geeft mij nu pas groen licht gegeven voor de nagym en zegt dat ik 5 weken achterloop op herstel (nu ben ik 10 weken na de bevalling) en dat zij mij ook niet ziet werken komende week.

Bedrijfsarts:
    Gister bij de bedrijfsarts geweest. Afgesproken dat ik over enkele weken eerst met halve dagen begin te werken. Dit heeft hij echter niet letterlijk vermeld in de brief naar de werkgever. Dit is wat er wel in staat:

Re-integratieadvies:
    Uw heeft advies gevraagd omtrent het bevallingsverlof.
    Op dit moment zijn er nog functionele beperkingen die voorkomen uit de bevalling en de daaropvolgende complicaties.
    U wordt geadviseerd om dit ook door te geven bij uw UWV kantoor (ivm ziektewet na bevallingsverlof).
    De verwachting is dat uw werknemer in de komende weken weer volledig gaat hervatten (24 uur per week). Maak samen afspraken hoe u dit oppakt. Begin bijvoorbeeld tijdelijk met halve dagen.
    Uw werknemer verwacht over 4-6 weken weer voldoende hersteld te zijn.Ik maak geen vervolgafspraak.

Ik boos natuurlijk. Krijg na 3 kwartier staan pijn in mijn bekken. Na een half uur autorijden loop ik moeilijk (is een half uur naar mijn werk). En mijn werkgever wil mij nu komende week al voor 2 x 4 uur licht therapeutisch werk laten doen. Weer huilen vandaag... ik krijg gewoon geen rust. Ik moet overal naartoe en ik voelde mij nu net 2 dagen weer een beetje positief en behoorlijk normaal. En nu dit weer... wat vinden jullie? Ervaringen?

2. Enora

Enora Lid

20 feb 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al nogmaals contact opgenomen met de bedrijfsarts? Lijkt me wel nuttig als de afspraken mondeling zo anders zijn dan op papier. Als je het nog niet hebt gedaan zou ik dus vooral even contact opnemen en dan aan hem vragen om de afspraken wat duidelijker op papier te zetten.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Maar zit je nu nog in je verlof of in de Ziektewet? Of heb je op voorhand contact gehad met de arbodienst?
    Volgens mij betekent 2 dagen van 4 uur toch dat je halve dagen gaat werken?
    Dus wordt er toch voldaan aan de afspraak en het voorstel van de arbo-arts

4. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik zie in de brief staan wat er is afgesproken.

"De verwachting is dat uw werknemer in de komende weken weer volledig gaat hervatten (24 uur per week)."
    Dit wil niet zeggen dat je gelijk met 24/u per week moet beginnen. Dit geeft alleen aan dat je in de komende weken zal herstellen en uiteindelijk 24/u per week weer kan gaan werken.

"Maak samen afspraken hoe u dit oppakt. Begin bijvoorbeeld tijdelijk met halve dagen."
    Zoals is besproken dus. Je arts geeft het advies om te starten met tijdelijk halve dagen, maar het is nog altijd iets wat jij met je werkgever moet overeenkomen. Ik zie echter geen reden waarom je werkgever het advies van de arts in de wind zou slaan.

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik snap je wel je zou nog enkele weken thuis blijven, bel of mail je bedrijfsarts.
    want zoals ik het nu lees kan je nog niet werken.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    volgens mij was mondeling afgesproken, of zo had ts het begrepen, om over enkele weken te beginnen met halve dagen, ipv direct.
    Ik zou gewoon de bedrijfsarts contacteren,
    je gaat gewooon naar het werk, licht therapeutisch,dus als het niet gaat, (bv na een uurtje) ga je gewoon weer naar huis, zonder je schuldig te hoeven voelen. maar wel onder het mom ik heb het geprobeert en lukt niet.

sterkte

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik snap je werkgever in de geplande uren werken nav wat de arbo arts op papier heeft gezet. Ik zie dit dan ook niet als conflict tussen jou en je werkgever, maar meer in een onvolledig verslag vanuit de arbo, mits jullie idd besproken hebben dat werkhervatting nog even op zich laat wachten.
    Advies, neem contact op met de arbo arts en je leidinggevende en vraag om een 3 gesprek.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb inmiddels weer een gesprek gehad en ik start per 1 april met halve dagen, als ik zelf wil eerder. Hij begreep dat zijn brief verkeerde werd geïnterpreteerd en wist er nog van.
    Heerlijk... nu zonder stress verder herstellen.

Deel Deze Pagina