Ik heb voor 1 keer per 2 weken nog een dag nodig dat er iemand op mijn kindje let. De rest word opgevangen door opa/oma.. Alleen vroeg ik me af wat goedkoper/beter is? En jullie ervaringen? Degene die komt oppassen komt bij me thuis en is een goede vriendin die op een kinderdagverblijf werkt. Ik betaal haar dan 7 euro per uur. Dat is dus 120 per maand.. Is dit dan veel duurder dan een gastouder? Of is een kinderdagverblijf beter? En kan je dan wel 1x per 2 weken je kindje brengen? Hopelijk kunnen jullie me helpen !
7 euro per uur is duur. Ik breng mijn meid naar een gastouder die 4.50 per uur vraagt. Breng haar naar haar toe ze vangt nog meer kinderen op. Zo komt ze toch met andere kinderen in aanmerking maar is wel kleinschaliger. Wat ik zelf wel prettig vind.
Ik vind 7,-- per uur ook veel. Ik betaal mijn gastouder 4,-- per uur. Er komt dan nog wel een bedrag bij wat ik maandelijks aan het gastouderbureau betaal, maar die mag ik ook omrekenen naar een uurprijs en optellen bij de 4,-- p/u die ik mijn g.o. betaal. Dat totale bedrag geef ik dan in bij de BD en daarover krijg ik KOT. Als je vriendin niet bij een gastouderbureau is ingeschreven krijg je ook geen KOT van de BD. Maar omdat jij maar 1x per 2 weken opvang nodig hebt vraag ik me wel af of het voor jou veel verschil maakt. Op de site van de BD kan je een proefberekening maken voor wat je zou krijgen aan KOT. Misschien handig om die berekening even te maken.
7 euro is veel geld inderdaad...ik ben gastouder + bureau 5,90 kwijt en dan zit het eten er ook bij in. En een voordeel is dat je het dan kunt opgeven bij de belasting en dan krijg je nog wat terug. Ligt eraan hoeveel je verdiend, maar het is allicht wat.