kinderopvangtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Johannal, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind dat ook echt heel kwalijk. Hoe moeilijk kan het zijn te zorgen dat iemand achter zo'n telefoon volledig op de hoogte is. Of in ieder geval de mogelijkheid heeft dingen uit te zoeken en later terug te bellen. Ik wil echt niet weten hoeveel mensen daardoor al de fout zijn ingegaan...

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Oh:)

Maar dan zijn we op basis van de 2e alinea alsnog gered toch...? Moet het alleen niet te lang duren...

Pffff wat word ik onzeker van dit soort dingen...
    Maar wat fijn dat jij dit allemaal zo goed weet zeg!

3. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Op basis van de tweede alinea ben je in principe gered, maar wel alleen als je man een baan heeft.

Geen baan meer = 3 maanden KOT krijgen en daarna niet meer. Als je man weer gaat werken herleeft het recht weer. Als hij dan bijvoorbeeld een baan heeft voor minder uur dan jij, dan ben je gered door de aline mbt het "meenemen" van uren.

Als je man een baan heeft, kun je (geloof ik, pin me er niet op vast, ik heb het niet nagezocht) weer KOT aanvragen met terugwerkende kracht van 1 maand.

De berichtgeving over dit soort dingen is altijd zo tegenstrijdig. Maar het kan nooit kwaad om de oorsprong van dingen terug te zoeken, meestal is dat dus het wetsvoorstel besluit oid. Vaak zit daar ook een Memorie van Toelichting bij, daar staat vaak verder uitgelegd in welk licht je dingen moet zien. Ik snap echt niet dat ze dat bij de Belastingtelefoon niet weten ;)

Veel succes, ik hoop dat je man snel een baan heeft!

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Bedankt! Als ik ooit iets voor jou kan doen!

Bijgevoegde bestanden:

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Graag gedaan :)

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou dat is hier niet mogelijk, dus dat verschilt per KDV?

Deel Deze Pagina