ww uitkering wanneer

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Atjoy, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Atjoy

Atjoy Niet meer actief

Beste UWV team,

30 januari 2014 loopt mijn contract af en die wordt niet verlengd. Ik ben 5 februari 2014 uitgerekend, dus loop mijn contract in mijn zwangerschapsverlof af. Ik krijg 4 maanden zwangerschapsuitkering en dat loopt tot april. Wanneer kan ik het beste ww aanvragen en wanneer gaat deze in ? Gaat de ww uitkering in in februari of als mijn zwangerschapsverlof ten einde is in april ?

Is het trouwens het beste als ik mijn zwangerschapsuitkering gelijk van jullie op mijn rekening gestort krijg ipv dat het nog via mijn werkgever loopt ?

Met vriendelijke groet,

Atjoy

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Atjoy,

Vervelend dat je contract niet wordt verlengd.

Je wilt weten wanneer je het beste een WW-uitkering kunt aanvragen en wanneer deze ingaat.

Je kunt een WW-uitkering maximaal een maand voor je eerste werkloosheidsdag aanvragen. Ga je vanuit je dienstverband met zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO)? Dan is je eerste werkloosheidsdag de dag ná je bevallingsverlof. Binnen 4 weken na deze datum (of binnen 4 weken na ontvangst van je aanvraag als deze later ontvangen is dan je eerste werkloosheidsdag) ontvang je een beslissing van UWV. Heb je recht op een WW-uitkering? Dan gaat deze in vanaf je eerste werkloosheidsdag.

Actuele informatie over het aanvragen van een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina