uitrekenen wat een gastouder aan huis kost

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mamaL86, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Hallo allemaal,

Je kunt op toeslagen.nl berekenen hoeveel je terug krijgt en hoeveel de opvang je dus uiteindelijk kost.
    Maar ik heb nu 1 kindje en die gaat 2 ochtenden naar de opvang. Hiervan krijgen we lekker terug. Nr 2 is op komst. En ik ben erover aan het denken om die 2 ochtenden een gastouder aan huis te zoeken vanaf September 2017 pas hoor ;)
    Maar... die kosten bijv 10,50 per uur. Hoe kan ik dan uitrekenen wat ik terug krijg bij een gastouder aan huis?
    Ik kan wel aankruisen, gastouder of dagopvang. MAAR de gastouder betaal je per uur aan huis en dus niet per uur per kind. Als ik bij beide kids 10,50 invul, dan krijg ik heel veel terug :D ;) maar je betaald dit niet per kind.
    Kan iemand mij zo vertellen hoeveel je zelf kwijt bent per uur?
    Is een gastouder aan huis veel duurder dan de kinderopvang?
    Ik vind een baby van 3 maanden zo verloren op een groep. En ik weet er alles van, want ik werk in de kinderopvang.
    Mijn intentie is dan 1 jaar gastouder aan huis en als zoontje naar school gaat de kleinste ook naar de kinderopvang, is dan 1,5 dan kunnen ze meer mee en zich meer weren :)

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Je krijgt max 5,65 terug! Aan huis is veel duurder ja.
    Bij een gastouder thuis geen optie?
    Ik werk ook zelf bij een kdv maar heb mijn kindje bij een gastouder en ben echt super tevreden.
    O voor 2 kids lees ik nu...
    Geen idee hoe dat werkt precies.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Je specifieke vraag kan ik niet beantwoorden. Weet wel dat een go aan huis meestal pas loont met 3 kinderen of meer.
    Ik weet ook iemand die nu voor 2 kindjes een go aan huis heeft en zij is idd duurder uit dan bij een gastouder thuis of kdv maar het verschil vindt zij het gemak waard.

4. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ik wil juist graag een gast ouder aan huis zodat ik het 1e jaar dat gespooi s morgens niet heb. Ik moet op woensdag al heel vroeg beginnen. Als een gastouder aan huis komt kunnen de kindjes lekker blijven slapen :) vind het nu iedere ochtend sneu dat ik zoontje uit bed moet plukken zo vroeg. En als ze ziek zijn zit je ook niet in de stress want je hebt gewoon opvang.

5. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ja iets duurder snap ik. Maar vroeg me af hoeveel duurder het zou zijn. Ik vind het gemak van aan huis ook wel fijn :D

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Bij een gastouder aan huis deel je die 10.50 door t aantal kinderen wat ze opvangt. Bij jou dus 5.25 en dat vul je in bij de aanvraag :)

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Het bedrag door de helft doen.
    Dus per kind 5,25 per uur.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Neem even contact op met een gob. Misschien zou je de kosten kunnen splitsen tussen de kindjes bijvoorbeeld?

9. tuc

tuc Niet meer actief

Dat ligt ook helemaal aan wat je verdiend he? Het max bedrag ligt nu op 5,25 maar dat gaat per 1-1 wel omhoog. Alleen de kosten de de go ws ook;)

10. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Maar als ik het deel, dan kom je dus om 5,25 uit. Bij de kinderopvang betaal ik 7,20 dus veel meer.
    Dus dan is een go aan huis dus wel goedkoper?
    Dan kan een go zelfs 14 euro per uur vragen, dan is ze nog goedkoper dan de kinderopvang

11. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Super bedankt voor jullie antwoorden trouwens :)

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    naast het uurloon van de go komt nog de kosten van het gob erbij. dit maandelijkse bedrag deel je door het aantal opvanguur per maand. (dus bv 100 euro kosten gedeeld door 200 uur opvang/maand is 0.50 euro/uur). 10.50 wordt dan 11e/uur. met twee kinderen wordt dit 5.50/uur. Overigens is de maximale vergoeding bij de belasting voor een go lager dan voor kdv.

mocht je oudste op een gegeven moment bv een ochtend naar psz gaan, realiseer dan wel dat het uurloon dan relatief omhoog gaat omdat een paar uur per dag de 11e/uur voor 1 kind is.
    succes!

13. Zwanger01

Zwanger01 Lid

6 nov 2016
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk zelf als gastouder en ik ben bang dat je het niet redt met 10.50 per uur....
    Wegbrengen is indd veel goedkoper maar bij je aan huis ben ik bang dat 10.50 te laag is ingeschat

14. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Zwanger01 dat kan, was ook maar een voorbeeld bedrag.
    We zullen eens gaan kijken en informeren

15. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hi,

Het ligt aan de gastouder hoe duur je uit bent qua uurloon.
    Maar 11/12 euro is bij ons wel normaal.
    Nu je kindjes beide thuis zijn betaal je idd 11:2+= 5,50 per kind.
    Per 2017 krijg je per kind 5,75 naar ratio van je inkomen.
    Dus nu ben je zeker niet duurder uit denk ik.
    Wel komen er inderdaad bureaukosten bij, maar ook deze kun je opgeven voor de toeslag en over je 2 kinderen.
    Misschien ben je per uur ietsje meer kwijt dat een kdv (al zijn die uurprijzen tegenwoordig ver boven het terug te vrage bedrag)
    Maar je hebt er wel een fijn gevoel bij en je kinderen krijgen alle aandacht. Daar zou ik persoonlijk wel zeg 25 cent per uur meer willen betalen.
    Kijk wel goed naar het bureau er worden soms erg hoge bedragen gevraagd, maar dat is zeker niet nodig.
    Je mag me ook pb sturen, wanneer je meer info wilt! ;)

16. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Bedankt voor je berichtje. Een beetje duurder uit vind ik ook helemaal niet erg. Is het mij ook zeker waard.
    Ik werk zelf in de kinderopvang en onze organisatie doet ook gastouder erbij. Dat kost 39,95 per maand bureaukosten. Maar als de go ziek is, kunnen ze naar het kdv, dus dat is ook erg fijn.
    Werk jij ook als gastouder thuis?
    Ik hoop dat ze er een gevonden krijgen. Dat blijkt namelijk erg lastig. Ik heb het ook maar voor 2 ochtenden nodig. Mijn moeder past ook 1 hele dag op :)

17. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Heb een Bureau. ;)

18. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Aahhh kijk! In welke ongeving ;)
    En wat zijn volgens jou enigzins "normale" bureaukosten per maand? Hier zitten er een paar. Dus tegen die tijd sowieso even goed orienteren.
    Ik ben in Juni uitgerekend van de 2e.
    Heb dus opvang nodig vanaf September.
    Vanaf wanneer raadt je aan om een oproeo te gaan plaatsen?

19. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hi,
    Ik weet niet precies hoe druk het is in je regio. Waar woon je?
    Ik zou alvast rond vragen, sept is wel een goede periode, dan gaan 4 jarigen naar school en komen er vaak plekjes vrij! ;)
    Ik vind 50/60 euro aan bureaukosten voor 2 kinderen een goede middenmoot.
    Ik zit rond Gelderland/Brabant. 'MAar wie weet?!

Deel Deze Pagina