Mijn man heeft bij een klusje een heleboel prei gekregen. Wij eten dit eigenlijk niet zo vaak.. Wie heeft er een lekker recept?
Preisoep met spekjes! Jammie! Of een lekkere ovenschotel met aardappels en gehakt en creme fraiche (of boursin cuisine)
Kipfilet fijnsnijden en kruiden met kipkruiden. Opbakken en gesneden ui champignons erbij. (bakje van 250 gr) Gesneden prei erbij en roerbakken. Bakje kruidenkaas (bijv van Lidl of Boursin) er door roeren met een kopje kokend water een kipbouillonblokje. Lekker met macaroni of andere pasta.
Recept hier van ZP: Gehakt bakken, prei dr bij, sambal en ketjap dr doorheen, in een ovenschotel, aardappelpuree er over, en in de oven. LEKKER!!!
Gekookte of gebakken aardappelen met gestoofde prei en iets van vlees of zalm Eventueel beetje room erbij Of ik draai het in een quiche. Of ik maak er soep van. Je kan de prei ook blancheren en in porties in de diepvries steken, als je niet alles ineens op krijgt.
Prie kan ook uistekend rauw in de vriezer. Ook in simpele gerechten als pastasaus, lasagne, soep, chili con carne etc kun je het dan gebruiken.
Rauw is ook lekker. Prei in ringetjes of reepjes, wassen, , reepjes ham erbij en dan mayonaise of slasaus erdoor roeren. Uurtje laten staan en eten maar.
aardapplepuree maken ( vers) gehakt rullen( even kruiden met watr zout, peper kerrie en wat knoflook meebakken) en door de puree doen.... prei in brede repen snijden en kort koken..... ovenschaal pakken, beginnen met de helft van de aardappel puree, laagje ham, laagje kaas, de prei, laag ham , laag kaas, rest van aardappelpuree, wat panneermeel erover en wat klontjes boter, of geraspte kaas erover, in de oven op de grilstand.....smullen maar.....
Een recept uit de Libelle destijds. Klinkt gek, maar is heerlijk. Mijn vriend is er gek op. Simpel en smullen dus! Preistamppot met Jumbo garnalen Aardappelpuree maken, vers of uit een pakje. Creme fraiche erdoor doen. Beetje peper. Prei fijnsnijden en even wokken. Dit door de aardappelpuree doen. Op borden scheppen en bestrooien met de Jumbo garnalen.