Kinderpostzegels, lootjes enzo

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wat vinden jullie daar nou van?

Ik vind het echt super irritant!
    Ik wil al die zooi niet en kind na kind staat voor de deur

Ik zelf moest her vroeger ook. Super vervelend vond ik dat! Nog erger de geërgerde gezichten van buurt bewoners als ik weer voor de deur stond.

Mijn moeder heeft op een dag gezegd je hoeft het niet meer te doen.

Werkelijk waar de leraar begon te tieren over hoe egoistisch ik wel niet was!
    Uiteraard is mn moeder woest naar school gegaan!

Ik hou er niet van als mn kind moet leuren aan de deuren. Ik zal ook zo'n moeder worden waarvan het niet hoeft.

En je kind hij brengen iets voor een ander of goed doel te doen kan op vele andere maniere.

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

2. Jut en jul

22 aug 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons gaan ze niet langs de deuren, alleen de opa en oma's vragen we en de tantes en ooms. Verder dan dat gaan wij niet met zowel de postzegels, als allerlei lootjes...

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Eerlijk... Ik koop het wel, maar vind het idd ook irritant. En elk jaar zit ik weer met die kaarten waar ik niks mee doe :)

Maar ze zijn hier nog niet langs geweest, hopelijk blijft dat zo.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Tja, ik vind het op zich niet verkeerd dat kinderen zich eens inzetten voor andere kinderen die het slechter heeben dan zij en daar eens een vrij middagje voor opofferen. Alleen al zodat ze zich realiseren dat het dus ook anders kan.

Als het goed is krijg je van kind 1 wat aan je deur komt een zegel die je op je deur kunt plakken, dan weet de rest dat ze niet meer hoeven aan te bellen, desnoods hang je nog een briefje op.

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij gingen vroeger niet langs de deuren omdat de andere kinderen ons altijd al voor waren bij ons in de straat.

Ik vond het wel altijd heel leuk om aan "wedstrijdjes" mee te doen want die was gekoppeld aan de meeste opbrengst oid.

Ik stoor mezelf ook niet aan kinderen die weer voor de deur staan om iets te verkopen.
    De ene keer koop ik wel wat en de andere keer niet.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier krijgen de kinderen van school (van alle scholen trouwens), een adressenlijst mee. Dus hier hebben we altijd maar 1 keer een stel kinderen aan de deur voor kinderpostzegels.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik was zo'n kind die het juist leuk vond dit soort dingen te doen te doen. Ik verkocht ook best veel. Dus ik snap het niet zo. Hier ook geen geërgerde gezichten van buurtbewoners. Sommige (waaronder ik ook) kopen twee keer. De eerste die komt heeft geluk en bij mijn buurmeisje koop ik sowieso.

En wanneer de deurbel gaat voor het volgende kind blijf ik gewoon vriendelijk. Ga m'n irritaties echt niet op een 12 jarige afreageren.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Ik kan me er niet aan storen het is echt niet zo dat ze wekelijks aan de deur staan en bij kinderpostzegels krijg je zo'n leuk papiertje om op je deur te doen zodat ze weten dat je al gekocht hebt.
    Ik koop wel altijd van kindjes uit de buurt die ik ken (al is het maar van gezicht) soms komen er kinderen aan de deur die ik nog nooit gezien heb dan doe ik niet mee en wacht oo de buurkinderen. Mijn zoontje vraagt nu nog opa, oma ooms en tantes en de buren ;).

9. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Als het goed is begint het ook morgen pas, de kinderpostzegels. Jantje Beton is hier al wel bezig geweest...

Van mij hoeven ze ook niet langs de deuren (als het zover is ;)) Familie en vrienden is genoeg!

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

O maar ik blijf altijd heel lief tegen de kindjes hoor, echt wel.
    Maar het hele bedelen aan de deuren idee vind ik niks
    Ik koop ook niks, vind het veel te duur en ga het daar dan echt niet aan uitgeven.

Als ik iets wil steunen doe ik dit liever op mijn manier in mijn tijd. Ik wil ook niet dat mijn kind de deuren langs moet om om geld te vragen.

Niks mis met goede doelen of je kind iets bij brengen om wat voor een ander te doen, maar de manier waarop sta ik gewoon niet achter.

Oja en kinderpostzegels idd zon stickertje, al weerhoud dit vele kinderen er niet van nog eens te komen. Lootjes , jantje beton, vreemd geld of weet ik t wat nog meer waar ze voor komen krijg je geen stickertje van.

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik houd er ook niet van, ... heb dit als kind ook niet moeten doen. Vind het leuren met spullen/ loten niet iets voor kinderen.

Wanneer het sponsorloop of e.d is dan mag mijn dochter de opa's / oma's en ooms/ tantes vragen en de naaste buren.. meer dan dat vind ik niet nodig. Nu niet, en in de toekomst ook niet....

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

#12 TempusFugit, 23 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2014
    Ik had het hier laatst nog over met mijn man. Inderdaad over die geërgerde mensen enzo, ik voelde me daarna altijd heel naar. Ik heb dus ook altijd gezegd dat onze kinderen dat niet hoeven, het interesseert me niet wat de school of sportclub daarvan vindt.

Als het er bij ons op aankomt om ons kind iets over goede doelen bij te brengen, heb ik liever dat ze iets uit hun spaarpot aan een goed doel geven ofzo.

Oh, zelf koop ik trouwens nooit aan de deur, maar dat zeg ik wel op de normale manier :p

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dit soort dingen kan ik me niet zo ontzettend aan storen hoor. Kinderen die zich inzetten voor kinderen, ach.... Net als Jantje Beton. Geld wat wordt opgehaald om kinderen lekker buiten te kunnen laten spelen (ja, dit gaat ook je eigen kind aan).

Ik stoor me veel meer aan Jehova getuigen, energie verkopers, kerkcollectes en telefoontereur door "volwassen" mensen..

Daarbij vind ik het echt vreemd dat je je kind bij voorbaat al niet laat lopen. Misschien vind jou kind het juist erg leuk om met de zegels rond te gaan...

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik maak mij er niet druk om. Kinder postzegels koop ik altijd maar puur omdat ik het gewoon handig vind en die jantje beton koop ik ook omdat mijn zoontje ze via de voetbal verkoopt. Mijn zoontje gaat nog niet langs de deuren omdat hij dat eng vind maar als hij dat wel wilt dan mag hij dat van mij.

15. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus!

16. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik vond het als kind geweldig om langs de deuren te gaan met de postzegels. Maar ik woonde in een buurt waarin er veel werd gekocht.

Postzegels hebben we nog genoeg, maar ik denk dat we wel een setje kaarten halen. Altijd handig!

Ik koop wel liever van kinderen die ik "ken" uit de buurt. Ik vond het altijd zo vervelend vroeger als kinderen uit een andere buurt "mijn" buurt gingen inpikken. Buurtkinderen krijgen hier dus voorrang.

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

O maar alle andere collectantes vind ik ook niks. Kijk de dierenabulance , hart stichting of zo iets geef ik nog wel is

Dingen voor kerken sowieso niet

En verkopers gaat de deur weer gelijk dicht.

Vind het een inbreuk op mn Prive leven die verkopers enzo, (en de kindjes kunnen er nika aan doen die moeten t voor school enzo dat snap ik ook heus wel)

18. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier woonde we vorig jaar naast een school nou dan is het niet leuk meer hoor om de 5 minuten de bel. gelukkig nu ergens anders dus hopen dat er niet zoveel aan de deur staat

19. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik koop ieder jaar van de kinderpostzegels, maar dan wel de kaarten waarvan ik weet dat ik ze ooit ga gebruiken :)
    Verder stonden er vorige week ook kinderen voor verzameling voor de clubhuis, daar doen wij ook ieder jaar aan mee.

Collectanten geef ik altijd behalve als ik daar al 'lid' van ben.
    Ik stoor mij niet aan de goede doelen, ik kan het missen die €2 per maand ofzo (want daar komt het op neer).

Ik vond het vroeger ontzettend leuk om rond gaan voor de kinderpostzegels, en kan mij ook herinneren dat mensen er positief op reageerde, en sommige zeiden eerlijk dat ze geen intresse hadden, nou prima :)

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Wij wisten vroeger al precies wie wel en niet mee deden in de buurt en ook wat diegene ging zeggen als ze niet mee deden, dus voordat we aanbelden hadden we al tegen elkaar gezegd die zegt en lol dat we hadden als het klopte :D. Na 2 jaar was daar de lol wel af en belden we alleen nog aan bij de mensen die altijd kochten haha.

Deel Deze Pagina