Kinderpostzegels?

Discussie in 'De lounge' gestart door Felice, 29 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Punt is dat ze met Postnl hebben overlegd en mensen kopen minder postzegels, dus dacht kinderpostzegels.... Dan doen we er kaarten bij! Dan verhogen we alsnog de inkomsten!
    Ging niet om de prijs van de postzegel zelf dus

Alleen ze hebben meerdere klachten gehad dus grote kans dat je volgend jaar ook gewoon weer losse velletjes kunt kopen.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    En dat vind ik dus jammer, want ik wil met alle liefde postzegels kopen. En naar mijn idee zou je die mogelijkheid bij een actie die KinderPOSTZEGELS heet ook op z'n minst verwachten. ;) Bovendien waren dit al jaren zo ongeveer de enige postzegels die ik nog kocht. :roflmao:

3. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.377
    113
    Vond de combi ook te gortig dus het zijn de pleisters geworden. Ik denk dat er hier wel 2 kindjes heeeeel blij zijn met een Petteflet pleister!

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Daar heb je een punt, behalve dan dat de tijden veranderen en postzegels nou eenmaal steeds minder nodig zijn en dus zullen ze er ook minder inkomsten van hebben voor datzelfde goede doel. Misschien dat ze ooit nog de naam gaan aanpassen, maar tot nu toe vind ik het allemaal heel logisch.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Dat stuk snap ik ook, maar waarom die optie niet gewoon ook aanbieden zolang je nog zo heet; daar verlies je toch niets aan? Ik denk eerder dat je nu inkomsten misloopt, omdat veel mensen het nu niet meer kopen, omdat het te duur is voor iets wat ze niet willen. En geldt voor kaarten niet hetzelfde als voor postzegels?

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vond het ook wel jammer dat de losse zegels er niet meer waren.
    Maar de pleisters zijn ook erg leuk en handig hier.
    Mijn dochter heeft veel setjes bloembollen verkocht en theepakketten.
    Ik denk dat het de meeste mensen nika uit maakt, genoeg leuke alternatieven.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Ik vermoed dat ze daar wel over nagedacht hebben en berekeningen hebben gemaakt op basis van de inkomsten van voorgaande jaren. Ik kan me dus zo voorstellen dat de losse zegels vaak verkocht werden in combi met de kaarten, of gewoon zo weinig dat het niet zo veel uitmaakt als ze het aanpassen.
    Ik koop dus ook geen losse kaarten, maar mocht ik dat wel doen zou ik ook weer postzegels nodig hebben, dus ik vind de combi wel goed bedacht. Wel vind ik het te duur, maar dat vind ik de pleisters ook en toch kocht ik ze ;)

Evanesco vindt dit leuk.
  8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Ik heb de titel voor je aangepast.

Felice vindt dit leuk.
  9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Precies dit dus! :)

Vrees dat ik er nog wel een paar jaar aan vast zit met m'n eigen kinderen, maar dan zoek ik daarna wel een ander goed doel :thumup:

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Maar die stichting bestaat al sinds 1950 ofzo. Dan is het toch wel logisch dat ze niet zomaar die naam aan kunnen of willen passen... Iedereen is opgegroeid met het fenomeen kinderpostzegels, en daarbij het langs de deuren gaan om iets te verkopen voor het goede doel wat daar bijhoort. Lullig dan dat postzegels niet meer zoveel opbrengsten opleveren vanwege het digitale tijdperk, maar wat mij betreft slim dat ze dus met andere opties komen.

tuc vindt dit leuk.
  11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Andere opties snap ik ook zeker wel, maar bied dan in elk geval ook los postzegels aan.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Op de fb pagina van de kinderpostzegels staan heel veel reacties dat de verandering niet prettig is. Mensen zoeken de zegels bij de keuzes en als die er niet blijkt te zijn kopen ze toch maar niets omdat het zo duur en onpraktisch is. Erg teleurstellend voor de kinderen. 'Kinderpostzegels' reageert steeds netjes met dat ze het in de evaluatie meenemen.
    Ik vermoed dat het dus wel een duidelijke boodschap is een volgend jaar weer veranderd.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    De kaarten en zegels van vorig jaar liggen nog in de kast. Kan er gewoon niks mee het zijn lompe kaarten.

Er is nog niemand aan de deur geweest maar dat is maar goed ook dus.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kocht altijd 2 velletjes postzegels, dat is voor ons een praktisch aantal voor wat we nog aan brieven versturen (los van kerstkaartjes, daar heb ik nog een oude voorraad decemberzegels voor ;) ), ik vind €15 voor een velletje zegels en kaarten waar ik nooit iets mee ga doen echt te veel. Véél liever zou ik de optie hebben om losse velletjes te kopen, en dan mag die prijs van 1 velletje best iets hoger voor het goede doel.

Hier nog niemand gezien, onze school doet ook niet meer mee.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Nou dat dus. Het heet kinderpostzegels, maar dat kun je niet eens meer alleen kopen. Daarbij is het stinkend duur. Sorry, maar dan koop ik dus gewoon niks meer.

16. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb het pleisterdoosje gekocht. Nichtje blij, mijn kind blij.
    Ik vind het ook duur, maar ja, het is voor een goed doel dus dan vind ik het niet zo erg :)

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina