Poes poept naast kattenbak HELP

Discussie in 'De lounge' gestart door krientje, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krientje

krientje Actief lid

6 jan 2007
    181
    0
    0
    Hoi

Wij hebben een hele lieve ragdoll poes maar sinds we haar hebben poept ze al naast de bak we hebben haar buitengelaten enz t heeft geen zin ze blijft het doen.

De kattenbak maak ik elke dag schoon maar we zijn bezig met zwanger worden en voor mij is het niet handig dat ik steeds hoopjes om moet ruimen ivm toxoplasmose dus weet iemand wat ik hier evt tegen kan doen?

bvd

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ben je al eens van kattenbakvulling geswitcht? Schijnt ook wel eens te helpen.

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    je hebt ook kattenbakvulling met bietenpulp...Daarschijnen ze graag op te willen poepen :D

4. krientje

krientje Actief lid

6 jan 2007
    181
    0
    0
    Ja ook geprobeerd en ze doet het wel af en toe op de kattenbak en ik had ook een keer dat ze het buiten de bak wou doen en ik zag het en riep van NEE toen ging ze snel naar de bak dus ze weet het wel!

Het is een lastig probleem

5. krientje

krientje Actief lid

6 jan 2007
    181
    0
    0
    o echt ja kan is bietenpulp proberen nog nooit van gehoord voor in een kattenbak wel voor mn paardjes hihi

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heb je de plek naast de kattenbak waar ze heeft gepoept schoongemaakt met chloor? Dat moet je namelijk nooit doen, op dat plekje blijven ze dan plassen/poepen.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn ouders hebben er ook zo eentje, als je haar wegjaagt plast ze keurig op de kattenbak maar als je het niet in de gaten houd plast ze gewoon op de bank. Ik ben bang dat het gewoon dwarsigheid is. Het hielp wel een beetje dat zodra er een kat ook maar iets op de kattenbak gedaan had er gelijk uithalen, maar dan nog deed ze het niet altijd op de bak. Er is verder medisch gezien niks mis met dr.

Misschien helpt afstraffen als ze het buiten de bak gedaan heeft en je ziet het?

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oh heb je trouwens een deksel op de kattenbak? Ik merkte dat 1 van mijn katten een aantal jaar geleden ook steeds ernaast plaste, toen bleek dat ze het gewoon eng vind in een dichte kattenbak dus hebben we de deksel er helemaal afgehaald. (hihi een kat met claustrofobie dus ;) )

9. krientje

krientje Actief lid

6 jan 2007
    181
    0
    0
    nee ik maak niet schoon met chloor :) dat wist ik al heb heel het internet al af gestruint met wat je zou kunnen doen en absoluut niet moet doen ze doet het ook op verschillende plekken

10. krientje

krientje Actief lid

6 jan 2007
    181
    0
    0
    deksel is er ook al af

11. krientje

krientje Actief lid

6 jan 2007
    181
    0
    0
    ja maar ik zie het helaas nooit heb het 1 keertje gezien :(

12. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik heb ook zon kat die van ons is nu 5 maandjes en die poept naast de kattenbak als hij m vies vind haahahah maak m vaak genoeg schoon maar hij is erg kieskeurig dus doe het nunog vaker en idd die van ons wil niet dioor het kattenluikje heen dus heb het luikje eraf gehaald en nu gaat het goed!

maar lees dat je alles al hebt gedaan misschien iets op smeren dat die het niet meer doet

13. krientje

krientje Actief lid

6 jan 2007
    181
    0
    0
    bedoel je op de plekken iets smeren waar die poept ze doet het op verschillende plekken moet ik heel de vloer er onder smeren ;p

14. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ok hahahah dacht dat het maar op 1 plek was hhahahahah
    maar goed wel balen zeg :S
    weet zo 123 ook niet wat je moet doen!
    Succes

15. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Wij hebben de kat een hormoonprik laten geven en met keep off op de volgepoepte en plaste plekken gespoten

verder hebben we meerdere kattenbakken geplaatst wat ook wel een beetje hielp, maar het effectiefst was de leefruimte verkleinen.

elke keer als we gaan slapen of weggaan gaat onze kat in zijn eigen kamer en daar doet hij het dus wel in de bak

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hoi,
    Wat je nog zou kunnen proberen is op de plek waar ze poept (als dit 1 plek is) haar eten neer zetten. Katten gaan namelijk niet poepen waar hun eten staat.
    Anders nog een teiltje met wat kranten ofzo ernaast zetten.
    Of wat ook nog weleens wil helpen is zilverfolie er neer leggen dat maakt eng geluid. Dit alles is alleen goed te doen als het 1 plek is.
    Weet ook niet of er sprake is van stress en of er meer katten in huis zijn anders zou je bij de dierenarts een kunnen vragen naar een feliway verdamper. Dat stop je in het stopcontact en daar komt een hormoon uit die ruiken wij niet de kat wel. Dat vinden ze erg lekker en ze voelen zich op hun gemak maar dat geven wij meestal bij katten die in huis plassen en waarbij stress in het spel is!
    Suc6!

17. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Paar tips:

- katten in het wild plassen en poepen niet op dezelfde plek, zet dus in ieder geval een 2e kattenbak op een andere plek neer.
    - Deksel eraf doe je al, is ook een goed plan!
    - zet verschillende bakken in huis neer met verschillend kattengrit. Katten kunnen erg kritisch zijn op het type grit. Wat de ene kat lekker vindt, hoeft de ander niet lekker te vinden, dus het is een kwestie van uitproberen wat JOUW kat het fijnst vindt.
    Wissel dus ook niet iedere maand van grit als het ergens in de aanbieding is, dat vindt de kat niet leuk!
    - Zorg dat de kattenbak op een rustige plek staat (dus niet bij een deur, in een "looppad", naast de brievenbus, etc.). Sommige katten willen gewoon ongestoord kunnen poepen!
    - Maak de kattenbak(ken) iedere dag schoon. Sommige katten vinden de bak al heel snel vies en willen er dan niet meer op.
    - Ik ga ervan uit dat je kat lichamelijk in orde is (geen diarree, braken, goed ontwormd etc.)? Anders even door je dierenarts laten nakijken en evt. voorlichten.

Voor de goede orde met betrekking tot het "gevaar" van kattenpoep voor zwangeren ivm toxoplasmose:
    "Verse" kattenpoep is ongevaarlijk! Pas na 48 uur wordt de ontlasting besmettelijk. Dat betekent dus dat als de kat net heeft gepoept je dit best kan opruimen.

Alleen: dit gaan we natuurlijk niet aan de mannen vertellen, die 9 maanden mogen zij gewoon lekker die bak schoonmaken!.... ;)

18. krientje

krientje Actief lid

6 jan 2007
    181
    0
    0
    thanx voor de hulp heb nuttige dingen gelezen ik ga nog een paar dingen proberen en dan hoop ik dat ik het probleem heb ontdekt!

Thanxxx :)

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook zo'n rare kat...

Hij is nogal dik, en al een oudje. Als hij op de bak gaat, dénkt hij dat hij er helemaal in zit. Maar dan hangt zijn kont dus nog buiten, en plast hij rustig nét voor de opening van de kattenbak. :(

Ik heb inmiddels al 4x een grotere bak gekocht (nu staat er een megading), maar hij blijft het doen. Dus nu heb ik bij de Blokker zo'n smal lang bestekbakje gekocht, en dat voor de opening van de bak gezet. Nu valt zijn plas daarin, en moet ik 2x per dag dat bakje omspoelen onder de kraan.

Ik word er gek van, maar wat doe je eraan...

Misschien nog het deksel van de bak halen, die heb ik nog niet geprobeerd. Misschien 'schuift' hij dan wat verder naar voren..hihihi..

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zit toxoplasmose alleen in poep? Ik dacht dat het ook in urine zat..

Deel Deze Pagina