hoi meiden mag een oud werkgever 2 maanden doen over de uitbetaling van je uren na ontslag heb wel me loon gehad maar de rest niet. zeggen ze ja zo doe postnl dat nou wat heb ik spijt dat ik daar gewerkt heb ze hebben me in augustus laten weten dat me contract niet verlengd zou worden.
Toen mijn contract van uitzendbureau naar werkgever over werd gezet duurde het ook zo lang om alles uit te laten betalen.
Bij grote bedrijven heb je dat inderdaad. Gaat naar een afdeling en die sturen het weer door etc.. Heb het zelf ook meegemaakt.
Of het mag weet ik niet, maar het is mij ook wel eens overkomen dat het 3 maanden duurde. Heb zelf ook ooit bij de post gewerkt en weet wel dat je er echt achteraan moet blijven zitten en goed controleren of het klopt. Bij mij klopte het dus niet, kreeg te weinig uren uitbetaald. Let ook op of je nog recht hebt op winstuitkering aan het einde van het jaar (dec/jan), die willen ze ook nog wel eens vergeten, maar kan ook zijn dat je daar geen recht op gebt (even je contract checken).
Ja, dat mag. Moet je je arbeidsovereenkomst er eens bij pakken daar staat vaak ook in dat je reserveringen uitbetaald worden als je een x-aantal weken niet meer voor hun hebt gewerkt. En wat post nl betreft ik geef je groot gelijk, is een vreselijk bedrijf hoe ze met werknemers omgaan. Mijn vriend heeft er ook even gewerkt toen hij geen baan kon vinden.
poohbear nou ik hing gelijk aan de telefoon bah wat een bedrijf is dat zeg..nou als ik het over 2 maanden nog niet heb bel ik elke dag wel op tot ze gek worden
Een bedrijf moet ook even de gelegenheid hebben om te berekenen waar je nog recht op hebt qua verlofdagen, overuren en vakantiegeld. Je bent immers "midden" in een jaar gestopt. Heel vaak duurt het zeker een maand voordat je je verlof etc krijgt uitbetaald. maar je zegt dat het twee maanden duurt.... terwijl je in augustus te horen hebt gekregen dat je contract niet werd verlengd..... dan ga ik er vanuit dat je contract liep tot 31-08??? Dan zou ik wachten tot de datum van uitbetaling in oktober, heb je dan nog niets een aangetekend schrijven sturen dat je graag binnen X-termijn je geld wil ontvangen op rekening Y. En dat je na afloop van die termijn juridische stappen gaat ondernemen.
Als in augustus je contract niet verlengd wordt en ook de laatste werkdag is, is meestal de uitbetaling van je reserveringen in de maand erna. Ik zou er op 5 oktober even een belletje aan wagen hoe lang je moet wachten.
10 september verloopte mijn contract kreeg net voor me vakantie te horen dat die niet werd verlengd begin augustus ik wacht het wel af meer kan ik niet doen..
Je krijgt je standaard contracturen uitbetaald en maand later je extra uren..is zowat overal zo, dus ook bij postnl. Dus als je contract afloopt, krijg je nog je standaard uren over sept uitbetaald, maar je overige uren enz in okt. Ik heb trouwens geen problemen met postnl en werk er met veel plezier!
sorry hoor... maar dan moet je niet zeggen dat het twee maanden duurt voordat je je uren krijgt betaald.... we zijn nog geen eens oktober! Geef je ex werkgever ook even de kans om alles rond te breien. Je hebt in mijn ogen nog helemaal geen recht van klagen nu.
uhm dan snap ik die vraag niet helemaal??? het is namelijk pas 20 sept dus er zijn nog geen eens 10 dagen overheen....... Dus snap niet hoe je aan 2 maand komt? Overigens kan het idd wel 6-8 weken duren.
ik had al gebeld..naja wacht het gewoon af heb ik toch al gezegd.. en hopmarjanneke hoe zou jij het vinden als je loon niet ook niet klopt dan ga je toch ook klagen of wacht je het af..
Daar gaat het nu niet om priscilla87, je begint eerst met de vraag of het normaal is dat je twee maanden moet wachten op die uitbetaling... en pas aan het einde blijkt dat je pas per 10-09 uit dienst bent gegaan....En dat je dus in die zin eigenlijk nog helemaal niet weet of je je vakantie-uren pas in november krijgt uitbetaald ( ja dat zijn twee maanden!) Het is heel normaal dat je pas met de volgende betaalperiode je vakantie-uren etc krijgt uitbetaald. "Je gilt al voordat je wordt geslagen" Inderdaad, gewoon maar even afwachten of je met de eerstvolgende betaalperiode die uren krijgt uitbetaald en anders mijn eerste tip maar volgen.... daarna een aangetekende brief schrijven waarin je aangeeft wanneer je het geld uiterlijk op je rekening wilt hebben en dat je anders juridische stappen gaat ondernemen.
of beter nog laten schrijven want ik moet echt 3 keer een zin lezen voordat ik begrijp wat je bedoelt ts.
ik wacht gewoon af....en dankje voor de tip voor de aangetekende brief te schrijven.. vond alleen niet netjes dat ze eerst zeggen dat gelijk komt en achter af op eens niet maar ben niet de enige geweest die dit mee maak..
Houd het maar op 8 weken. Er gaat wel even overheen. Ondanks dat ze jou in augustus al op de hoogte hebben gesteld, is het logisch dat ze jou niet in september een uitbetaling doen. Jouw uren/vakantiegeld worden naar rato berekend. Stel dat ze dat al in augustus gedaan zouden hebben en jij neemt in september nog uren op, dan klopt hun berekening niet meer. Pas als je uit dienst bent gaan ze het berekenen.
Wij betalen vakantiegeld uit tegelijk met de laatste salarisbetaling in de maand dag je dienstverband afloopt. In jouw geval, als je contract 10 september afloopt, krijg je je laatste salaris met je vakantiegeld eind september uitbetaald. Resterende vakantiedagen en overuren worden de maand na je laatste salarisbetaling uitbetaald (dat zou in jouw geval oktober zijn), omdat je die nog op kan nemen de laatste week van de maand.
Ah, PostNL is dus niet alleen slecht in post bezorgen, maar ook in het betalen van hun (ex)personeel.. Ik hoop dat het snel goedkomt!