Baby's zouden op een gegeven moment klokje rond moeten kunnen slapen.. ik heb inmiddels een dreumes maar de keren dat het haar lukte zijn op 1 hand te tellen. Ze slaapt meestal zo'n 11 uur. Nu wel kunnen schuiven zodat het geen 6u maar 7u is geworden. Ik vroeg me af of er meer kinderen het klokje rond niet halen. Overdag slaapt ze max. 2 uur.
Nou ik zou met 11 uur ook niet klagen hoor! Mijn dreumes sliep idd ook met 18 maand ofzo nog geen klokje rond. Pas toen ze haar middagdutje stopte ging ze flink slapen; nu vaak wel van 19u tot 9u!
Ik klaag ook niet hoor dit zit in haar systeem. Ik ben al lang blij dat het nu 7u is. Als baby kwam ze al rond 6u voor de 1e fles maar toen ging ze tot de 2e fles weer slapen. Later verviel het ochtendslaapje maar bleef het 6u.
Dat lijkt me toch gewoon een nacht doorslapen? Met je topictitel dacht ik dat ze 's nachts steeds wakker werd.... Onze oudste heeft heel lang vreselijke nachten gemaakt en is pas met 23 maanden door gaan slapen, maar slaapt zelden langer dan 10-11 uur... Dus ik snap niet zo goed wat je met dit topic nou precies wilt? (Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik snap het echt niet?)
De keren dat mijn kleuter echt de klok rond geslapen heeft zijn er weinig. De heeft aan 10,5-11,5 uur genoeg in de nacht. Tot 3,5 ook nog 2 uur slaap overdag (weghalen was een drama, hij sliep niet langer en dus slaaptekort). En mijn jongste slaapt als mini-dreumes doet het wel. Dus kinderen verschillen gewoon.
Nou, hier hebben alledrie de kids nog nooit 12 uur geslapen. Hoogstens 10-11 uur nacht (prima trouwens), maar pas vanaf dat ze 2 jaar oud waren.
Volgens mij slapen ze na 1 jaar ook geen klokje meer rond hoor heb ergens een schema daarvan gezien Toen mijn dochter 3 maanden was kon ze idd dik 12u slapen
Ze is wel eens nachten aan het spoken hoor maar die vallen mee. Ik las vorige week ergens dat een baby klokje rond zou moeten kunnen slapen en dit is niet echt klokje rond dan. Maar dus wel lang genoeg dan weet ik dat.
Ja, 10 of 11 uur is dus heel normaal ook en mag je ook zien als de klok rond. Mijn stiefkinderen zijn goede slapers, maar die sliepen ook niet letterlijk de klok rond: als die 's avonds om 19.00 op bed lagen, waren ze altijd voor 7 uur ook weer wakker. Ben dus wel benieuwd wat nou echt het gemiddelde is en tot welke leeftijd er echt de klok rond geslapen wordt.
Ik had net een schemaatje voor me, maar ben 'm weer kwijt. Iig was het nooit 12 uur achter elkaar, met 1 jaar slaapt een kindje 's nachts gemiddeld 11 uur en overdag nog 3. Mijn dochter slaapt overdag wat minder en plakt dat aan haar nachten, waardoor zij precies 12 uur haalt 's nachts.
Hier slaapt ze sinds vorige week ook van 7 uur savonds tot 8 uur smorgens en slaapt overdag niet veel, 3 uur is al veel. Maar inderdaad, 11 uur slapen is klokje rond! Zelf lekker optijd naar bed en dan ben ik echt niet meer moe als ze wakker word
Rond 1 jaar is 11 uur in de nacht gemiddeld, dus ik zou het tellen als klokje rond. Net iets na het jaar is onze kleine vent wel iets meer gaan "uitslapen" dus nu slaapt hij idd een uurtje of 12 in de nacht van 19.30 tot 7.45. Ik weet niet precies of het alleen hebben van een middagslaapje hier ook invloed op had, maar volgens mij wel. Maar hier is 11 uur soms ook een paar dagen de max. hoor!
Ik ben blij dat we 11 uur maken!!!! Meestal is onze boef 6 uur wakker en gaat om 19.00/19.30 slapen en in de middag nog minimaal 1,5 u. Later naar bed heeft geen zin. Ach het is zoals het is, toch!?
OK, dacht al wel dat het zoiets zou zijn Thirza sliep 's nachts minder en haalde dat dan overdag in, toen het slapen iets ging stabiliseren. Maar goed, Thirza was bepaald geen gemiddelde slaper. Nog steeds niet trouwens, want de start op school heeft ze ook gedaan zonder 's middags weer extra te gaan slapen of nou echt langere nachten te gaan maken...
Ik dacht dat (voor baby's) 5 uur aan een stuk al geldt als doorslapen? Hier sliep mijn dochter vanaf 3 maanden tot 6,5 maand elke nacht klokje rond, Overdag deed ze dan wat tukjes en 's nachts dus gemiddeld van 19 uur tot 8 uur slapen. Sinds 6,5 maand is het anders, ze wordt weer regelmatig wakker 's nachts om te drinken (2 a 3 keer). Ze is overdag wel beter gaan slapen, gemiddeld 2 slaapjes van 1,5, 2 uur.
Hier slaapt hij ook 11 uurtjes. En dan zo'n 3 uurtjes overdag. Nu is hij ziek en slaapt hij overdag wat meer. Maar hier van 19.30 uur tot 6.30 uur. Heeeel soms iets langer maar vaker is hij eerder dan later wakker.