Provocatietest thuis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Mijn zoon is in februari 10 dagen opgenomen geweest ivm 11 uur per dag huilen/krijsen, niet slapen, flinke uitslag, onrust.
    Hier is nooit hard vastgesteld dat hij KMA had, maar ze dachten dit wel, we hebben dan ook Nutramigen gekregen en reflux medicatie (omdat ze ook dachten dat hij reflux had/heeft).

Nu moeten we binnen nu en 1,5 maand een provocatietest doen. En omdat Joris nu al 4 maanden is en ik over 1 maand met papjes wil gaan beginnen, wil ik de test nu doen, zodat zijn voeding dan weer in het ritme zit. Ik wil niet papjes en provocatie tegelijk gaan doen.

Alleen lees ik overal over die provocatietesten in het ziekenhuis of onder begeleiding. Dit hebben wij niet, ik heb aan het CB tips gevraagd en heb een formulier mee gekregen over hoe dit aan te pakken.

Ik ben ontzettend huiverig voor het resultaat. Onze zoon is van een extreme huilbaby naar een constante lachebek veranderd.
    Heeft er iemand tips mbt deze test?
    Volgens CB moeten we dag 1 10cc geven van de standaard voeding, dag 2 1/3 van zijn voeding, dag 3 2/3, dag 4 helemaal standaard voeding.

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Wij ziin nu thuis aan het provoceren. Ze krijgt neocate en we proberen nu nutramigen.
    2 dagen 1 schepje, 2 dagen 2 schepjes en zo verder. We zitten nu op 4 schepjes en het gaat goed.
    2 x eerder hebben we dit geprobeerd maar toen twijfelde we aan de reactie omdat ze ook niet helemaal fit was.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat raar dat de kinderarts dit niet gewoon vervolgt en ik vind dat je al snel gaat provoren je kereltje heeft pas net een paar maanden rust. Hier hoeven wij pas met 1 jaar te provoceren en dat gebeurd dmv een blinde test in het ziekenhuis.

Ik zou absoluut niet voor 6 maanden met papjes oid beginnen als je kindje mogelijk koemelkallergie heeft. Kans op reacties op andere dingen is dan veel groter.

Maak nog eens een afspraak bij de kinderarts, laat zien wat voor verandering dit al teweeg heeft gebracht!

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik zou hierbij ook begeleiding vragen, zeker na wat je achter de rug hebt!

Wij krijgen een dubbelblinde test in het ziekenhuis als Lucas 5,5 en 6 maanden oud is. Daarbij krijgen wij ook begeleiding van een dietiste mbt de bijvoeding. Wij mogen niet voor 6 maanden beginnen daarmee omdat Lucas KMA maar ook eczeem heeft...

Ik zou het gewoon even aankaarten! In het ziekenhuis moet je dan 2x een dag komen. Dat scheelt je thuis een hoop gepuzzel, bovendien als er een heftige reactie zou komen, ben je daar meteen op de beste plek!
    Maar in jouw geval zou ik ook wachten met provoceren tot minimaal 5,5 maand en pas met 6 maanden beginnen met bijvoeding!

Succes!!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben wel na een paar maandjes (toen hij nog geen half jaar was denk ik) een test thuis moeten doen. Helaas kwam daar na de eerste flessen meteen uit dat Finn echt KMA had. Wij hebben toen hij 1,5 was een dubbelblinde provocatie moeten doen in het ziekenhuis. En hier was hij er gelukkig over heen gegroeid. Het is dus niet zo raar dat je het thuis moet doen. Gebeurd vaker. Zolang je maar wel weet wat je moet doen!

Oh..en bijvoeding zeker pas na de 6 maanden doen als er nu vermoeden is dat hij KMA heeft!

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou het ook echt in het ziekenhuis doen, lynn heeft ook KMA en de zusters namen de testen af en er waren spuiten bij en andere medicatie voor als ze echt slecht reageerde ( shock kan voorkomen€ dus zeker niet thuis aan klooien. Lynn heeft met 7 maanden de test gehad en er kwam KMA uit, van de melk kreeg ze vlekken en rochellig en buikpijn, dus met 1 jaar moet het ook thuis en vind dat al spannend, ookal weet ik dat ze niet heftig reageerd.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook kma en onder 'behandeling' bij een ka en dietist. Ik provoceer zelf thuis; ik geef borstvoeding en kan dus ter provocatie zelf melk drinken. Maar ik provoceer wel op aanwijzingen van de dietist. Verder krijgen we ook een voedingsplan voor wanneer mijn dochter zes maand is en we gaan starten met bijvoeding. Eerder wordt echt sterk afgeraden ivm aanleg voor allergien.

Hier overigens vorige week geprovoceerd en ze reageerde nog erg duidelijk (meteen weer onrust en reflux-klachten). Rond de zes maand weer provoceren.

Deel Deze Pagina