Ik was laatst bij de babydump, en toen zei die man dat je om het matrasje gewoon een molton matrashoes, met daar overheen een hoeslaken doet en dat voor de rest niets nodig is. Nu lees ik dat molton bedzeiltjes/onderleggers niet onder het hoofd mogen liggen, maar hoe zit het dan met molton matrasHOEZEN? Die liggen toch om het hele matras heen? Of zijn die van een andere samenstelling en kunnen ze geen kwaad? Wat hebben jullie om het matrasje te beschermen?
Dat klopt Anniek, maar nu vroeg ik me af hoe dat zit met die moltonspullen. Een bedzeil/matrasbeschermer mag niet onder het hoofd, maar een molton hoeslaken dus wel? Ik kom er even niet uit
ja hoor een molton hoeslaken kan absoluut geen kwaad, zolang het niet een is met plastic erin (die komen volgens mij ook pas in grotere maten voor als je kindje snachts zindelijk wordt) dus gewoon een normale (hema) molton en dan een matrashoes en eventueel als je wilt voor het spugen nog een hydrofiele doek onder het hoofdje
Een molton hoeslaken mag wel. De molton zeiltjes alleen onder de billen/benen. De laatste zijn van een andere samenstelling.
Laat een molton matrashoes geen vocht door? Want dan ga ik die ook halen! Ik heb nu zo'n molton zeiltje van de hema maar dat blijft niet fijn liggen en bobbelt steeds! En waar koop je zo'n molton matrashoes?
Helaas laat ie wel wat vocht door. Ik gebruik zelf gewone molton doeken van de hema en doe er 1 boven een 1 beneden over t matras en daarover heen t overtrek. Iman is n enkele keer n beetje doorgelekt en t matras was gewoon droog!
Moltonhoeslaken mag wel, dat is gewoon dikke katoen. Daarover doe je dan een normaal hoeslakentje. Daarop komt een molton zeiltje (waar plastic in zit) en daarover weer een flannellen luier.
Ik hoorde vorige week een kraamverzorgster zeggen dat een bedzeiltje niet meer gebruikt wordt in een babybed, i.v.m. evt. verstikking. Bij de aankoop van het matras wisten we dit nog niet, dus hebben wel een bedzeiltje. Als je deze toch alleen op de plek van de billetjes legt kan er toch niets mis gaan, of zie ik dit verkeerd? Als het inderdaad niet meer mag, wat kopen jullie dan hiervoor in de plaats?
bedzeiltje wordt idd afgeraden ivm wiegendood, ook niet onder de billetjes. Ik heb alleen moltondoeken.
ik heb een moltonl;aken gekocht toen bij ikea die gaat om het hele bed daar zit plastik onder en dat mag niet? want dan moet ik even naar de hema gewone halen
zeiltjes en dingen met plastic zijn idd niet zo veilig... ademt niet he. Ik gebruik dus echt gewoon een moltonhoeslaken en gewoon hoeslaken en verder niks... dat laat beide wel gewoon vocht door maar ongelukjes komen bijna nooit voor en anders kan de hoes van het matras ook nog helemaal eraf en in de was maar dat is in de anderhalf jaar nog maar 1x nodig geweest. Je kan 'm wel onder het kontje leggen maar algauw schuiven ze door het bed en kunnen ze dus met hun gezicht in de buurt van het zeiltje komen... geen risico wat ik wil nemen.
Het matras wat wij hebben zit geen hoes omheen. Maar als ik het zo lees, is het beter om toch alleen maar de molton matrashoes en een hoeslaken te gebruiken. Die bedzeiltjes/onderleggers van de hema zit trouwens ook een rubberlaag in, had ze toevallig in de handen vanmiddag. Maar toch maar niet meegenomen.
Mijn kraamhulp heeft in de kraamtijd de molton hoes beschermer weg gehaald! Omdat het te broeierig was en dat de kans op wiegen dood dan veel groter was! Je kunt hem in huis halen maar ik denk dat de kraamhulp bij jou hem ook wel weg zou halen!
Lijkt me toch weinig: Alleen een hoeslaken om het matras? En die molton matrashoes is toch van 100% katoen en er zit geen rubber of iets dergelijks in? Ik snap er even niets meer van
Dat ga ik zeker doen, maar zoals ik lees gebruiken er meer mensen een molton matrashoes met daar overheen een hoeslaken.. Kan aan mij liggen, maar ik dacht dat het normaal was. Wij hebben het namelijk ook.
Is idd gewoon normaal... hebben wij ook gewoon op ons eigen bed liggen. Beide ademt (100% katoen) dus beide mag gewoon.