Vanaf 2 jaar 2x tanden poetsen doen jullie dat?

Discussie in 'Verzorging' gestart door frannie82, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij proberen het na het middageten en voor het slapen te doen als we thuis zijn. Niemand om ons heen doet dit eigenlijk maar het is wel de bedoeling toch?
    Doen jullie dat netjes?

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij poetsen 's ochtends en 's avonds, ook bij de jongste van één.
    Eigenlijk al vanaf het moment dat de eerste tand goed door is.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat ben ik zeker van plan.
    's ochtends voor het ontbijt en 'avonds voor het slapen gaan, net als ik zelf.

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Doordeweeks poets ik wel 2x per dag zijn tanden, maar in het weekend schiet het er 's morgens na het ontbijt regelmatig bij in :)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd gewoon smorgens en savonds. Vanaf de eerste tand.

6. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Vanaf de eerste tand 1 keer per dag en sinds een paar maanden 's ochtends en 's avonds. Vooral omdat het zo interessant was bij de grote broer. Af en toe pikken ze ook goede dingen op, dus die hebben we er maar in gehouden.

Bij de oudste is het ook rond twee jaar geweest. In het begin vergat ik het nog wel eens. Inmiddels zit het wel goed in het systeem ingebakken.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad 's ochtends na het ontbijt en 's avonds voor het slapen. Mee begonnen sinds de oudste 2 is en de jongste doet natuurlijk automatisch mee. In het begin vergat ik het heel vaak, sinds ik beneden in de keuken ook tandenborstels en tandpasta heb neergezet gaat het een stuk beter. Zeker als ze straks elke dag naar school gaat wil ik wel dat ze haar tanden poetst na het ontbijt. Dus we proberen er elke dag aan te denken.

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik doe het ook na het ontbijt en voor het slapen gaan. Wij hebben beneden ook 2 tandenborstels en tandpasta staan, voorheen hadden we dat niet en dat schoot het er vaker bij in. Nu doe ik het eigenlijk elke ochtend. Soms in het weekend vergeet ik het wel eens.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Altijd bij beide kinderen. 1x per dag vanaf de eerste tand en vanaf ongeveer 1 jaar 2x daags

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, voor/na het ontbijt en voor het slapengaan. Het is nog een heel geworstel, dus met twee keer poetsen meer kans dat je alles meepakt.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier ook na het ontbijt en voor het slapen gaan, vanaf het eerste tandje. We hebben de tandenborstels in de keuken staan, samen met de vitamines. Dan gaat het in een moeite door.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Waarom voor 't ontbijt en niet na?

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik poets voor het middagdutje en voor het slapen gaan 's avonds.

Als we weg gaan schiet de middag er vaak bij in.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier idd ook 2x en na het ontbijt net voor we de deur uitgaan. Ik vergeet het op de dagen thuis sneller.

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik poets zelf ook voor het ontbijt; direct na het eten poetsen is niet goed voor het glazuur, dus zodoende.

Dochter poetst 's ochtends zelf zonder tandpasta, 's avonds met tandpasta en dan poets ik eerst, daarna mag ze zelf nog even poetsen.

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier altijd twee keer gepoetst. Vanaf het eerste tandje.

17. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij poetsen bij de oudste 2 keer per dag, inderdaad ook een extra tandenborstel en tandpasta voor beneden gekocht, anders vergaten we het nog wel eens.
    Bij de jongste poetsen we nu nog 1 keer per dag, als ze 2 is 2 keer. Met 2 jaar is het glazuur pas hard genoeg om 2 keer te poetsen begreep ik.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm maar wat is nu beter... Voor of na het eten poetsen?

Hier ook een extra tandenpoetssetje beneden in de keuken trouwens.
    Maar meestal doet ze het als eerste nadat ze wakker word boven al.

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    gewoon fris vanaf de eerste tand, aanleren dat het fris en verzorgd is, vind ik erg belangrijk. ( savonds wordt er goed gepoetst, sochtends mag hij het zelf doen en ik erna voor de fun ;) ivm het glazuur dus)

Deel Deze Pagina