Een aantal maanden geleden heb ik gesolliciteerd bij een bedrijf. Helaas was de functie al vergeven destijds en werd ik geïnformeerd dat ze mij wel in het databestand wilden bewaren als er een andere functie vrij kwam. Ik geloof daar niet zo in, dus ik dacht er nooit meer wat van te horen. Wat blijkt nu: ze hebben me gisteren gebeld of ik nog geïnteresseerd was in een baan op hun kantoor! Omdat ik het al ruim een half jaar niet meer naar m'n zin heb bij mijn huidige werkgever wil ik deze kans natuurlijk met beide handen aanpakken. (daarom had ik ook gesolliciteerd destijds). Maar nu; ik loop momenteel "ziek" thuis omdat ik geopereerd moet worden aan m'n knie. Mocht niet meer werken van de fysio vandaar dat ik nu thuis zit. Mocht ik aangenomen worden bij die andere werkgever, kan ik dan mijn huidige baan opzeggen terwijl ik in de ziektewet loop, of moet ik daarvoor eerst volledig herstelt zijn? Denk niet dat mijn eventuele nieuwe werkgever 6 weken revalidatie en een maand opzegtermijn wil wachten eer ik daar aan de slag kan
jahoor je mag gerust je baan opzeggen als je in de ziektewet zit. heeft mijn vriend ook gedaan. en er is vast dan wel wat te regelen met 4 week opzeg termijn, vaak willen bazen dan wel per direct
Weet het niet zeker,maar volgens mij kan je wel ontslag nemen maar niet ontslagen worden als je ziek bent. Maar zou je knie operatie toch wel met je nieuwe werkgever bespreken voor je stappen onderneemt.
Heb ik ook gedaan, toen ze belde om me uit te nodigen voor een gesprek heb ik direct gezegd dat ik binnen nu en twee weken geopereerd wordt aan mijn knie en dat er daarna nog een revalidatieperiode aan zit. Als ik stappen onderneem doe ik dat pas als ik aangenomen ben bij de andere werkgever, niet eerder.