wij hebben een groeirekening bij de ing voor onze dochter, vind het fijn als ze later een centje achter de hand heeft voor rijbewijs en studie etc. wij iedere maand 25 euro en mijn ouders ook iedere maand 25 euro. xx
geen reacties gelezen. kidnerspaarrekening. hebben wij ook vanaf de dag dat onze zoon geboren is. elke maand ene bedrag en hebben uitgerekend wat dat zal zijn zonder rente op zn 18de. wauw!! had ik zelf maar zoveel geld haha. dikke rente er boven op en ping ping kassa. ze noemen het een groeirekening. op bepaalde leeftijden komt er een extra rente percentage bovenop. op 4jarige leeftijd krijgen ze een halve procent erbij ofzo. en bij 12jaar ook een procent. weet niet meer precies hoe dat zat.
Hey, dat klinkt wel interessant. Kun je aangeven bij welke bank en hoe de rekening heet? Wel het onderzoeken waard lijkt me.
Oja, wij sparen ieder kwartaal de kinderbijslag. Nu nog op een extra spaarrekening op onze naam. Ben nog aan het zoeken naar een mooi alternatief.
Ik vind de keuze om te gaan studeren iets voor de kinderen zelf, daar hoef ik niet krom voor te liggen, nu niet en dan niet. Natuurlijk wil ik ze helpen maar ik vind doorstuderen helemaal niet nodig. Waar vind je tegenwoordig de banen? gewoon in het middensegment en niet daarboven. Met een normale baan kun je prima rondkomen. Ik vind andere dingen voor mijn kinderen veel belangrijker en dat heeft niets met doorstuderen, een vette bankrekening, een eigen huis oid te maken. Het is juist goed voor je om zelf dingen te sparen. Bij ons krijgen ze gewoon een groot kado als ze trouwen en wat voor hun huis ofzo. Dat zie ik dan wel weer. Wie het kleine niet eert is het grote niet weart toch? Ik vind wel dat een ieder zijn keuze prima is.
Hier zullen we een kinderspaarrekening gaan openen waar we iedere maand 25 euro op zullen gaan storten. Als ze 18 is wordt dit haar geld en kan ze mee doen en laten wat ze wil, bv. voor eerste inrichting huis en/of autootje ofzo. We openen nog een spaarrekening op onze naam waar we de kinderbijslag op gaan sparen en eenmalige bedragen, waar we studiekosten en evt. rijbewijs van willen betalen.
Wij storten ook iedere maand een bedrag voor de dames. Ook deed ik het flessengeld op de rekeningen erbij, en dat was al gauw 20 extra Vaak gaat het niet om de hoeveelheid. De oudste is 5 en die heeft al behoorlijk veel. Soms storten we er ook wat extra's op. Iedereen is hier toch vrij in, en sommigen hechten hier geen waarde aan. toch wil ik niet dat mijn kinderen een IBG schuld aan de kont krijgen, en daar wil ik zowieso voor sparen.
Dat is ook zeker ieders zijn keuze, net zoals het de keuze van mijn kind is om wel of niet te studeren. Daar wil ik later niet krom voor liggen, omdat we het dan wellicht niet kunnen betalen. En van mijn kind kan ik zeker niet verwachten zijn eigen studie te betalen. Nu kunnen we het missen, wie weet hoe het over zoveel jaren is? Overigens zijn er nog heel veel mensen die in het hoger segment aan de slag gaan en ja, ook genoeg mensen in het midden of lager segment. Het boeit ook helemaal niet wat iemand voor werk doet, als je er zelf maar gelukkig mee bent. En dat is wat ik mijn zoon wil leren, of hij nou putjesschepper wordt of bankmanager. Als hij maar gelukkig is.
Nee, ik wil het juist niet schenken. Ik wil het in eigen hand houden, zodat als ze gaan studeren wij gewoon elke maand wat kunnen betalen en het collegegeld e.d. kunnen betalen. Ja, vermogensbelasting is boven de 20.000, maar ik heb wel wat spaargeld, en als het goed is wil ik wel voor elk kind 10.000 euro sparen (mijn vader spaart namelijk ook 25 euro in de maand en jaarlijks iets erboven op, dus dan hebben we samen ongeveer 20.000 euro per kind) en ik zou wel graag 3 kinderen willen, dus dat is al 30.000 op onze rekening. Buiten ons eigen geld... Dus dat wordt dan dokken. En dat vind ik zo zonde... Ook al is het heel weinig.
hier spaarrekening bij abnamro.. is prima spaarrekening Nu loopt die tot 18 jaar.. en krijg je met 5, 10 en 15 jaar 5% bonus over het gepaarde deel.. met 18 jaar nog een keer een paar % toen ik hem voor eerste keer afsloot voor mijn zoons, was het tot `15 jaar en kreeg je na 15 jaar een eenmalige uitkering van 15% over het bedrag dat er toen opstond.. tikt lekker aan dus. fijne van deze rekening is dat tussentijds gewoon opgenomen kan worden zonder boete .. ik hou niet van rekeningen waar je bv jarenlang niet aan mag komen
dus na zoveel jaar krijg je 100% over de inleg? dan zeg ik mijn spaarrekening hier meteen op en ga even de grens over
Das per persoon he, als je een partner hebt is het dus 40.000 en per kind is het ook nog iets van 2000/2500, dus je kan een hoop sparen hoor. Je krijgt altijd nog meer rente dan je moet betalen, dus daar zou ik het echt niet voor laten. Super toch als je zo'n bedrag kunt sparen? Wij hebben (nog) geen speciale spaarrekening voor de kinderen. Wij sparen nu voor onszelf en we zien wel hoever we komen. Ik vind het vervelend ergens aan vast te zitten (inleg per maand) dus we sparen de ene maand niets en de maand daarop weer een stukje meer. Maar we gaan ook lekker op vakantie, of als de ketel stuk gaat, gaat het ook van dat geld af. Oh ja, ik probeer wel voor ogen te houden dat mochten ze gaan studeren wij wat spaargeld hebben. Maar tegen die tijd hoop ik weer wat meer te verdienen, dus dat we het ook wel voor een deel kunnen opvangen. Wij hebben namelijk een flinke schuld bij de ib. Die van mij is nu gelukkig afbetaald, maar we moeten nog een aardig bedrag van mijn vriend. Dus dat geld kunnen we nu ook niet sparen voor de kindjes.