Hallo, Onze zoon van net 3 jaar gaat volgende maand over van een MKD (zelf halen en brengen) naar een KDC. Hij heeft autisme en daardoor ook een ontwikkelingsachterstand van ongeveer 1 jaar. Omdat het KDC echter voor ons te ver weg ligt om zelf te rijden wordt hij opgehaald en gebracht met een busje. Gelukkig zit er wel een begeleider van het KDC in het busje. Aangezien hij pas net 3 jaar is (maar heeft het niveau van een 2-jarige) maak ik me toch wel zorgen. Heeft er iemand ervaring met busjesvervoer? Hoe ging jullie kind hier mee om?
hoi mijn kindje ging er goed mee om,maar moet wel zeggen de begleiding in busje woont aan overkant van mijn huis. zolang er begleiding in zit komt alles goed,en je kunt ook elke keer vragen hoe het ging,deed ik ook altijd bij de begleiding. succes ik weet dat het moeilijk is meid,ik heb het nog steeds ookal is mijn kindje 8 ,wordt nog steeds gehaald met busje. groetjes
Hmm mijn broertjes gingen ooit met zo'n busje naar school. En dat was vooral heel erg gezellig. (behalve een zekere periode dat er een meisje meereed dat niet alleen iedereen sloeg die in de buurt kwam... Maar ook eigenlijk elke dag wel moest overgeven in het busje.. Kon ze niks aan doen natuurlijk.. Maar vervelend was het wel) Ik zou het even afwachten als ik jou was.. Alles valt en staat met de chauffeur en de rest van de kinderen. (en ook van in welke mate de chauffeur z'n kinders onder de duim heeft)
Hier ook met het busje naar het KDC en hij vind het in 1 woord GEWELDIG! Hij gaat al mee vanaf zijn 15 maanden. Nu is hij bijna 3 en qua ontwikkeling op het niveau van een 2 jarige maar hij vind het echt super in het busje Hij vind het elke dag een feestje in de bus en kent inmiddels alle kindjes in de bus. Ooit is er wisseling van chauffeur ivm vakantie en dat is af en toe wel lastig omdat hij slecht tegen veranderingen kan, maar dat is ook nog altijd goedgekomen Nu staat hij elke morgen voor het raam te kijken hoe laat het busje komt
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat jullie goede ervaringen hebben, dat stelt mij wel een beetje gerust. Ik moet het maar gewoon gaan ervaren, denk ik, en vertrouwen hebben in de begeleider en chauffeur. Spannend vind ik het wel! Het blijft toch je kleine jongen .
Mijn zoontje gaat vanaf 3,5 jaar met het busje naar de vroegopvang. Vanaf dag 1 vindt hij het helemaal geweldig, de chauffeur doet het ookheel erg leuk. BUKKEN!!! bij viaducten, rode auto's tellen en gekke liedjes zingen. Na de vakantie kreeg hij een andere chauffeur, meer een type om bejaarden te vervoeren. De kinderen mochten niet meer zingen in de bus Gelukkig waren er meer ouders die bij connexxion hebben 'geklaagd' en nu is de oude chauffeur weer terug
Owen gaat ook naar het kdc met een busje. Prachtig vind ie het!!! Hij rent er naar toe!! Echt super! Owen heeft ook autisme en een achterstand van anderhalf jaar. Eigenlijk is ie dus nog maar 1 jaar. Hij begrijpt ook niet veel maar als we zeggen : daar is het busje dan rent ie naar de deur!!! Oja en als er iemand jarig is in het busje dan word het busje versierd hihihi superleuk! Bij ons hebben ze naast een chauffeur ook een begeleidster in het busje. Dus dat is super! Helaas heb ik begrepen dat ze daar op gaan bezuinigen. Maar goed, in het begin vond ik het ook vreselijk hoor. Brrr zo'n klein menneke alleen met het busje. Heb er enorm tegenop gezien!! Het helpt echt enorm als je kind met veel plezier het busje in gaat.
Hier gaat me zoontje ook met of een busje of een gewone auto naar het MKD hij vind het zelf helemaal geweldig, was in het begin wel even wennen maar nu rent hij er zelfs naar toe. Heb er alleen maar goede ervaringen mee.