Wat hebben julie op de eetkamertafel? Wij eten daar dus altijd omdat het in de keuken voor drie personen te klein is. Het is een tafel van ruim twee meter. We doen er alles op, knutselen enzo, ik heb nu een doorzichtig kleed met een loper maar dat wordt te lastig, dochter trekt eraan en zeil is kapot inmiddels. Ik zou een soort wasbaar zeil wel handig vinden kennen jullie dat? Een gewoon zeil vind ik zo goedkoop staan. Beetje alsof je gaat broodeten.
Ik heb niets op de eettafel liggen. Hij is van massief kersenhout, vind het zo zonde daarvan om er iets op te leggen! En met tafelkleden e.d. ben ik als de dood dat de kinderen eraan trekken en ik weet niet wat over zich heen krijgen...
Ik ook maar hij heeft al zoveel beschadigingen, is best zacht. Dat vind ík dan weer jammer. Wie nog meer..
Ik heb een grenen tafel, 6 persoons. Grenen is ook vrij zacht, maar ik vind het dan wel weer mooi als de tafel zo'n used look krijgt. Je kunt bij de Marskramer van dat zeil per meter kopen, en dan evt aan de onderkant van de tafel vastmaken met tape?
Wij hebben een grote lange eetkamertaffel van acacia hout. De kids zijn hier nog erg klein dus zonder iets is echt geen optie dan kan mn tafel volgend jaar naar de kringloop. En placemats alleen is hier niet voldoende. Wij hebben een heel gaaf hip plastic tafel zeil met gave kleurtjes etc.. staat misschien niet stylisch maar mn tafel is wel schoon en netjes! En er staat behalve als we aan tafel zitten niets op dat kleed wat ze eraf kunnen trekken zoals hete thee ofzo. En dat kleed ligt er ook als ze gaan kleien enzo ideaal hoor.!
Hier niets. Een hip zeiltje vind ik dan wel leuk, maar een kleed vind ik een beetje 'geweest' zeg maar. We hebben een grote tafel al met wat beschadigingen gekocht, het was een model in een meubelzaak wat werd gebruikt voor administratie. voor een paar tientjes. Dit hebben we gedaan met de gedachte dat er toch binnen de kortste keren krassen en deuken in komen met kleine kinderen, volgens mij kom je daar niet omheen. En daarbij vind ik een geleefde uitstraling op hout niet erg. Als straks de kids ouder zijn, kopen we een mooie nieuwe tafel.
Heb je ook wel gelijk in. Hij is al aardig gekrast en op sommige plaatsen heel wit uitgeslagen. Af en toe in de olie zetten, dan ziet hij er weer mooi uit. Ik denk dat we hem dit jaar een keer goed zullen afschuren (da's dan weer het voordeel van massief hout). Moet er wel bij zeggen dat hij dus niet gelakt is, maar geolied.
Wij hebben bij de Hornbach een doorzichtig kleed gekocht voor op tafel.. hangt daar op rollen, kan je zo op tafel leggen, de kids kunnen aan tafel knutselen, stiften enzo en je ziet de tafel gewoon ook nog!
Je hebt tegenwoordig heel leuk tafelzeil. Die kan je onder de tafel ook strak om de tafel nieten (zeil aan elkaar, niet aan de tafel dan lijkt het strakker en heb je niet een kleed idee Wij hebben ook een hele grote tafel maar eigenlijk nooit iets erop.
Bij doe het zelf-zaken heb je idd hele 'hippe' tafelzeilen, die kun je op maat laten snijden, wij hebben er 1 voor de eet- en knutselmomenten en die past mooi bij ons interieur (bloemen en barok-motiefje)
Die hippe passen niet bij onze kamer, die is eh.. hoe noem je dat woord? Nou ja iig de kleuren zijn donkerbruin en beige. Dan vind ik een hip zeil niet zo mooi. Oh ja klassiek bedoel ik. Die doorzichtige heb ik nu maar die wordt zo snel raar, viezig aan de onderkant. Dat uitwasbare 'zeil' kennen jullie dus niet?